Wielkie marzenia łączą pokolenia

Wszystko, co wielkiego stworzył człowiek, mieszkało najpierw w jego marzeniach. Gdyby nie one, to najpewniej nie byłoby piramid, elektryczności, silnika parowego, wojen i sztucznej inteligencji. Wielkie marzenia bywają i wspaniałe, i przerażające. Nie da się jednak ukryć, że są silnikiem rzeczywistości ludzkiej. Wielką mocą marzeń jest to, że łączą ludzi, pokolenia i światy.

Najpierw jest marzenie, potem upada pierwsza kostka domina

Mahatma Ghandi powiedział słynne zdanie „Najpierw cię ignorują, później śmieją się z ciebie, później z tobą walczą, później wygrywasz”. Jak wiemy z historii, całkiem skutecznie propagował pacyfizm jako środek nacisku społecznego. Marzenie, aby dobrocią i miłością pokonywać zło tego świata brzmi utopijnie, a jednak jemu się udawało. Każda emancypantka i każdy rewolucjonista, każda wybitna badaczka i każdy wielki wynalazca, zawsze na początku mają marzenie: o sprawiedliwym świecie, o zrozumieniu jego działania, o przełamaniu ludzkich ograniczeń.

Instytut Humanites także zrodził się z marzeń – o przełamaniu kryzysu więzi i wygraniu z epidemią samotności, o uczynieniu biznesu przyjaznym człowiekowi, rodzinie i środowisku. W krokach podejmowanych na rzecz realizacji tego marzenia inspirujemy się życiem i postawami ważnych postaci z przeszłości i obserwacją codziennych bohaterów; wykorzystujemy ich doświadczenia tak by jak najmądrzej wpływać na naszą rzeczywistość.

WIELKIE MARZENIA ŁĄCZĄ POKOLENIA

Właśnie to hasło przyświecać będzie kolejnej, szczęśliwie trzynastej edycji akcji Dwie Godziny dla Rodziny / Dla Człowieka w 2024 roku. Dziękujemy laureatce konkursu na motyw przewodni #2h4family, Pani Grażyna Mierzejewska, za stworzenie tej pięknej sentencji.

Zdjęcie na środku

A jakie jest Wasze wspólne marzenie?

W wielu firmach i organizacjach odbywają się warsztaty, mające pomóc przełożonym i zespołowi określić misję i wizję danej instytucji. Robi się to zarówno dla określenia celu funkcjonowania przedsiębiorstwa i odnalezienia sensu w codziennej pracy, ale także żeby móc skutecznie opowiadać o organizacji i jej działaniach całemu światu. 

Chociaż marzenia oraz misja i wizja to nie są tożsame pojęcia, to jednak składają się z tej samej esencji: tego, czego pragnie się dla siebie i dla świata. Jako jednostka, jako przedsiębiorstwo.

ZOBACZCIE, CO W TYM ROKU DLA WAS PRZYGOTOWALIŚMY:

  • Inspiracje i pomysły na aktywności, które możecie zrealizować w Waszej firmie -> Inspiracje
  • Gotowe teksty o akcji do komunikacji w firmie i poza nią, grafiki do Waszych social mediów oraz intranetów a także informacja Prasowa -> Materiały do pobrania
  • Warunki udziału -> Jak dołączyć?

Macie pytania? Chcecie się czymś z Nami podzielić?

Zapraszamy do kontaktu: 

Katarzyna Lorenz Dyrektorka komunikacji i PR Instytut Humanites – Człowiek i Technologia tel.: +48 505 017 957 mail: katarzyna.lorenz(at)humanites.pl

 

A Ty? A Osoby z Twojej Firmy?

Wiecie, jakie są marzenia osób pracujących w Waszej Firmie? Jeśli jeszcze nie, tegoroczna edycja #2h4family może być doskonałą okazją, żeby się dowiedzieć. Kto wie, może okaże się, że dzielicie wiele marzeń, a rozmowa o nich i wspólne działanie w stronę ich realizacji, połączy Wasz zespół i sprawi, że pracować będzie się lepiej.

Zdjęcie po lewej stronie

Czy wiesz, że celem Akcji jest przypominanie o roli i wartości płynących z budowania relacji międzyludzkich, bliskości z drugim człowiekiem i pielęgnowania więzi rodzinnych.

 

Wierzymy, że dzięki zmianie społecznej, którą inspirujemy, jesteśmy w stanie walczyć ze zjawiskiem samotności, które według wielu badań prowadzi do pogorszenia jakości życia, wielu chorób (w tym depresji) i niestety często do przedwczesnej śmierci*.

Wierzymy, że z dobrych relacji międzyludzkich, czyli takich w których jesteśmy akceptowani i kochani, płynie wiele szczęścia i poczucia sensu.

*Raport „The Global Risks Report 2019” – World Economic Forum (samotność obok katastrofy klimatycznej wskazana jako jedno z największych zagrożeń dla dzisiejszego świata) 

Akcję kierujemy do firm i instytucji, które adresują nasz przekaz dalej do swoich pracowników. Firmy, przy okazji uczestnictwa w akcji, organizują aktywności związane z relacjami i dobrostanem (odwiedziny dzieci w pracy, wykłady, szkolenia, konkursy, integracje, wyjazdy). Symbolem#2h4family/ #2h4human są dwie godziny, które zdecydowana większość pracodawców oferuje swoim pracownikom jako czas wolny od pracy. Dzięki temu pracownicy mają dodatkową możliwość żeby zadbać o siebie, swoich bliskich i pielęgnować ważne dla nich relacje. Elementem kulminacyjnym akcji jest 15 maja (Międzynarodowy Dzień Rodziny), tego dnia intensyfikują się działania uczestników akcji.

 

Zdjęcie po lewej stronie

Obserwujemy jak nasza akcja na przestrzeni lat wzmacnia rodziny i zespoły w firmach oraz ma pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne i emocjonalne ludzi. Wpływa także na kulturę organizacyjną w firmach i powoduje, że jest ona bardziej prorodzinna i proludzka.

#2h4family #2h4human funkcjonuje nieprzerwanie od 2012 roku, dotychczas wzięło w niej udział ponad 3 miliony osób z ponad 2000 firm, z 59 krajów.

Życzymy Wam wielu wspólnych chwil spędzonych na pielęgnacji relacji, najlepiej międzypokoleniowych!

Zobacz poprzednie edycje: 2023, 2022 ,2021, 2020, 2019, 2018, 2017

Czy wiecie, że?

Według raportu „Well-Working. Odpowiedzialność Rodzinna Biznesu” 2022, przygotowanego przez Instytut Humanites, 93 proc. ankietowanych odczuwa presję, żeby przedkładać pracę nad życie prywatne.

Czy w takiej rzeczywistości jest miejsce na prywatne marzenia? Możemy to wspólnie zmienić, sprawiając, że miejsca pracy staną się bardziej przyjazne rodzinie, człowiekowi i marzeniom.

Pobierzcie skrócony raport Well-Working. Odpowiedzialność Rodzinna Biznesu 2022

Dołącz do naszych Partnerów!
Skontaktuj się z nami:
katarzyna.lorenz(at)humanites.pl