2024
Wszystko, co wielkiego stworzył człowiek, mieszkało najpierw w jego marzeniach. Gdyby nie one, to najpewniej nie byłoby piramid, elektryczności, silnika parowego, wojen i sztucznej inteligencji. Wielkie marzenia bywają i wspaniałe, i przerażające. Nie da się jednak ukryć, że są silnikiem rzeczywistości ludzkiej. Wielką mocą marzeń jest to, że łączą ludzi, pokolenia i światy.
Najpierw jest marzenie, potem upada pierwsza kostka domina
Mahatma Ghandi powiedział słynne zdanie „Najpierw cię ignorują, później śmieją się z ciebie, później z tobą walczą, później wygrywasz”. Jak wiemy z historii, całkiem skutecznie propagował pacyfizm jako środek nacisku społecznego. Marzenie, aby dobrocią i miłością pokonywać zło tego świata brzmi utopijnie, a jednak jemu się udawało. Każda emancypantka i każdy rewolucjonista, każda wybitna badaczka i każdy wielki wynalazca, zawsze na początku mają marzenie: o sprawiedliwym świecie, o zrozumieniu jego działania, o przełamaniu ludzkich ograniczeń.
Instytut Humanites także zrodził się z marzeń – o przełamaniu kryzysu więzi i wygraniu z epidemią samotności, o uczynieniu biznesu przyjaznym człowiekowi, rodzinie i środowisku. W krokach podejmowanych na rzecz realizacji tego marzenia inspirujemy się życiem i postawami ważnych postaci z przeszłości i obserwacją codziennych bohaterów; wykorzystujemy ich doświadczenia tak by jak najmądrzej wpływać na naszą rzeczywistość.
WIELKIE MARZENIA ŁĄCZĄ POKOLENIA
Właśnie to hasło przyświecać będzie kolejnej, szczęśliwie trzynastej edycji akcji Dwie Godziny dla Rodziny / Dla Człowieka w 2024 roku. Dziękujemy laureatce konkursu na motyw przewodni #2h4family, Pani Grażyna Mierzejewska, za stworzenie tej pięknej sentencji.
A jakie jest Wasze wspólne marzenie?
W wielu firmach i organizacjach odbywają się warsztaty, mające pomóc przełożonym i zespołowi określić misję i wizję danej instytucji. Robi się to zarówno dla określenia celu funkcjonowania przedsiębiorstwa i odnalezienia sensu w codziennej pracy, ale także żeby móc skutecznie opowiadać o organizacji i jej działaniach całemu światu.
Chociaż marzenia oraz misja i wizja to nie są tożsame pojęcia, to jednak składają się z tej samej esencji: tego, czego pragnie się dla siebie i dla świata. Jako jednostka, jako przedsiębiorstwo.
ZOBACZCIE, CO W TYM ROKU DLA WAS PRZYGOTOWALIŚMY:
Macie pytania? Chcecie się czymś z Nami podzielić?
Zapraszamy do kontaktu:
Katarzyna Lorenz Dyrektorka komunikacji i PR Instytut Humanites – Człowiek i Technologia tel.: +48 505 017 957 mail: katarzyna.lorenz@humanites.pl
A Ty? A Osoby z Twojej Firmy?
Wiecie, jakie są marzenia osób pracujących w Waszej Firmie? Jeśli jeszcze nie, tegoroczna edycja #2h4family może być doskonałą okazją, żeby się dowiedzieć. Kto wie, może okaże się, że dzielicie wiele marzeń, a rozmowa o nich i wspólne działanie w stronę ich realizacji, połączy Wasz zespół i sprawi, że pracować będzie się lepiej.
Czy wiesz, że celem Akcji jest przypominanie o roli i wartości płynących z budowania relacji międzyludzkich, bliskości z drugim człowiekiem i pielęgnowania więzi rodzinnych.
Wierzymy, że dzięki zmianie społecznej, którą inspirujemy, jesteśmy w stanie walczyć ze zjawiskiem samotności, które według wielu badań prowadzi do pogorszenia jakości życia, wielu chorób (w tym depresji) i niestety często do przedwczesnej śmierci*.
Wierzymy, że z dobrych relacji międzyludzkich, czyli takich w których jesteśmy akceptowani i kochani, płynie wiele szczęścia i poczucia sensu.
*Raport „The Global Risks Report 2019” – World Economic Forum (samotność obok katastrofy klimatycznej wskazana jako jedno z największych zagrożeń dla dzisiejszego świata)
Akcję kierujemy do firm i instytucji, które adresują nasz przekaz dalej do swoich pracowników. Firmy, przy okazji uczestnictwa w akcji, organizują aktywności związane z relacjami i dobrostanem (odwiedziny dzieci w pracy, wykłady, szkolenia, konkursy, integracje, wyjazdy). Symbolem#2h4family/ #2h4human są dwie godziny, które zdecydowana większość pracodawców oferuje swoim pracownikom jako czas wolny od pracy. Dzięki temu pracownicy mają dodatkową możliwość żeby zadbać o siebie, swoich bliskich i pielęgnować ważne dla nich relacje. Elementem kulminacyjnym akcji jest 15 maja (Międzynarodowy Dzień Rodziny), tego dnia intensyfikują się działania uczestników akcji.
Obserwujemy jak nasza akcja na przestrzeni lat wzmacnia rodziny i zespoły w firmach oraz ma pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne i emocjonalne ludzi. Wpływa także na kulturę organizacyjną w firmach i powoduje, że jest ona bardziej prorodzinna i proludzka.
#2h4family #2h4human funkcjonuje nieprzerwanie od 2012 roku, dotychczas wzięło w niej udział ponad 3 miliony osób z ponad 2000 firm, z 59 krajów.
Życzymy Wam wielu wspólnych chwil spędzonych na pielęgnacji relacji, najlepiej międzypokoleniowych!
Zobacz poprzednie edycje: 2022 ,2021, 2020, 2019, 2018, 2017
Czy wiecie, że?
Według raportu „Well-Working. Odpowiedzialność Rodzinna Biznesu” 2022, przygotowanego przez Instytut Humanites, 93 proc. ankietowanych odczuwa presję, żeby przedkładać pracę nad życie prywatne.
Czy w takiej rzeczywistości jest miejsce na prywatne marzenia? Możemy to wspólnie zmienić, sprawiając, że miejsca pracy staną się bardziej przyjazne rodzinie, człowiekowi i marzeniom.
Pobierzcie skrócony raport „Well-Working. Odpowiedzialność Rodzinna Biznesu” 2022
Dołącz do naszych Partnerów!
Skontaktuj się z nami:
katarzyna.lorenz(at)humanites.pl