Epidemia samotności

Twoja firma i nasz program – razem przeciwdziałamy zjawisku samotności!

  • Czy wiesz, że w raporcie „The Global Risks Report 2019” – World Economic Forum samotność została wskazana jako jedno z największych zagrożeń dla ludzi i świata, obok katastrofy klimatycznej?
  • Dla „współczesnego człowieka, w jego wymiarze emocjonalnym i duchowym, kluczowe są obecnie dwa zjawiska: kryzys relacji i poczucie samotności oraz zagrożenie zdrowia psychicznego” – napisała Zofia Dzik, prezes i fundatorka Instytutu Humanites, pomysłodawczyni akcji #2h4family #2h4human na łamach Portalu ThinkTank.
  • Poprzez program „Dwie Godziny dla Rodziny/ Człowieka” i udział w dyskursie na temat więzi, inspirowanie Twoich ludzi do dbania o relacje, dobrych rozmów z bliskimi – możesz przeciwdziałać temu zjawisku w Twojej firmie i w jej otoczeniu społecznym.
  • Rosną koszty ekonomiczne takich zjawisk jak samotność czy depresja.

Celem Akcji jest przypominanie o roli i wartości płynących z budowania relacji międzyludzkich, bliskości z drugim człowiekiem i pielęgnowania więzi rodzinnych.

Wierzymy, że dzięki zmianie społecznej, którą inspirujemy, jesteśmy w stanie walczyć ze zjawiskiem samotności, które według wielu badań prowadzi do pogorszenia jakości życia, wielu chorób (w tym depresji) i niestety często do przedwczesnej śmierci.

 

Dowiedz się więcej o idei akcji na stronie „idea #2h4family/human”.

Ruch „2h4family 2h4human” jest odpowiedzią Instytutu Humanites na globalne problemy: rosnące zjawisko samotności, kryzys więzi, falę depresji, u coraz młodszych osób, także dzieci.

W roku 2012 rozpoczęliśmy w Polsce dyskurs na temat globalnych trendów i potrzeb społecznych pierwszą akcją wellbeing dla Pracodawców – Dwie Godziny dla Rodziny/ Człowieka. Na dzień obchodów wybraliśmy 15 maja, czyli ustanowiony przez ONZ Międzynarodowy Dzień Rodzin.

 

Polikryzys

Doświadczamy kryzysu więzi, rośnie zjawisko samotności. Co 3 osoba w Polsce skarży się na stany depresyjne. Niezadowoleni z życia rodzinnego o 30% częściej doświadczają samotności, żyją krócej, częściej chorują. Polaryzacja, rozpad wspólnotowości jest efektem nie do końca dobrze przeprowadzonej transformacji społecznej po roku 89. Wszyscy ludzie potrzebują relacji z najbliższymi: miłości, akceptacji, bezpieczeństwa, szacunku i zaufania.

 

Relacje=dobrostan

W Polsce ponad 90% osób deklaruje, że najważniejszą wartością jest rodzina i bliscy. Warto zaopiekować się społeczeństwem i człowiekiem, zadbać o jego dobrostan, poprzez przypomnienie co daje temu człowiekowi szczęście, co go wspiera, a co jest w zasięgu ręki.

 

Rewolucja technologiczna.

Tempo zmian na świecie jest ogromne, doświadczamy rewolucji technologicznej, która niesie dużo dobrego, ale nie jesteśmy przygotowani lub świadomi wpływu jaki ma na nas/ na społeczeństwo. Dzisiejsze życie w ciągłym pośpiechu, godzenie wszystkich obowiązków nie sprzyja budowaniu rodzinnych więzi. Gubimy chwile bliskości, mijamy się, żyjemy obok siebie.

Pracodawcy

Akcją #2h4family chcieliśmy zwrócić uwagę Polek i Polaków na dobroczynny wpływ relacji. Zastanawialiśmy się jak dotrzeć do milionów osób i sprawić by zadbali o relacje?  – Poprzez pracodawców, bo to w pracy miliony osób spędzają „aktywny” czas w tygodniu.

 

Pracodawcy inspirują

Przekonaliśmy firmy nie tylko do podarowania wolnego czasu: symbolicznych 2 godzin, ale też namówienia pracowników do spędzenia czasu z bliskimi i rodziną oraz zainspirowania ich jak spędzić ten czas jakościowo.

 

Wellbeing i zmiana myślenia o kulturze pracy
Udział w pierwszych edycjach akcji sprawił, że niektóre firmy po raz pierwszy w swojej historii wykonały badanie zadowolenia pracowników lub wyodrębniły działy mające się zajmować dobrostanem zatrudnionych.

 

Mamy jedno życie w wielu rolach!

W 2012 roku biznes postrzegał życie prywatne, rodzinne jako konkurencyjne do pracy i kariery. Później zaczęto mówić o potrzebie work-life balance. Instytut Humanites organizator kampanii od początku podkreślał potrzebę integracji różnych ról (a nie balansowania między nimi). Podejście work-life integration sprawia, że człowiek ma poczucie podmiotowości i lepsze warunki do rozwoju, także w pracy.

 

Potrzeby Pracodawców

Badania Instytutu Humanites pokazują, że osoby niezadowolone z życia prywatnego są mają mniej energii w pracy. Także ich poziom zaangażowania zawodowego jest mniejszy. To ważne z punktu widzenia walki o talenty.

 

Zobacz nasze raporty!

Raport Well-Working 2022 Odpowiedzialność Rodzinna Biznesu

Wellbeing – Raport Dobre Praktyki Pracodawców

 

 

Rozwój akcji #2h4family #2h4human w firmach

Obserwujemy jak nasza akcja na przestrzeni lat wzmacnia rodziny i zespoły w firmach oraz ma pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne i emocjonalne ludzi. Wpływa także na kulturę organizacyjną w firmach i powoduje, że jest ona bardziej prorodzinna i proludzka.

#2h4family #2h4human funkcjonuje nieprzerwanie od 2012 roku, dotychczas wzięło w niej udział ponad 3 miliony osób z ponad 2000 firm, z 59 krajów.

 

Dzięki każdej pojedynczej firmie w akcji Dwie Godziny dla Rodziny/Człowieka– dziś tysiące organizacji z całego świata inspiruje pracowników i pracowniczki do zadbania o relacje!

Dzięki Pracodawcom miliony osób na świecie spędza symboliczne dwie godziny z bliskimi. Firmy i organizacje są siłą naszego Globalnego Ruchu na rzecz Bliskości. Dobre relacje międzyludzkie sprawiają, że jesteśmy po prostu szczęśliwi, mamy poczucie sensu, potrafimy angażować się.

Człowiek: szczęśliwy, w relacji to także świadomy obywatel i zaangażowany pracownik. 

 

Wielka Społeczna Zmiana kultury pracy i stylu życia!

Poprzez firmy, które wspierają role społeczne i rodzinne pracowników, kampania ma wymiar społeczny, bo co czwarta pracująca osoba w Polsce bierze udział w akcji #2h4family #2h4human.

Kampania wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne i emocjonalne tych osób. A zainicjowana przez nas mikro-zmiana daje makro-efekt.

 

Czytaj o idei akcji: „idea 2h4family/human”

Dowiedz się więcej o Konferencjach dla Pracodawców 

 

Zobacz poprzednie edycje: 2021, 2020, 2019, 2018, 2017

 

Dołącz do naszych Partnerów!
Skontaktuj się z nami:
katarzyna.lorenz(at)humanites.pl