Inspiracje

Gdy emocje już opadną, spoza ogromnej radości, że projekt “udział naszej firmy/organizacji w akcji #2h4family” dostał zielone światło, mogą zacząć pojawiać się pewne obawy. Co mamy przygotować? Gdzie szukać pomysłów? Jak się w ogóle do tego zabrać?

 

Nie martwcie się. Instytut Humanites przychodzi do Was z garścią inspiracji i materiałami pomocniczymi. A także – z nagrodą dla firmy, której realizacja akcji najbardziej przypadnie nam do serca.

Tegoroczne motto: „Wielkie marzenia łączą pokolenia”

Chyba nie ma przyjemniejszej materii do kreatywnej animacji niż ludzkie marzenia! Z pewnością Wasz Zespół na sam dźwięk tego słowa ma tysiąc pomysłów na wspólne aktywności. Jeśli jednak przyda się Wam dodatkowa inspiracja, aby pobudzić zbiorową wyobraźnię, podrzucamy garść pomysłów:

  •  Wybierzcie jakąś placówkę opiekuńczą w Waszej okolicy. Wybierzcie się tam z wizytą i dowiedzcie się, o czym marzą podopieczni. Następnie spróbujcie zrealizować ich marzenie!
  • Zorganizujcie konkurs związany z marzeniami zatrudnionych osób <3
  • Przygotujcie rodzinną grę terenową wokół tego motywu.
  • Zorganizujcie warsztaty gotowania pod hasłem „Spełnij swoje marzenia kulinarne”.

I pamiętajcie – The Sky is The Limit! 

Inspiracje z wcześniejszych edycji

Najczęściej wybieraną przez firmy aktywnością w ramach akcji Dwie Godziny dla Rodziny / dla Człowieka są konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Przykładowo:

  • podczas edycji, której motto brzmiało “Nasi pupile i wspólne chwile”, firma zorganizowała konkurs dla dzieci pracownic i pracowników na pracę plastyczną przedstawiającą zwierzęcego pupila,
  • podczas edycji, której motto brzmiało “Pokoleniowy klub filmowy”, inna firma zorganizowała dla dzieci konkurs plastyczny na wizerunek ulubionego bohatera filmowego oraz zachęcano do rodzinnej rywalizacji na potrawy inspirowane ulubionymi filmami!
  • Podczas edycji pod hasłem: „Małe i duże rodzinne podróże”? – Nagradzani byli Ci, którzy zaprojektowali własne pocztówki z ulubionych miejsc w Polsce.
  • Nagrodami w konkursach były firmowe gadżety, a jeśli budżet pozwalał – upominki, które skłaniały do wspólnych rodzinnych aktywności – bilety do aquaparku, kina czy parku rozrywki. Dobrym upominkiem są nasze karty ASKME.

Ponadto: zebraliśmy dla Was  PRAKTYKI i POMYSŁY INNYCH FIRM!

  • zobaczcie co inni pracodawcy (małe, średnie i duże wfirmy) organizowali w poprzednich latach: pobierz prezentację

 

 

Do Waszych aktywności: na kanały, media społecznościowe, do  konkursów i innych działań – proponujemy wykorzystać cytaty o marzeniach znanych, mądrych, sławnych osób:

  1. Marzenia zawsze zwyciężają rzeczywistość, gdy im na to pozwolić – Stanisław Lem
  2. Uszczęśliwianie innych jest marzeniem ludzi szczęśliwych – Phil Bosmans
  3. „Marzenia są motorem napędzającym nasze życie, są bodźcem, który pomaga dorastać, próbować, upadać, mylić się, próbować jeszcze raz, przegrywać, ale i tak być szczęśliwym. Nie istnieje osoba bez marzeń, małych lub dużych, tak jak nie istnieje marzenie, którego nie można spełnić. Wszyscy jesteśmy zdolni do wielkich rzeczy, jeśli w siebie wierzymy.” – Lodovica Comello
  4. „ – Czego potrzeba by spełnić swe marzenia? Pieniędzy? Szczęścia? – Odwagi, moja kochana. Przede wszystkim odwagi.” – Katarzyna Michalak
  5. „Czasem nie jest najważniejsze to, aby spełniać marzenia, ale to, aby uparcie o nie walczyć.” – Sylwia Błach
  6. „Działanie z serca jest największym motorem do spełniania marzeń. – Dora Rosłońska
  7. „Nic nie tworzy przyszłości tak jak marzenia.” – Wiktor Hugo
  8. „Marzenia są koniecznym dopełnieniem rzeczywistości, pomagają nie tylko ją znosić, ale też ulepszać. Bez marzeń nie ma postępu. Marzyć to wyznaczać sobie cele. To pokonać bezruch, odrzucać status quo.” – Angele Lieby
  9. „Jedyne co nas ogranicza przy spełnianiu marzeń to nasza własna wyobraźnia. Sukces jest efektem ciężkiej pracy, cierpliwości, pokory i wiary, że wszystko w życiu jest możliwe.” – Martyna Wojciechowska
  10. „Rzeczywistość jest z tej samej przędzy co i marzenia.” – Władysław Stanisław Reymont
  11. „Nigdy nie jesteś za stary, aby ustanowić sobie nowy cel albo mieć nowe marzenia”– C.S. Lewis
Zdjęcie po lewej stronie

