2024

EDYCJA 2024 HASŁO PRZEWODNIE XIII EDYCJI GLOBALNEGO RUCHU SPOŁECZNEGO #2h4family: „WIELKIE MARZENIA ŁĄCZĄ POKOLENIA.”

HASŁO PRZEWODNIE XIII EDYCJI GLOBALNEGO RUCHU SPOŁECZNEGO DWIE GODZINY DLA RODZINY

Wielkie marzenia łączą pokolenia

Najpierw jest marzenie, potem upada pierwsza kostka domina. Instytut Humanites organizator akcji, zrodził się z marzeń – o przełamaniu kryzysu więzi i wygraniu z epidemią samotności, o uczynieniu biznesu przyjaznym człowiekowi, rodzinie i środowisku, by człowiek w dobie rewolucji technologicznej nie przestawał myśleć, uczyć się i kochać! W maju 2024 r. odbyła się 13 edycja akcji „HumanBE – Dwie Godziny Dla Rodziny/dla Człowieka”, organizowanej przez Instytut Humanites – Człowiek i Technologia.
Co roku akcji towarzyszy inny motyw przewodni, wokół którego budowana jest narracja ukierunkowana na wagę bliskości w domu i w pracy. Hasło przewodnie XIII edycji brzmi: Wielkie marzenia łączą pokolenia!
Zdjęcie na środku
Kampania „HumanBE – Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka” powstała w roku 2012 w odpowiedzi na globalne wyzwania, którym przygląda się Instytut Humanites: zjawisko samotności, rozpad relacji, spadek poczucia sensu, to w świetle m.in. rozwoju AI, transformacji technologicznej i społecznej, oraz potrzeb rynku pracy, zaangażowanych zespołów.

  • Celem Akcji jest przypominanie o roli i wartości płynących z budowania relacji międzyludzkich, bliskości z drugim człowiekiem i pielęgnowania więzi rodzinnych.

WIELKIE MARZENIA ŁĄCZĄ POKOLENIA
Wszystko, co wielkiego stworzył człowiek, mieszkało najpierw w jego marzeniach. Gdyby nie one, to najpewniej nie byłoby piramid, elektryczności, silnika parowego, wojen i sztucznej inteligencji. Wielkie marzenia bywają i wspaniałe, i przerażające. Nie da się jednak ukryć, że są silnikiem rzeczywistości ludzkiej. Wielką mocą marzeń jest to, że łączą ludzi, pokolenia i światy.
Mahatma Ghandi powiedział słynne zdanie „Najpierw cię ignorują, później śmieją się z ciebie, później z tobą walczą, później wygrywasz”. Jak wiemy z historii, całkiem skutecznie propagował pacyfizm jako środek nacisku społecznego. Marzenie, aby dobrocią i miłością pokonywać zło tego świata brzmi utopijnie, a jednak jemu się udawało. Każda emancypantka i każdy rewolucjonista, każda wybitna badaczka i każdy wielki wynalazca, zawsze na początku mają marzenie: o sprawiedliwym świecie, o zrozumieniu jego działania, o przełamaniu ludzkich ograniczeń.
A jakie jest Wasze wspólne marzenie?

W wielu firmach i organizacjach odbywają się warsztaty, mające pomóc przełożonym i zespołowi określić misję i wizję danej instytucji. Robi się to zarówno dla określenia celu funkcjonowania przedsiębiorstwa i odnalezienia sensu w codziennej pracy, ale także żeby móc skutecznie opowiadać o organizacji i jej działaniach całemu światu.
Chociaż marzenia oraz misja i wizja to nie są tożsame pojęcia, to jednak składają się z tej samej esencji: tego, czego pragnie się dla siebie i dla świata. Jako jednostka, jako przedsiębiorstwo.
W ciągu ostatnich kilkunastu lat do tego powstałego w Polsce międzynarodowego ruchu na rzecz bliskości, zmiany kultury pracy i stylu życia dołączyło ponad 3000 firm z 59 krajów na całym świecie.
Zdjęcie: Konferencja „Walka o talenty i dobrostan pracowników w dobie AI” z Galą rozdania nagród w Konkursie na celebrację akcji HumanBE, 03 październik 2023 r. Zdjęcie na środku
Wierzymy, że dzięki zmianie społecznej, którą inspirujemy, poprzez Pracodawców jesteśmy w stanie walczyć ze zjawiskiem samotności, które według wielu badań prowadzi do pogorszenia jakości życia, wielu chorób (w tym depresji) i niestety często do przedwczesnej śmierci*.
Wierzymy, że z dobrych relacji międzyludzkich, czyli takich w których jesteśmy akceptowani i kochani, płynie wiele szczęścia i poczucia sensu.
Akcję kierujemy do firm i instytucji, które adresują nasz przekaz dalej do swoich pracowników. Firmy, przy okazji uczestnictwa w akcji, organizują aktywności związane z relacjami i dobrostanem (odwiedziny dzieci w pracy, wykłady, szkolenia, konkursy, integracje, wyjazdy). Symbolem #HumanBE, #2h4family są dwie godziny, które zdecydowana większość pracodawców oferuje swoim pracownikom jako czas wolny od pracy. Dzięki temu pracownicy mają dodatkową możliwość żeby zadbać o siebie, swoich bliskich i pielęgnować ważne dla nich relacje. Elementem kulminacyjnym akcji jest 15 maja (Międzynarodowy Dzień Rodziny), tego dnia intensyfikują się działania uczestników akcji.
Zdjęcie po lewej stronie

