Samotność i kryzys więzi

Ruch „2h4family 2h4human” jest odpowiedzią Instytutu Humanites na globalne problemy: rosnące zjawisko samotności, kryzys więzi, falę depresji, u coraz młodszych osób, także dzieci.

W roku 2012 rozpoczęliśmy w Polsce dyskurs na temat globalnych trendów i potrzeb społecznych pierwszą akcją wellbeing dla Pracodawców – Dwie Godziny dla Rodziny/ Człowieka. Na dzień obchodów wybraliśmy 15 maja, czyli ustanowiony przez ONZ Międzynarodowy Dzień Rodzin.

Polikryzys

Doświadczamy kryzysu więzi, rośnie zjawisko samotności. Co 3 osoba w Polsce skarży się na stany depresyjne. Niezadowoleni z życia rodzinnego o 30% częściej doświadczają samotności, żyją krócej, częściej chorują. Polaryzacja, rozpad wspólnotowości jest efektem nie do końca dobrze przeprowadzonej transformacji społecznej po roku 89. Wszyscy ludzie potrzebują relacji z najbliższymi: miłości, akceptacji, bezpieczeństwa, szacunku i zaufania.

 

Relacje=dobrostan

W Polsce ponad 90% osób deklaruje, że najważniejszą wartością jest rodzina i bliscy. Warto zaopiekować się społeczeństwem i człowiekiem, zadbać o jego dobrostan, poprzez przypomnienie co daje temu człowiekowi szczęście, co go wspiera, a co jest w zasięgu ręki.

 

Rewolucja technologiczna.

Tempo zmian na świecie jest ogromne, doświadczamy rewolucji technologicznej, która niesie dużo dobrego, ale nie jesteśmy przygotowani lub świadomi wpływu jaki ma na nas/ na społeczeństwo. Dzisiejsze życie w ciągłym pośpiechu, godzenie wszystkich obowiązków nie sprzyja budowaniu rodzinnych więzi. Gubimy chwile bliskości, mijamy się, żyjemy obok siebie.

Pracodawcy

Akcją #2h4family chcieliśmy zwrócić uwagę Polek i Polaków na dobroczynny wpływ relacji. Zastanawialiśmy się jak dotrzeć do milionów osób i sprawić by zadbali o relacje?  – Poprzez pracodawców, bo to w pracy miliony osób spędzają „aktywny” czas w tygodniu.

 

Pracodawcy inspirują

Przekonaliśmy firmy nie tylko do podarowania wolnego czasu: symbolicznych 2 godzin, ale też namówienia pracowników do spędzenia czasu z bliskimi i rodziną oraz zainspirowania ich jak spędzić ten czas jakościowo.

 

Wellbeing i zmiana myślenia o kulturze pracy
Udział w pierwszych edycjach akcji sprawił, że niektóre firmy po raz pierwszy w swojej historii wykonały badanie zadowolenia pracowników lub wyodrębniły działy mające się zajmować dobrostanem zatrudnionych.

 

Mamy jedno życie w wielu rolach!

W 2012 roku biznes postrzegał życie prywatne, rodzinne jako konkurencyjne do pracy i kariery. Później zaczęto mówić o potrzebie work-life balance. Instytut Humanites organizator kampanii od początku podkreślał potrzebę integracji różnych ról (a nie balansowania między nimi). Podejście work-life integration sprawia, że człowiek ma poczucie podmiotowości i lepsze warunki do rozwoju, także w pracy.

 

Potrzeby Pracodawców

Badania Instytutu Humanites pokazują, że osoby niezadowolone z życia prywatnego są mają mniej energii w pracy. Także ich poziom zaangażowania zawodowego jest mniejszy. To ważne z punktu widzenia walki o talenty.

 

Zobacz nasze raporty!

Raport Well-Working 2022 Odpowiedzialność Rodzinna Biznesu

Wellbeing – Raport Dobre Praktyki Pracodawców

 

 

Wielka Społeczna Zmiana kultury pracy i stylu życia!

Poprzez firmy, które wspierają role społeczne i rodzinne pracowników, kampania ma wymiar społeczny, bo co czwarta pracująca osoba w Polsce bierze udział w akcji #2h4family #2h4human.

Kampania wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne i emocjonalne tych osób. A zainicjowana przez nas mikro-zmiana daje makro-efekt.

 

Czytaj o idei akcji: „idea 2h4family/human”

Dowiedz się więcej o Konferencjach dla Pracodawców 

Naszą misją jest Człowiek!

Człowiek świadomy, wewnątrzsterowny, proaktywny, ciekawy świata i ludzi, wytrwały i społecznie wrażliwy. W Humanites zastanawiamy się, „dokąd zmierzamy jako społeczeństwo i na jakich fundamentach chcemy je budować” (cyt. za Zofia Dzik, fundatorką Instytutu Humanites i inicjatorki wielu projektów Instytutu).

Więcej o Instytucie Humanites tutaj: Organizator akcji „Dwie Godziny dla Rodziny/Człowieka

 

ESG i zrównoważony rozwój

W związku ze zmianami legislacyjnymi, wkrótce kolejne polskie spółki będą miały obowiązek raportowania działań w obszarze ESG, a na środkowy komponent „S” (social) odpowiada właśnie akcja Humanites.

Poznaj inne nasze projekty, z którymi zadbasz o Twoją politykę ESG.

Dołącz do naszych Partnerów!
Skontaktuj się z nami:
katarzyna.lorenz(at)humanites.pl