Najpierw jest marzenie, potem upada pierwsza kostka domina. Instytut Humanites organizator akcji, zrodził się z marzeń – o przełamaniu kryzysu więzi i wygraniu z epidemią samotności, o uczynieniu biznesu przyjaznym człowiekowi, rodzinie i środowisku, by człowiek w dobie rewolucji technologicznej nie przestawał myśleć, uczyć się i kochać! W maju 2024 r. odbyła się 13 edycja akcji „HumanBE – Dwie Godziny Dla Rodziny/dla Człowieka”, organizowanej przez Instytut Humanites – Człowiek i Technologia.
Co roku akcji towarzyszy inny motyw przewodni, wokół którego budowana jest narracja ukierunkowana na wagę bliskości w domu i w pracy. Hasło przewodnie XIII edycji brzmi: Wielkie marzenia łączą pokolenia!
Kampania „HumanBE – Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka” powstała w roku 2012 w odpowiedzi na globalne wyzwania, którym przygląda się Instytut Humanites: zjawisko samotności, rozpad relacji, spadek poczucia sensu, to w świetle m.in. rozwoju AI, transformacji technologicznej i społecznej, oraz potrzeb rynku pracy, zaangażowanych zespołów.
WIELKIE MARZENIA ŁĄCZĄ POKOLENIA
Wszystko, co wielkiego stworzył człowiek, mieszkało najpierw w jego marzeniach. Gdyby nie one, to najpewniej nie byłoby piramid, elektryczności, silnika parowego, wojen i sztucznej inteligencji. Wielkie marzenia bywają i wspaniałe, i przerażające. Nie da się jednak ukryć, że są silnikiem rzeczywistości ludzkiej. Wielką mocą marzeń jest to, że łączą ludzi, pokolenia i światy.
Mahatma Ghandi powiedział słynne zdanie „Najpierw cię ignorują, później śmieją się z ciebie, później z tobą walczą, później wygrywasz”. Jak wiemy z historii, całkiem skutecznie propagował pacyfizm jako środek nacisku społecznego. Marzenie, aby dobrocią i miłością pokonywać zło tego świata brzmi utopijnie, a jednak jemu się udawało. Każda emancypantka i każdy rewolucjonista, każda wybitna badaczka i każdy wielki wynalazca, zawsze na początku mają marzenie: o sprawiedliwym świecie, o zrozumieniu jego działania, o przełamaniu ludzkich ograniczeń.
A jakie jest Wasze wspólne marzenie?
W wielu firmach i organizacjach odbywają się warsztaty, mające pomóc przełożonym i zespołowi określić misję i wizję danej instytucji. Robi się to zarówno dla określenia celu funkcjonowania przedsiębiorstwa i odnalezienia sensu w codziennej pracy, ale także żeby móc skutecznie opowiadać o organizacji i jej działaniach całemu światu.
Chociaż marzenia oraz misja i wizja to nie są tożsame pojęcia, to jednak składają się z tej samej esencji: tego, czego pragnie się dla siebie i dla świata. Jako jednostka, jako przedsiębiorstwo.
W ciągu ostatnich kilkunastu lat do tego powstałego w Polsce międzynarodowego ruchu na rzecz bliskości, zmiany kultury pracy i stylu życia dołączyło ponad 3000 firm z 59 krajów na całym świecie.
Zdjęcie: Konferencja „Walka o talenty i dobrostan pracowników w dobie AI” z Galą rozdania nagród w Konkursie na celebrację akcji HumanBE, 03 październik 2023 r.
Wierzymy, że dzięki zmianie społecznej, którą inspirujemy, poprzez Pracodawców jesteśmy w stanie walczyć ze zjawiskiem samotności, które według wielu badań prowadzi do pogorszenia jakości życia, wielu chorób (w tym depresji) i niestety często do przedwczesnej śmierci*.
Wierzymy, że z dobrych relacji międzyludzkich, czyli takich w których jesteśmy akceptowani i kochani, płynie wiele szczęścia i poczucia sensu.
Jak dołączyć do akcji #2h4family? To bardzo proste!Dołącz:
a dodatkowo:
I na tym KONIEC!
Reszta punktów programu jest nieobowiązkowa, choć bardzo zachęcamy!