Obserwujemy jak nasza akcja na przestrzeni lat wzmacnia rodziny i zespoły w firmach oraz ma pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne i emocjonalne ludzi. Wpływa także na kulturę organizacyjną w firmach i powoduje, że jest ona bardziej prorodzinna i proludzka.
#2h4family #2h4human funkcjonuje nieprzerwanie od 2012 roku, dotychczas wzięło w niej udział ponad 3 miliony osób z ponad 2000 firm, z 59 krajów.
Życzymy Wam wielu wspólnych chwil spędzonych na pielęgnacji relacji, najlepiej międzypokoleniowych!
Zobacz poprzednie edycje: 2023, 2022 ,2021, 2020, 2019, 2018, 2017
Macie pytania? Chcecie się czymś z Nami podzielić?
Zapraszamy do kontaktu:
Katarzyna Lorenz Dyrektorka komunikacji i PR Instytut Humanites – Człowiek i Technologia tel.: +48 505 017 957 mail: katarzyna.lorenz(at)humanites.pl
Dziękujemy laureatce konkursu na motyw przewodni #2h4family #HumanBE, Pani Grażyna Mierzejewska, za stworzenie tej pięknej sentencji.

Czy wiecie, że?
Według raportu „Well-Working. Odpowiedzialność Rodzinna Biznesu” 2022, przygotowanego przez Instytut Humanites, 93 proc. ankietowanych odczuwa presję, żeby przedkładać pracę nad życie prywatne.
Czy w takiej rzeczywistości jest miejsce na prywatne marzenia? Możemy to wspólnie zmienić, sprawiając, że miejsca pracy staną się bardziej przyjazne rodzinie, człowiekowi i marzeniom.
Pobierzcie skrócony raport „Well-Working. Odpowiedzialność Rodzinna Biznesu” 2022

*Raport „The Global Risks Report 2019” – World Economic Forum (samotność obok katastrofy klimatycznej wskazana jako jedno z największych zagrożeń dla dzisiejszego świata)

Wielka Społeczna Zmiana kultury pracy i stylu życia. Jak dołączyć do akcji #2h4family?

Zdjęcie na środku

Jak dołączyć do akcji #2h4family? To bardzo proste!Dołącz:

  • PO PIERWSZE – Powiadom Zarząd, działy: HR, CSR, ESG i do 15 maja zarejestruj swoją firmę, wypełniając ten formularz.
  • PO DRUGIE – 15 maja zachęć Pracownice i Pracowników, żeby spędziły/spędzili te „symboliczne dwie godziny” wspólnie ze swoją rodziną. Zainspiruj ich: wykorzystaj gotowe materiały z naszej strony, znajdziesz je tu.

a dodatkowo:

  • PO TRZECIE – daj Pracownikom dwie godziny wolnego, aby mogli spędzić czas z rodziną. To nie jest obowiązkowe, ale ponad 90% firm biorących udział w akcji tak robi. Sugerujemy, żeby zrobić to w okolicach 15 maja w Międzynarodowy Dzień Rodzin. Natomiast wybór należy do Ciebie, równie dobre daty to 1 czerwca, 1 września i inne. Możesz też ustalić z każdą osobą oddzielnie, kiedy odbierze swoje #2h4family.

I na tym KONIEC!

Reszta punktów programu jest nieobowiązkowa, choć bardzo zachęcamy!

  • PO PIĄTE – zachęć Twój Zespół do udziału w naszych konkursach z nagrodami. Informacje na ich temat opublikujemy już wkrótce!
  • PO SZÓSTE – zdaj nam relację z tego, jak Twoja Firma celebrowała 2h4family. Nagradzamy najciekawsze realizacje! Zobacz ubiegłorocznych laureatów konkursu na realizację akcji Dwie Godziny dla Rodziny | dla Człowieka: tu.
  • PO SIÓDME – zachęć partnerów, kontrahentów zagraniczne oddziały firmy, aby dołączyli do kampanii. W ten sposób staniesz się Ambasadorem #2h4family!

Zdjęcie po lewej stronie
Dołącz do nas i razem z nami twórz Wielką Społeczną Zmianę kultury pracy i stylu życia! By być razem, a nie obok siebie w domu i w pracy!
Czy wiesz, że w akcji #24family uczestniczą firmy z 59 krajów? To oznacza, że nasza kampania jest celebrowana w co trzecim państwie na świecie! W akcji biorą udział tysiące firm, czyli miliony pracowników i pracownic wraz z rodzinami.
2h4family to także coroczne spotkania z biznesem. Wokół akcji „Dwie Godziny dla Rodziny | dla Człowieka” skupieni są pracodawcy – liderzy i pionierzy Wielkiej Społecznej Zmiany kultury pracy i stylu życia. Zobaczcie, jak w gronie biznesu świętowaliśmy sukcesy #2h4family #2h4human.

Materiały informacyjne:
Spotkanie z biznesem w roku 2022
Spotkanie z biznesem w roku 2023.

Jak celebrować?