KARTY ASK ME 

Co roku wypuszczamy nową edycję kart, które sprawdzą się doskonale jako narzędzie do pogłębiania relacji międzyludzkich. Można nimi grać w obrębie rodziny lub innych bliskich sobie osób, także w czasie zajęć integracyjnych w pracy. Zawierają zestawy pytań, luźno inspirowanych tegorocznym motywem akcji, dzięki którym gracze i graczki będą mogły lepiej poznać swoje doświadczenia, marzenia i plany. Najlepiej zbierzcie je wszystkie! Lub wybierzcie te, które najbardziej Was przekonują – z motywem z najnowszej akcji? Wątkiem filmowym? Podróżniczym? Karty to cegiełki, którymi możecie wesprzeć coroczną organizację naszej akcji. Cena netto: 31,71 zł (z VAT: 39,00 zł)/szt, zobacz w sklepie.

Zdjęcie po lewej stronie

GRAFIKI – do pobrania, gotowe materiały dla HR i marketingowe:

Każdego roku przygotowujemy je pod kątem aktualnego motta. Udostępniamy plakat A4, grafikę do wykorzystania w social mediach i bannery różnych rozmiarów. Grafiki – pobierzcie stąd. Polecamy wysłać mail/ list z informacją o akcji znajdziecie tu, wiadomość do zatrudnionych osób z zaproszeniem do akcji pobierzcie stąd. Jeśli szukacie inspiracji przygotowaliśmy szkic listu, tu go znajdziecie. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby Wasz Zespół sam przygotował taki list lub żeby napisał_a go osobiście sama Prezes_ka. 

Zdjęcie po lewej stronie

KONKURSY INSTYTUTU HUMANITES

Co roku przygotowujemy konkurs dla Waszych pracownic i pracowników. Wygrać w nim można cenne nagrody. Wspólnie z osobami uczestniczącymi szukamy motta przyszłorocznej akcji. Zachęćcie zatrudnione osoby do wzięcia w nim udziału i śledźcie nasz profil na Facebooku i Instagramie – już w maju ogłosimy kolejną edycję. W poprzednich edycjach można było wygrać rower KROSS, luksusowy rodzinny pobyt w Hotelu Bukovina, Słodycze Storck… i wiele innych nagród!

W zeszłym roku zorganizowaliśmy także dodatkowy konkurs. Pytaliśmy Was o pasje, które łączą międzypokoleniowo. Nagrodę główną – wysokiej klasy telefon – ufundował Orange. 

Mamy też coś specjalnie dla Waszego Zespołu!

Możecie oczywiście przystąpić do programu z ostrożnością. Rozumiemy to i szanujemy! Zachęcamy jednak, żeby zrobić to z przytupem. Co roku nagradzamy ekipę, która włożyła najwięcej serca w akcję! Więcej informacji z ubiegłego roku znajdziecie tu: „Gala rozdannia nagród konkursu na realizację akcji 2023”. A nowy konkurs ogłosimy w maju 2024 r.

Spodobało Wam się?

Możecie polecić nas dalej. Zachęćcie znajomych z innych przedsiębiorstw do dołączenia do #2h4family, roześlij List do Pracodawców. Przedstawcie Waszym osobom decydenckim możliwość zostania naszym Partnerem: warianty współpracy.

Zostań Ambasadorem #2h4family #2h4human – oferta współpracy i informacje jak dołączyć w języku angielskim

Prosimy o kontakt mailowy: katarzyna.lorenz(at)humanites.pl

Potrzebujecie twardych danych, żeby przekonać decydentów w Waszej Firmie, że warto przyjrzeć się dobrostanowi psychicznemu zatrudnionych osób? Oto one:

  • 54 proc. pracowników i pracownic rozważa zmianę pracy w niedalekiej przyszłości.
  • Tylko 20 proc. pracowników i pracownic uważa, że ich przełożony to wzór do naśladowania.
  • W czasie pandemii, prawdopodobnie na skutek wymuszonych jej pojawieniem się propracowniczych zmian, negatywna ocena dobrostanu w środowisku pracy spadła z 63 proc. do 36 proc.
Zdjęcie po lewej stronie

Chcecie wiedzieć więcej?

Pobierzcie skrócony raport Well-Working 2022.
Pobierzcie pełny raport Well-Working 2022.

 

Kontakt: katarzyna.lorenz(at)humanites.pl