Dołącz do nas i razem z nami twórz Wielką Społeczną Zmianę kultury pracy i stylu życia! By być razem, a nie obok siebie w domu i w pracy!
Czy wiesz, że w akcji #24family uczestniczą firmy z 59 krajów? To oznacza, że nasza kampania jest celebrowana w co trzecim państwie na świecie! W akcji biorą udział tysiące firm, czyli miliony pracowników i pracownic wraz z rodzinami.
2h4family to także coroczne spotkania z biznesem. Wokół akcji „Dwie Godziny dla Rodziny | dla Człowieka” skupieni są pracodawcy – liderzy i pionierzy Wielkiej Społecznej Zmiany kultury pracy i stylu życia. Zobaczcie, jak w gronie biznesu świętowaliśmy sukcesy #2h4family #2h4human.
Materiały informacyjne:
Spotkanie z biznesem w roku 2022
Spotkanie z biznesem w roku 2023.
Coraz częściej słyszymy o nowych zastosowaniach dla sztucznej inteligencji. Logistyka, produkcja, transport, copywriting, marketing to tylko wybrane branże w której ta technologia ma coraz częstsze zastosowanie. Czy są jednak obszary, w których człowiek jest niezastąpiony?
Najważniejszym z nich wydają się relacje. To one, pomimo wielu narzędzi ułatwiających komunikację stanowią obszar, w którym centrum jesteśmy my. Relacje zawsze będą zależały w przeważającej mierze od nas, od naszych pragnień, zaangażowania, doświadczeń.
Drugim aspektem, który z naszej perspektywy też jest niezwykle ważny jest to, co na poziomie firmy czy organizacji nazywamy misją i wizją, a na poziomie jednostki – marzeniami. Słowem kluczem jest tutaj pragnienie, czyli głęboka chęć czegoś, zarówno dla siebie jak i dla innych. Pragnienie to wewnętrzna moc, która popycha nas do realizacji naszych marzeń.
Te dwa aspekty człowieczeństwa: relacje i marzenia spotkały się w 2024 roku w ramach 13. edycji akcji #2h4family.
Wielkie marzenia łączą pokolenia!
Szczera rozmowa o marzeniach może być świetnym punktem wyjścia do zbudowania i pogłębienia relacji. Poniżej podsuwamy Wam kilka inspiracji jak podejść do tego tematu z Waszymi najbliższymi.
Wszyscy marzymy. Niektórzy o empatycznym i sprawiedliwym świecie, inni o wielkiej porcji lodów. Wiele naszych marzeń dzielimy z innymi osobami. Jeśli okaże się, że Ty i Twoi najbliżsi macie podobne marzenia, ich realizacja może być wspaniałą okazją do wspólnego spędzenia czasu. Spróbujcie wspólnie pomarzyć 15 maja w Międzynarodowy Dzień Rodzin. A najlepiej – dzielcie się ze sobą marzeniami regularnie. Sami zobaczycie, jakie to wspaniałe dla jakości życia.
Jak zacząć dobrą rozmowę?
Porozmawiajcie o Waszych marzeniach i pasjach:
Co mamy przygotować? Gdzie szukać pomysłów do akcji #HumanBE #2h4family?
Poniżej prezentujemy inspiracje, pomysły i odsyłamy do materiałów pomocniczych. A także proponujemy konkursy, które organizujemy co roku dla Was i Waszych Pracowników.
Motto 2024 to: „Wielkie marzenia łączą pokolenia”
Chyba nie ma przyjemniejszej materii do kreatywnej animacji niż ludzkie marzenia! Z pewnością Wasz Zespół na sam dźwięk tego słowa ma tysiąc pomysłów na wspólne aktywności. Jeśli jednak przyda się Wam dodatkowa inspiracja, aby pobudzić zbiorową wyobraźnię, podrzucamy garść pomysłów:
I pamiętajcie – The Sky is The Limit!
Nie wiecie jakie aktywności zaplanować na ten rok?
Zebraliśmy dla Was PRAKTYKI i POMYSŁY INNYCH FIRM!