Stoimy dzisiaj w obliczu wielkich wyzwań: katastrofy klimatycznej, nierówności społeczno-ekonomicznych, wojen. Postęp technologiczny, będący efektem pracy wielu marzycieli i marzycielek, może być odpowiedzią na wiele wspomnianych wcześniej wyzwań. Jednak jak dostosować technologię, żeby nam służyła? Czego technologia nie jest w stanie zastąpić?
Coraz częściej słyszymy o nowych zastosowaniach dla sztucznej inteligencji. Logistyka, produkcja, transport, copywriting, marketing to tylko wybrane branże w której ta technologia ma coraz częstsze zastosowanie. Czy są jednak obszary, w których człowiek jest niezastąpiony?
Najważniejszym z nich wydają się relacje. To one, pomimo wielu narzędzi ułatwiających komunikację stanowią obszar, w którym centrum jesteśmy my. Relacje zawsze będą zależały w przeważającej mierze od nas, od naszych pragnień, zaangażowania, doświadczeń.
Drugim aspektem, który z naszej perspektywy też jest niezwykle ważny jest to, co na poziomie firmy czy organizacji nazywamy misją i wizją, a na poziomie jednostki – marzeniami. Słowem kluczem jest tutaj pragnienie, czyli głęboka chęć czegoś, zarówno dla siebie jak i dla innych. Pragnienie to wewnętrzna moc, która popycha nas do realizacji naszych marzeń.
Te dwa aspekty człowieczeństwa: relacje i marzenia spotkały się w 2024 roku w ramach 13. edycji akcji #2h4family.
Zdjęcie na środku
Wielkie marzenia łączą pokolenia!
Szczera rozmowa o marzeniach może być świetnym punktem wyjścia do zbudowania i pogłębienia relacji. Poniżej podsuwamy Wam kilka inspiracji jak podejść do tego tematu z Waszymi najbliższymi.

  • Spytajcie swoich bliskich, jakie w tym momencie mają największe, choć drobne, marzenie. Zjeść szarlotkę taką, jak robi Babcia? Pospacerować po górach? Obejrzeć wschód słońca? Później wspólnie zrealizujecie Wasze małe marzenia!
  • O czym marzyliście jako dzieci? O czym marzą Wasze dzieci lub najbliższe osoby? Porozmawiajcie o swoich marzeniach i o tym, jak wpływają na nie czasy, w których żyjecie.
  • Narysujcie wspólnie z najbliższymi mapę Świata Waszych Marzeń. Czego nie może na niej zabraknąć?
  • Dowiedzcie się, po kryjomu, jakie są marzenia najbliższych Wam osób. Jeśli któreś jesteście w stanie zrealizować, zróbcie im niespodziankę!

Wszyscy marzymy. Niektórzy o empatycznym i sprawiedliwym świecie, inni o wielkiej porcji lodów. Wiele naszych marzeń dzielimy z innymi osobami. Jeśli okaże się, że Ty i Twoi najbliżsi macie podobne marzenia, ich realizacja może być wspaniałą okazją do wspólnego spędzenia czasu. Spróbujcie wspólnie pomarzyć 15 maja w Międzynarodowy Dzień Rodzin. A najlepiej – dzielcie się ze sobą marzeniami regularnie. Sami zobaczycie, jakie to wspaniałe dla jakości życia.

Jak zacząć dobrą rozmowę?
Porozmawiajcie o Waszych marzeniach i pasjach:

  • Z jaką super-mocą chciałbyś się jutro obudzić?
  • Czy macie Waszą wspólną rodzinną pasję? Czy ona jest w Waszej rodzinie od pokoleń?
  • Czy znasz pasję dziadka z dzieciństwa?
  • Co kolekcjonowała babcia, gdy była w podstawówce? A może Ty z pasją zbierasz jakieś przedmioty?
  • Co, według Ciebie, oznacza zwrot “zarażać pasją”? Znasz osoby, które zarażają pasją (w szkole, w pracy)? A może sam/sama potrafisz zarazić? Opowiedz, co jest potrzebne, aby zarażać ludzi pasją.
  • Radosne przyjęcie na wiele osób, czy cicha rozmowa do rana z bliską Ci osobą? Uzasadnij swój wybór.
  • O co poprosisz Złotą Rybkę? A Twoja mama? Zapytaj bliskie osoby o pasje i marzenia!

Zdjęcie na środku
ASK ME – stworzona przez Instytut Humanites gra zawiera karty z zestawami pytań, dzięki którym poznasz lepiej swoją rodzinę czy grupę znajomych osób. Myślisz, że wiesz o nich wszystko? A czy wiesz, jaka postać z kreskówki jest najbardziej inspirująca dla Twojej Mamy, co dla Twojego Taty oznacza bycie szczęśliwym i spełnionym człowiekiem, jaka życiowa porażka wyszła Twojej Babci na dobre? Sięgnij po karty ASK ME i odkryj tajemnice ludzi, co do których sądzisz, że świetnie ich znasz!
Zdjęcie na środku

Inspiracje

Co mamy przygotować? Gdzie szukać pomysłów do akcji #HumanBE #2h4family?
Poniżej prezentujemy inspiracje, pomysły i odsyłamy do materiałów pomocniczych. A także proponujemy konkursy, które organizujemy co roku dla Was i Waszych Pracowników.

Motto 2024 to: „Wielkie marzenia łączą pokolenia”
Chyba nie ma przyjemniejszej materii do kreatywnej animacji niż ludzkie marzenia! Z pewnością Wasz Zespół na sam dźwięk tego słowa ma tysiąc pomysłów na wspólne aktywności. Jeśli jednak przyda się Wam dodatkowa inspiracja, aby pobudzić zbiorową wyobraźnię, podrzucamy garść pomysłów:

  • Wybierzcie jakąś placówkę opiekuńczą w Waszej okolicy. Wybierzcie się tam z wizytą i dowiedzcie się, o czym marzą podopieczni. Następnie spróbujcie zrealizować ich marzenie!
  • Zorganizujcie konkurs związany z marzeniami zatrudnionych osób <3
  • Przygotujcie rodzinną grę terenową wokół tego motywu.
  • Zorganizujcie warsztaty gotowania pod hasłem „Spełnij swoje marzenia kulinarne”.

I pamiętajcie – The Sky is The Limit!

Nie wiecie jakie aktywności zaplanować na ten rok?
Zebraliśmy dla Was PRAKTYKI i POMYSŁY INNYCH FIRM!

