Człowiek czy Technologia? Konferencja kampanii Dwie Godziny dla Rodziny | Człowieka

03 października odbyła się konferencja Instytut Humanites dla Pracodawców: „Walka o talenty i dobrostan pracowników w dobie AI.” jako podsumowanie pierwszej globalnej akcji wellbeing z Polski Dwie Godziny dla Rodziny / Człowieka.

Wpływowi rewolucji technologicznej na rzeczywistość oraz jej konsekwencjach dla pracowników i pracodawców poświęcony był panel dyskusyjny z udziałem przedstawicielek i przedstawicieli firm tworzących najlepszą kulturę dobrostanu w miejscu pracy w Polsce. Wydarzenie odbyło się w siedzibie Partnera konferencji – Fundacji Crido.

 

Materiał prasowy z konferencji POBIERAM

 

Video-relacja z konferencji:

 

 

Zdjęcie po lewej stronie

W trakcie konferencji miało także miejsce wręczenie nagród w konkursie na najlepszą realizację akcji Dwie Godziny dla Rodziny | dla Człowieka w roku 2023. Nagrodzone zostały firmy: Burda Media Polska (drugie miejsce), i ex aequo trzecie miejsce: Emagine, KGHM Polska Miedź S.A. Wyróżnienia trafiły do firm: CERRAD Sp. z o.o., Intrum, Polska Spółka Gazownictwa, TAURON Polska Energia S.A., Signify Poland

Ruch Dwie Godziny dla Rodziny | dla Człowieka w maju 2023 roku celebrował finał 12 edycji akcji #2h4family. Do stworzonego przez impact inwestorkę i Prezes Instytutu Humanites Zofię Dzik globalnego programu „Wielkiej Społecznej Zmiany kultury pracy i stylu życia” dołączyło już ponad 2000 firm i organizacji z kilkudziesięciu państw na całym świecie, od Europy po Australię. Instytut Humanites szacuje, że beneficjentami ruchu jest ok. 3 000 000 pracownic i pracowników. W akcji biorą udział zarówno wielkie międzynarodowe korporacje jak i średnie oraz małe przedsiębiorstwa: m.in. Alior Bank, Anvil, Aviva, AVON, Basf, Bank BPH, BNP Paribas, Colliers, Dohler, Enea, Enel-Med, Erbud, GFK, K2, Mostostal, Oracle, Orlen, Pentacomp, Signify, Shell, Tauron, Ultimo, Yellow czy Zwae. P

Zdjęcie po lewej stronie

PROGRAM KONFERENCJI:
– Podsumowanie wypływu i efektów akcji w 2023 roku,
– Wręczenie nagród w konkursie na najlepszą realizację akcji #2h4family w roku 2023.
– Panel dyskusyjny Walka o talenty i dobrostan w dobie AI, który poprowadził dziennikarz, pisarz i autor podcastu K3: Dariusz Bugalski. W panelu wzieli udział przedstawiciele i przedstawicielki m.in.: Orange Polska, Bibby Financial Services, Instytut Humanites, Crido, AIESEC Polska.

Panel dyskusyjny z udziałem biznesu:

Zdjęcie na środku

Wpływowi rewolucji technologicznej na rzeczywistość oraz jej konsekwencjach dla pracowników i pracodawców poświęcony był panel dyskusyjny z udziałem przedstawicielek i przedstawicieli firm tworzących najlepszą kulturę dobrostanu w miejscu pracy w Polsce. Czytaj więcej TUTAJ.

Według polskiej edycji międzynarodowego badania Humanites: „Well-working – Odpowiedzialność Rodzinna Biznesu 2022 r.tylko 20% pracowników widzi w swoim szefie wzór do naśladowania. Z kolei aż 93% respondentów odczuwa presję, aby przedkładać życie zawodowe nad prywatne. Z kolei tegoroczny Raport Gallupa wskazuje, że zjawisko „quiet quitting” dotyczy aż 59% pracowników z całego świata.

W obliczu tych danych, w niełatwej sytuacji globalnego kryzysu gospodarczego, międzynarodowy biznes ma misję do wykonania. Nie podoła temu wyzwaniu, jeśli nie dokona wielkiego zwrotu w stronę człowieczeństwa. Czy w atmosferze licznych problemów biznes nie będzie miał pokusy, by postawić jednak na zysk kosztem podmiotowości pracowników? Humanites od lat namawia firmy do takich strategii rozwoju, zgodnie z którymi biznes zrealizuje swoje cele, a zatrudnione osoby odnajdą poczucie sensu.

Ww. wyzwania dostrzegają także unijni prawodawcy. W związku ze zmianami legislacyjnymi, wkrótce kolejne polskie spółki będą miały obowiązek raportowania działań w obszarze ESG, a na środkowy komponent „S” (social) odpowiada właśnie akcja Humanites. Także tych zagadnień dotyczy konferencja Instytutu Humanites „Dwie Godziny dla Rodziny | dla Człowieka – walka o talenty i dobrostan Pracowników w dobie AI”.

 

Nowe regulacje ESG, które w kolejnych latach będą obejmowały coraz większą liczbę spółek kładą bardzo duży nacisk na odpowiedzialność biznesu. Coraz więcej firm dostrzega to i buduje na tym przewagę pod kątem inwestorów. Dla tych ostatnich coraz częściej spójność firmy w zakresie filozofii ESG staje się ważnym kryterium decyzyjnym. – powiedziała Zofia Dzik, prezes Instytutu Humanites.

Organizator Akcji 2h4family 2h4human:
Instytut Humanites – Człowiek i Technologia jest Think&Do Tankiem, który od 2010 roku działa na rzecz zrównoważonego rozwoju kapitału społecznego. Misją Instytutu Humanites jest świadomy, szczęśliwy, otwarty poznawczo, proaktywny i wrażliwy społecznie człowiek.

Zdjęcie na środku

Goście: prezesi, dyrektorzy, managerowie, dziennikarze, pracownicy odpowiedzialni za HR, marketing, komunikację, promocję, patroni medialni, partnerzy akcji, ambasadorzy akcji.

Partnerem wydarzenia jest Fundacja CRIDO

Partnerzy Kampanii w roku 2023:

KROSS S.A., Bibby Financial Services, CERRAD sp. z o.o., Great Place to Work, Fundacja Liderek Biznesu, Librus, Lider SHE, ThinkTank, Reputation Managers, Wirtualna Polska

 

Chcesz wziąć udział w akcji wellbeing dla firm i organizacji?

Zapraszamy do kontaktu firmy zainteresowane przystąpieniem do akcji Dwie Godziny dla Rodziny/Człowieka:

katarzyna.lorenz(at)humanites.pl
+48 505 017 957

Do zobaczenia!
Zespół Instytutu Humanites

 

Zdjęcie na środku