Cytaty o marzeniach znanych, mądrych, sławnych osób
do Waszych aktywności: SoMe, mailingi, do konkursów i innych działań:
KARTY ASK ME
Co roku wypuszczamy nową edycję kart, które sprawdzą się doskonale jako narzędzie do pogłębiania relacji międzyludzkich. Można nimi grać w obrębie rodziny lub innych bliskich sobie osób, także w czasie zajęć integracyjnych w pracy. Zawierają zestawy pytań, luźno inspirowanych tegorocznym motywem akcji, dzięki którym gracze i graczki będą mogły lepiej poznać swoje doświadczenia, marzenia i plany. Najlepiej zbierzcie je wszystkie! Lub wybierzcie te, które najbardziej Was przekonują – z motywem z najnowszej akcji? Wątkiem filmowym? Podróżniczym? Karty to cegiełki, którymi możecie wesprzeć coroczną organizację naszej akcji. Cena netto: 31,71 zł (z VAT: 39,00 zł)/szt, zobacz w sklepie różne edycje naszych kart.
Inspiracje z wcześniejszych edycji
Najczęściej wybieraną przez firmy aktywnością w ramach akcji Dwie Godziny dla Rodziny / dla Człowieka są konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Przykładowo:
Mamy też coś specjalnie dla Waszego Zespołu!
Możecie oczywiście przystąpić do programu z ostrożnością. Rozumiemy to i szanujemy! Zachęcamy jednak, żeby zrobić to z przytupem. Co roku nagradzamy ekipę, która włożyła najwięcej serca w akcję! Więcej informacji z ubiegłego roku znajdziecie tu: „Gala rozdannia nagród konkursu na realizację akcji 2023”. A nowy konkurs ogłosimy w maju 2024 r.
Każdego roku przygotowujemy dla Was nową, inspirowaną mottem przewodnim akcji talię kart ASK ME. Gra polega na zadawaniu sobie nawzajem przygotowanych przez nas pytań, które zachęcają do rozmowy i ułatwiają budowanie więzi. Karty ASK ME to niezwykła gra w której wygrywają wszyscy.
UWAGA, UWAGA – nowa edycja kart jest już w przedsprzedaży! KUPUJĘ W PRZEDSPRZEDAŻY!
Karty ASK ME zawierają nietuzinkowe pytania, których być może nigdy nie zadaliście Waszej Rodzinie i Przyjaciołom. Tymczasem odpowiedzi mogą Was bardzo zaskoczyć, usłyszycie wiele rodzinnych historii, których do tej pory nie znaliście. To narzędzie międzypokoleniowej integracji w domu i w pracy!
To tylko przykładowe pytania uczące ciekawości, współpracy, słuchania. Więcej znajdziecie w taliach ASK ME, które są nie tylko wspaniałym sposobem wspólnego spędzania czasu, ale też idealnym prezentem dla Waszych Pracownic i Pracowników.
Dlaczego warto podarować karty ASK Me?
Ile sztuk potrzebuję?
Zachęcamy, by zamawiać karty po kilka – kilkanaście sztuk dla firmy, by dać je w prezencie swoim pracownikom. Niektóre firmy kupują karty dla wszystkich zatrudnionych osób.
Wersje językowe
Karty występują w edycji angielskiej. Podaruj je swoim obcojęzycznym pracownikom, zaproponuj grę w zagranicznym oddziale swojej firmy lub wykorzystaj je do komunikacji w języku angielskim lub nauki angielskiego z rodziną.
Kup karty ASK ME -> KARTY ASK ME
Obejrzyj film jak grać:
Twoja firma i nasz program – razem przeciwdziałamy zjawisku samotności!
Zebraliśmy dla Was NAGRADZANE PRAKTYKI INNYCH FIRM
Dowiedz się jak małe, średnie i duże firmy celebrują #2h4family, pomysły, wydarzenia, aktywności – POBIERZ PREZENTACJĘ i dobre_praktyki_final_2023.pptx zainspiruj się!
Spodobała Wam się nasza akcja?
Dołączcie do grona naszych Ambasadorów i Partnerów – zapraszamy!
W razie pytań, zapraszamy serdecznie do kontaktu!
Koordynatorka akcji:
Katarzyna Lorenz
katarzyna.lorenz(at)humanites.pl
+48 505 017 957