  • zobaczcie co inni pracodawcy (małe, średnie i duże firmy) organizowali w ramach akcji HumanBE w poprzednich latach: pobierz prezentację

Cytaty o marzeniach znanych, mądrych, sławnych osób
do Waszych aktywności: SoMe, mailingi, do konkursów i innych działań:

  1. Marzenia zawsze zwyciężają rzeczywistość, gdy im na to pozwolić – Stanisław Lem
  2. Uszczęśliwianie innych jest marzeniem ludzi szczęśliwych – Phil Bosmans
  3. „Marzenia są motorem napędzającym nasze życie, są bodźcem, który pomaga dorastać, próbować, upadać, mylić się, próbować jeszcze raz, przegrywać, ale i tak być szczęśliwym. Nie istnieje osoba bez marzeń, małych lub dużych, tak jak nie istnieje marzenie, którego nie można spełnić. Wszyscy jesteśmy zdolni do wielkich rzeczy, jeśli w siebie wierzymy.” – Lodovica Comello
  4. „ – Czego potrzeba by spełnić swe marzenia? Pieniędzy? Szczęścia? – Odwagi, moja kochana. Przede wszystkim odwagi.” – Katarzyna Michalak
  5. „Czasem nie jest najważniejsze to, aby spełniać marzenia, ale to, aby uparcie o nie walczyć.” – Sylwia Błach
  6. „Działanie z serca jest największym motorem do spełniania marzeń. – Dora Rosłońska
  7. „Nic nie tworzy przyszłości tak jak marzenia.” – Wiktor Hugo
  8. „Marzenia są koniecznym dopełnieniem rzeczywistości, pomagają nie tylko ją znosić, ale też ulepszać. Bez marzeń nie ma postępu. Marzyć to wyznaczać sobie cele. To pokonać bezruch, odrzucać status quo.” – Angele Lieby
  9. „Jedyne co nas ogranicza przy spełnianiu marzeń to nasza własna wyobraźnia. Sukces jest efektem ciężkiej pracy, cierpliwości, pokory i wiary, że wszystko w życiu jest możliwe.” – Martyna Wojciechowska
  10. „Rzeczywistość jest z tej samej przędzy co i marzenia.” – Władysław Stanisław Reymont
  11. „Nigdy nie jesteś za stary, aby ustanowić sobie nowy cel albo mieć nowe marzenia”– C.S. Lewis


KARTY ASK ME
Co roku wypuszczamy nową edycję kart, które sprawdzą się doskonale jako narzędzie do pogłębiania relacji międzyludzkich. Można nimi grać w obrębie rodziny lub innych bliskich sobie osób, także w czasie zajęć integracyjnych w pracy. Zawierają zestawy pytań, luźno inspirowanych tegorocznym motywem akcji, dzięki którym gracze i graczki będą mogły lepiej poznać swoje doświadczenia, marzenia i plany. Najlepiej zbierzcie je wszystkie! Lub wybierzcie te, które najbardziej Was przekonują – z motywem z najnowszej akcji? Wątkiem filmowym? Podróżniczym? Karty to cegiełki, którymi możecie wesprzeć coroczną organizację naszej akcji. Cena netto: 31,71 zł (z VAT: 39,00 zł)/szt, zobacz w sklepie różne edycje naszych kart.
Inspiracje z wcześniejszych edycji
Najczęściej wybieraną przez firmy aktywnością w ramach akcji Dwie Godziny dla Rodziny / dla Człowieka są konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Przykładowo:

  • podczas edycji, której motto brzmiało “Nasi pupile i wspólne chwile”, firma zorganizowała konkurs dla dzieci pracownic i pracowników na pracę plastyczną przedstawiającą zwierzęcego pupila,
  • podczas edycji, której motto brzmiało “Pokoleniowy klub filmowy”, inna firma zorganizowała dla dzieci konkurs plastyczny na wizerunek ulubionego bohatera filmowego oraz zachęcano do rodzinnej rywalizacji na potrawy inspirowane ulubionymi filmami!
  • Podczas edycji pod hasłem: „Małe i duże rodzinne podróże”? – Nagradzani byli Ci, którzy zaprojektowali własne pocztówki z ulubionych miejsc w Polsce.
  • Nagrodami w konkursach były firmowe gadżety, a jeśli budżet pozwalał – upominki, które skłaniały do wspólnych rodzinnych aktywności – bilety do aquaparku, kina czy parku rozrywki. Dobrym upominkiem są nasze karty ASK ME.

Mamy też coś specjalnie dla Waszego Zespołu!
Możecie oczywiście przystąpić do programu z ostrożnością. Rozumiemy to i szanujemy! Zachęcamy jednak, żeby zrobić to z przytupem. Co roku nagradzamy ekipę, która włożyła najwięcej serca w akcję! Więcej informacji z ubiegłego roku znajdziecie tu: „Gala rozdannia nagród konkursu na realizację akcji 2023”. A nowy konkurs ogłosimy w maju 2024 r.
Spodobało Wam się?
Możecie polecić nas dalej. Zachęćcie znajomych z innych przedsiębiorstw do dołączenia do #2h4family, roześlij List do Pracodawców. Przedstawcie Waszym osobom decydenckim możliwość zostania naszym Partnerem: warianty współpracy.
Zostań Ambasadorem #2h4family #2h4human – oferta współpracy i informacje jak dołączyć w języku angielskim
Prosimy o kontakt mailowy: katarzyna.lorenz(at)humanites.pl
Potrzebujecie twardych danych, żeby przekonać decydentów w Waszej Firmie, że warto przyjrzeć się dobrostanowi psychicznemu zatrudnionych osób? Oto one:

  • 54 proc. pracowników i pracownic rozważa zmianę pracy w niedalekiej przyszłości.
  • Tylko 20 proc. pracowników i pracownic uważa, że ich przełożony to wzór do naśladowania.
  • W czasie pandemii, prawdopodobnie na skutek wymuszonych jej pojawieniem się propracowniczych zmian, negatywna ocena dobrostanu w środowisku pracy spadła z 63 proc. do 36 proc.

Zdjęcie po lewej stronie
Chcecie wiedzieć więcej?
Pobierzcie skrócony raport Well-Working 2022.
Pobierzcie pełny raport Well-Working 2022.
Kontakt: katarzyna.lorenz(at)humanites.pl

ASK ME, czyli o mocy dobrych pytań

Każdego roku przygotowujemy dla Was nową, inspirowaną mottem przewodnim akcji talię kart ASK ME. Gra polega na zadawaniu sobie nawzajem przygotowanych przez nas pytań, które zachęcają do rozmowy i ułatwiają budowanie więzi. Karty ASK ME to niezwykła gra w której wygrywają wszyscy.
UWAGA, UWAGA – nowa edycja kart jest już w przedsprzedaży! KUPUJĘ W PRZEDSPRZEDAŻY!
Zdjęcie na środku

Karty ASK ME zawierają nietuzinkowe pytania, których być może nigdy nie zadaliście Waszej Rodzinie i Przyjaciołom. Tymczasem odpowiedzi mogą Was bardzo zaskoczyć, usłyszycie wiele rodzinnych historii, których do tej pory nie znaliście. To narzędzie międzypokoleniowej integracji w domu i w pracy!

  • Jakie masz wspomnienia ze swojej pierwszej w życiu prywatki?
  • Jaka jest Twoja ulubiona piosenka? A piosenka Twojej babci?
  • Jak miało na imię pierwsze zwierzątko, którym się opiekowałaś?

To tylko przykładowe pytania uczące ciekawości, współpracy, słuchania. Więcej znajdziecie w taliach ASK ME, które są nie tylko wspaniałym sposobem wspólnego spędzania czasu, ale też idealnym prezentem dla Waszych Pracownic i Pracowników.

Dlaczego warto podarować karty ASK Me?

  • bo to świetny sposób żeby podziękować pracownikom Twojej firmy za ich zaangażowanie i pracę,
  • bo to prezent, z którego skorzysta cała rodzina Twojego pracownika/ pracowniczki,
  • bo gra ułatwia integrację i powoduje uśmiech na twarzy,
  • bo karty to doskonały pomysł na spotkanie lub wyjazd integracyjny w firmie
  • to ciekawy prezentów dla Twoich partnerów i klientów.
Ile sztuk potrzebuję?
Zachęcamy, by zamawiać karty po kilka – kilkanaście sztuk dla firmy, by dać je w prezencie swoim pracownikom. Niektóre firmy kupują karty dla wszystkich zatrudnionych osób.
Wersje językowe
Karty występują w edycji angielskiej. Podaruj je swoim obcojęzycznym pracownikom, zaproponuj grę w zagranicznym oddziale swojej firmy lub wykorzystaj je do komunikacji w języku angielskim lub nauki angielskiego z rodziną.
Kup karty ASK ME -> KARTY ASK ME
Obejrzyj film jak grać:

Twoja firma i nasz program – razem przeciwdziałamy zjawisku samotności!

  • Czy wiesz, że w raporcie „The Global Risks Report 2019” – World Economic Forum samotność została wskazana jako jedno z największych zagrożeń dla ludzi i świata, obok katastrofy klimatycznej?
  • Dla „współczesnego człowieka, w jego wymiarze emocjonalnym i duchowym, kluczowe są obecnie dwa zjawiska: kryzys relacji i poczucie samotności oraz zagrożenie zdrowia psychicznego” – napisała Zofia Dzik, prezes i fundatorka Instytutu Humanites, pomysłodawczyni akcji #2h4family #2h4human na łamach Portalu ThinkTank.
  • Poprzez program „Dwie Godziny dla Rodziny/ Człowieka” i udział w dyskursie na temat więzi, inspirowanie Twoich ludzi do dbania o relacje, dobrych rozmów z bliskimi – możesz przeciwdziałać temu zjawisku w Twojej firmie i w jej otoczeniu społecznym.
Wchodząc do #2h4family, macie dostęp do gotowych grafik i tekstów do komunikacji z pracownikami i na zewnątrz firmy: dla mediów i kontrahentów firmy. Trzymamy kciuki za Wasze tegoroczne obchody kampanii #HumanBE Dwie Godziny dla Rodziny, dla Człowieka! 🙂
Informacja Prasowa:
Wielkie Marzenia. Człowiek. Praca i AI, czyli 13. edycja akcji „HumanBE – Dwie Godziny Dla Rodziny/dla Człowieka”, organizowanej przez Instytut Humanites – Człowiek i Technologia. pobierz plik
Gotowe teksty do komunikacji!
Treści listów, które przydadzą Wam się w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej:

Gotowe grafiki:

Zdjęcie po lewej stronie

Zebraliśmy dla Was NAGRADZANE PRAKTYKI INNYCH FIRM
Dowiedz się jak małe, średnie i duże firmy celebrują #2h4family, pomysły, wydarzenia, aktywności – POBIERZ PREZENTACJĘ i dobre_praktyki_final_2023.pptx zainspiruj się!
Spodobała Wam się nasza akcja?
Dołączcie do grona naszych Ambasadorów i Partnerów – zapraszamy!

  • Zostań Partnerem akcji 2h4Family, oferta współpracy: pobierz plik
  • Zostań Ambasadorem akcji – 2h4Family, Global Social Movement: pobierz plik

W razie pytań, zapraszamy serdecznie do kontaktu!
Koordynatorka akcji:
Katarzyna Lorenz
katarzyna.lorenz(at)humanites.pl
+48 505 017 957

Pracodawcy w Akcji 2024

Advicero Nexia
Agencja Mienia Wojskowego
Agnieszka Malesza-Woźniak Triple PR
AI Digital Contracts sp. z o.o.
Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
Alektum sp. z o.o.
Alior Bank SA
Alior Leasing Sp. z o.o.
Alto Pharma Kinga Kaczmarczyk
Alventa S.A.
Answear.com S.A
ANWIL S.A.
AOMB
APRITECH Sp. z o.o.
Arago SA
Averna sp. z o.o.
AVIVA SERVICES SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Avon Cosmetics Polska
B2RLaw Jankowski Stroiński Zięba
Babiogórski Park Narodowy z siedzibą w Zawoi
Bank BPH
Bank Gospodarstwa Krajowego
Bank Ochrony Środowiska SA
Bank Spółdzielczy w Białej Podlaskiej
Bankowy Fundusz Gwarancyjny
BASF Polska Sp. z o.o.
Becpak Sp.zo.o.
Best Store Piotr Karpiński
Bibby Financial Services Sp. z o.o
Biocent SA
BitPeak
Bluerank Sp. z o.o.
BNP Paribas Bank Polska Spółka Akcyjna
Bosch Polska
BPS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A.
BRANDBQ Sp. z o.o.
Bryksy sp. z o. o.
BURDA MEDIA POLSKA
BUSINESS SUPPORT SOLUTION SA
CANAL+ POLSKA S.A.
Caritas Diecezji Siedleckiej
CashDirector S.A.
CAT Mosolf Polska Sp. z o.o.
Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie
Centrum Edukacji Sp.   z o.o.
Centrum Informatyki Resortu Finansów
Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito sp. z o.o.
Centrum Unijnych Projektów Transportowych
Centrum Usług Wspólnych
CGLS Sp. z o.o. Sp. K
Colliers Poland Sp. z o.o.
Coloplast Business Centre
COMARCH
COMARCH 2
COMARCH 3
COMARCH 4
COMARCH 5
COMARCH 6
Consumer Panel Poland GfK sp. z o.o.
Cooper Standard Polska sp. z o .o.
Cordia Management Poland Sp. z o.o.
Corten Dental sp. z o.o.
Corten Medic sp. z o.o.
Crido
Currency One SA
CZM INTERMAG SP. Z O.O.
D&R Dispersions and Resins Sp. z o.
DAZN Media Poland sp. z o.o.
DB Schenker (Schenker Sp. z o. o.)
Deutsche Bank Polska
DEVAGROUP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Diuna Group Sp. z o.o.
DLA Piper Giziński Kycia sp.k.
DOHLER POLSKA SP. Z O.O.
Döhler Sp. z o.o.
Dolnośląska Biblioteka Publiczna im. Tadeusza Mikulskiego we Wrocławiu
Domator24 Sp. z o.o.
DTA Sp. z o.o.
Duda-Cars SA
EDORADCA
EGIS Polska Sp. zo.o.
Ekoenergetyka-Polska S.A.
Elektrociepłownia Stalowa Wola S.A.
emagine sp. z o.o.
Emitel S.A.
Energa S.A.
EOS Poland Sp. z o.o.
Erbud S.A.
ERGO Reiseversicherung AG Oddział w Polsce
Erlang Solutions sp. z o.o
eService Sp. z o.o.
Etisoft
ETL Outsourcing SA
Eviden Polska S.A.
Ferring Pharmaceuticals Poland Sp.z.o.o.
Finansowi część grupy: FINANSOWI, Grupa PSJ, TOP ubezpieczenia, Olo clever
Forum Media Polska Sp. z o.o.
Freundschaft Sp. z o.o.
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
Fundusz Górnośląski S.A.
Gdańskie Centrum Usług Wspólnych
Generali Polska
Genpact
Gi Group Holding
Gmina Kruklanki
Gmina Radoszyce
Gminny Ośrodek Kultury i Sportu
Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Małdytach
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
GminnyOśrodek Pomocy Społecznej
Gmonne Przedsiębiorstwo Usługowe Algawa Sp.z o.o.
Grant Thornton Frąckowiak Prosta spółka akcyjna
GrECo Polska Sp. z o.o.
Grupa CEZ
GRUPA PSJ SP. Z O.O. część grupy: FINANSOWI
GSU Polisa Sp. z o.o.
H4E SERVICES Sp. z o.o.
HB Reavis
Hill & Knowlton
IMS Polska Sp. z o.o.
Indorama Ventures Poland Sp. z o.o.
Information Market S.A.
Informer Med Sp. z o.o.
Infosys
InPost
Instytut Biznesu Rodzinnego Sp. z o.o.
Instytut Humanites
INTERKADRA SP. Z O.O.
Intrum sp. z o.o.
Invest Komfort Spółka Akcyjna Sp. K.
InvestCapital Ltd.
IT Solution Factor
Iv Poland Sp. z o.o.
Izba Domów Maklerskich
Kancelaria Prezydenta RP
Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
karkonoski park Narodowy z siedzibą w Jeleniej Górze
KatalogMarzeń.pl Joanna Zubik-Borucka, Tomasz Zubik s.c.
KAWA.SKA Sp. z o.o.
Kinnarps Polska Sp. z o.o.
KINO ŚWIAT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Klimat-Energia- Gospodarka Wodna
KONE
KRUK Italia S.r.l.
KRUK S.A.
KRUK S.A. Kancelaria Prawna RAVEN P. Krupa Sp. K.
KRUK S.A. Novum Finance Sp. z o.o.
KRUK TFI S.A.
Ksiegowanie.pl sp. z o.o.
KUKE S.A
LIKEGURU.EU
Lindab Sp zoo
LINK4 TU S.A.
LOTOS Lab sp. z o.o.
LOTOS Straż Sp. z o.o.
Lotte Wedel Sp. z o.o.
LPP SA
Lubuska Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy
Lyreco Polska
ManpowerGroup Sp. z o. o.
Marcel S.A.
Master Builders Solutions Polska Sp z o.o.
Medea Health sp. z o.o.
Mercator Medical SA
Mercer (Polska)
Miasto Białogard - Urząd Miasta Białogard
Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Asnyka
MIEJSKA ENERGETYKA CIEPLNA SP. Z O.O.
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Poznanu
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Chodzieży
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Mońkach
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Morągu
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Olsztynie
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostródzie
Miejski Zakład Energetyki Cieplnej Spółka z o.o.
MIEJSKI ZARZĄD OŚWIATY
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Dworze Gd.
Ministerstwo Finansów
MMC GS
MOL Polska Sp. z o.o.
Mostostal Warszawa SA
NADLESNICTWO KRZYŻ
NARODOWE CENTRUM POLSKIEJ PIOSENKI
Narodowy Bank Polski
Nationale-Nederlanden
Natura Sp. z o.o.
NAVIC Engineering Polska Sp. z o.o.
Nest Bank S.A.
NETARCH sp. z o.o.
NetWorks
Nielsen Services Poland sp z oo
Nordsped Group Nordsped Sp. z o. o. Sp. j
Off Poland Sp zo.o.
OKAM
Olo clever – część grupy: FINANSOWI, Grupa PSJ, TOP ubezpieczenia, Olo clever
Open Gift
OpenPrint.pl
Oracle
Oriflame Poland Sp. z o.o.
ORLEN Centrum Usług Korporacyjnych Sp. z o.o.
ORLEN OIL Sp. z o.o.
ORLEN S.A.
Ośrodek Pomocy Społecznej
Ośrodek Pomocy Społecznej
Ośrodek pomocy Społecznej
OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ DZIELNICY OCHOTA M.ST. WARSZAWY
Ośrodek Pomocy Społecznej w Santoku
Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy
Ośrodek Szkolenia Zawodowego we Włocławku
OVH Sp. z o.o.
Paytree SA
PGNiG TERMIKA S.A.
PIB Group Poland
PMICombera
POLREGIO S.A.
Polska Grupa Biogazowa/  Total Energies
Polska Spółka Gazownictwa sp. z o.o.
Polski Holding Nieruchomości S.A.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna Nr 3
PORT GDAŃSKI EKSPLOATACJA S.A.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Tomyślu
Powiatowy Urząd Pracy
POWIATOWY URZĄD PRACY W BIAŁOGARDZIE
Powiatowy Urząd Pracy w Bochni
Powiatowy Urząd Pracy w Myśliborzu
Powiatowy Urząd Pracy w Opolu Lubelskim
Powiatowy Urząd Pracy w Rudzie Śląskiej
Powiatowy Urząd Pracy w Świętochłowicach
Powiatowy Urząd Pracy w Żywcu
Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM Sp. z o.o.
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych
Przedszkole nr 1 w Krupskim Młynie
Przedszkole Nr 14
Publicis Groupe Poland
Puma Polska Sp. z o.o.
Pyrzycka Biblioteka Publiczna
Qpharma Sp. z o.o.
R&R BETH Sp. z o.o.
Reflect Group
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Katowicach
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie
Rijk Zwaan Polska Sp. z o.o.
RIM sp. z o.o., sp.k
Ringier Axel Springer Polska
Roche Diagnostics Polska Sp. z o.o.
Ronson Development Management Sp. z o.o.
Roquette Poland Sp. z o.o.
Sąd Apelacyjny w Krakowie
Sąd Okręgowy w Opolu
Sąd Rejonowy dla Krakowa - Podgórza w Krakowie
Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Śródmieścia we Wrocławiu
Sąd Rejonowy w Chorzowie
Sąd Rejonowy w Głubczycach
SĄD REJONOWY W KŁODZKU
Sąd Rejonowy w Oleśnie
Sąd Rejonowy w Środzie Wielkopolskiej
Sąd Rejonowy w Zabrzu
Sales&More
Samodzielny Publiczny Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej w Miejscu Piastowym
Sharp Consumer Electronics Poland Sp. z o.o.
Shell Business Operations
Shoper S.A.
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Ciężkiej Syntezy Organicznej
Signify Poland Sp. z o.o.
Skandinaviska Enskilda Banken
Smart Nanotechnologies S.A.
Sodexo Polska
SOFTSWISS
Solar Company S.A.
Solvay Poland Sp. zo.o.
Sony Music Entertainment Poland Sp. z o.o.
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia SA
speedapp
Środowiskowy Dom Samopomocy
Standard Chartered Global Business Services Sp. z o. o.
STAROSTWO POWIATOWE
Starostwo Powiatowe w Cieszynie
Starostwo Powiatowe w Kłobuck
Starostwo Powiatowe w Myśliborzu
Starostwo Powiatowe w Oleśnicy
STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sp. z o.o.
Stowarzyszenie DLA RODZINY
Tarnowski Ośrodek Interwencji Kryzysowej i Wsparcia Osób Doznająych Przemocy Domowej
Tarnowskie Centrum Informacji
TAURON Polska Energia
Tectum Group Sp. z o.o.
Ten Square Games S.A.
TEST
Tide Software Sp. z o.o.
TIME SA
TMF Poland sp. z o.o.
Top Ubezpieczenia - część grupy: FINANSOWI, Grupa PSJ, TOP ubezpieczenia, Olo clever
Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A.
Transbit Sp. z o.o.
TROTON SP. Z O.O.
TRZEBIŃSKIE CENTRUM ADMINISTRACYJNE
TSLOGISTIC Tomasz Sawicki
Turck Sp. z o.o.
Unilever Poland Services Sp z.o.o.
Urząd Gminy w Cewicach
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Urząd MIasta Kędzierzyn-Koźle
Urząd Miasta Wojkowice
Urząd Miejski w Kołaczycach
URZĄD MIEJSKI W SZUBINIE
Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej
Urzað Gminy Aleksandrów Kujawski
VB Leasing S.A. w restrukturyzacji
VIGO Photonics S.A
VINCI Facilities Polska sp. z o.o.
Vistra Corporate Services Sp. z o.o.
Votum S.A.
W.KRUK
Warmińsko-Mazurska Wojewódzka Komenda OHP w Olsztynie
Wish Group Tomasz Kaczmarczyk
Wish Pharma Sp. z o.o.
Wodociągi Chrzanowskie sp. z o.o.
Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Poznaniu
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie
Wonga.pl sp. z o.o.
Wyjątkowy Prezent Sp. z o.o.
XTB
Yameo Sp. z o.o,
Yareal Polska Sp. z o.o.
YELLOW Centrum Języków Obcych Sp. z o.o.
YOUR PARTNER Sp. z o.o.
Zabrzańskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.
Zachodniopomorska Wojewódzka Komenda OHP w Szczecinie
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ
Zamet Industry sp. z o.o.
Zarząd Budynków Mieszkaniowych - Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
Zarząd Pałacu Kultury i Nauki Sp. z o.o.
Zeelandia Sp. z o.o.
Żłobek Samorządowy Bursztynek
ZWAE Sp. z o.o.
Związek Komunalny „Komunikacja Międzygminna” w Chrzanowie
ZWIĄZEK MIĘDZYGMINNY
Związek Międzygminny

KONKURSY

Konkurs na motto

Co roku nasza kampania otrzymuje nowy, inspirujący motyw przewodni wokół którego tworzymy materiały dla firm, budujemy naszą komunikację i inspirujemy do działania.

Aby wyłonić najlepsze pomysły na takie hasło przygotowujemy konkurs dla pracowniczek i pracowników z cennymi nagrodami! Spośród wszystkich zgłoszonych pomysłów wybierzemy motto naszej kampanii na 2025 rok. Wymyślanie haseł to świetny pomysł na integrację i rozmowę o tym co naprawdę jest w życiu ważne. Zobaczcie, co jest główną nagrodą w tym roku!

Zachęcie swój zespół do udziału! Może w przyszłym roku motywem przewodnim akcji będzie pomysł kogoś z Twojej organizacji?

Konkurs na realizację akcji

Mamy też coś specjalnie dla Twojego zespołu marketingu i HR! Co roku nagradzamy zespół, który włożył najwięcej serca w akcję w konkursie na „realizację akcji. Po zakończeniu akcji poprosimy wszystkie organizacje biorące w niej udział o przesłanie nam szczegółów na temat tego, jak świętowały Human BE / #2h4family. Już teraz zachęcamy do robienia zdjęć, zbierania komentarzy pracowników i dokumentowania w jaki sposób udział w akcji wpłynął na Waszą organizację. Wszystko to będzie bardzo przydatne przy wyborze zwycięzcy konkursu. Zwycięzcy i wyróżnieni zostaną zaproszeni do udziału w dedykowanej konferencji organizowanej przez nas jesienią, gdzie zaproszeni:

  • otrzymają cenne nagrody i wyróżnienia podczas Gali Konkursowej,
  • poznają przebieg i wpływ społeczny naszej akcji, oraz będą mieli wyjątkową szansę na wymianę doświadczeń w temacie dobrostanu pracowników,
  • będą mogli podzielić się najlepszymi praktykami z zakresu uczestnictwa w akcji HumanBE / #2h4family.
Zdjęcie na środku
Karty ASK ME – świetny pomysł na prezent dla pracownic i pracowników Twojej firmy!

Konkursy organizowane przez nas w ramach HumanBE / #2h4family, to dopiero początek świetnych inspiracji. Zachęcamy do podobnych inicjatyw w Państwa instytucjach. Zastanawiacie się co mogłoby być nagrodą dla uczestników organizowanych przez Was konkursów? Naszą propozycją są integracyjne, wielopokoleniowe karty ASK ME.

ASK ME to stworzona przez Instytut Humanites gra zawierająca karty z pytaniami i ciekawymi zadaniami, dzięki którym poznacie lepiej swoją rodzinę, znajomych i osoby w pracy. Gra daje unikatową okazję na dobrą zabawę z bliskimi i możliwość usłyszenia odpowiedzi na mniej standardowe pytania. Czy wiesz, jaka postać z kreskówki jest najbardziej inspirująca dla Twojej Mamy? Co dla Twojego Taty oznacza bycie szczęśliwym i spełnionym człowiekiem? Jaka życiowa porażka wyszła Twojej Babci na dobre? Sięgnij po karty ASK ME i odkryj tajemnice ludzi, których myślisz, że znasz od podszewki.

zamów Karty dla siebie i swojej organizacji: https://2godzinydlarodziny.pl/produkt/karty-ask-me-edycja-polska-2024/