W konkursie na motyw przewodni VII edycji zwyciężyło hasło pani Natalii Noculak:
„Głęboka więź, za którą tak tęsknimy, skrywa się za codzienną rutyną bycia rodzicem, mężem, żoną, przyjacielem. Ludzkie relacje ulegają bezustannym zmianom, przechodzą od nawiązywania więzi, do jej przerwania i do ponownego nawiązania. Zabawa może być naszym przewodnikiem, który przeprowadzi nas przez wszystkie te przemiany. Kiedy spotykamy się w świecie zabawy, otwieramy drzwi do naszego życia wewnętrznego i spotykamy się serce w serce.”
Lawrence Cohen
Zabawa ma magiczną moc, którą można wykorzystać do budowania relacji, rozładowywania napięć, a nawet rozwiązywania problemów. Czasem ułatwia wyrażanie emocji, uczy współpracy i pozwala wychodzić poza stereotypowe role. Jest też zaproszeniem do świata, w którym wszystko jest możliwe.
Fundacja Humanites zaprasza do świętowania zainicjowanych przez nas w 2012 roku obchodów Międzynarodowego Dnia Rodzin w Polsce, poprzez włączenie się w:
15 maja – Międzynarodowy Dzień Rodzin – to doskonała okazja, aby na chwilę zatrzymać się i zastanowić, kiedy po raz ostatni dowiedzieliście się czegoś nowego o swoich bliskich. Taka idea przyświeca akcji Dwie Godziny dla Rodziny. Głęboko wierzymy w to, że ciekawość, uważność i dobre rozmowy są tym, co tworzy prawdziwe, autentyczne więzi. Zachęcamy więc Was, abyście wsparli w tym Waszych pracowników i podarowali im symboliczne dwie godziny, które oni przeznaczą na magiczny czas z najbliższymi. W tym roku motyw przewodni to GRY I ZABAWY POKOLENIOWE.
W pracy gry często towarzyszom działaniom integrującym zespoły i budującym zaangażowanie. Niech tegoroczna akcja będzie pretekstem do zaproszenia pracowników i ich rodzin do zabawy, do budowania relacji w domu i w pracy. Te dwa miejsca – dom i praca – się przenikają i silnie na siebie wpływają, bo jesteśmy ludźmi w wielu rolach jednocześnie.
WARUNKI UDZIAŁU
Uczestnictwo w Akcji jest nieodpłatne. Aby wziąć udział należy:
Szanowni Państwo,
już po raz siódmy, z ogromną radością, zapraszamy wszystkich Pracodawców do wzięcia udziału w akcji społecznej Dwie Godziny dla Rodziny. Po 6 latach naszych działań Akcja przekroczyła granice Polski i stała się odpowiedzią na globalne wyzwania rynku pracy: wojnę o talenty, integrację życia zawodowego i osobistego, employer branding czy rynek pracownika.
Wiele firm w swoich wartościach często wskazuje na „Rodzinę”. Akcja Dwie Godziny dla Rodziny jest okazją do przejścia od deklaracji do działania. Pracodawcy angażujący się w Akcję, inspirują swoich pracowników, by 15 maja spędzili wyjątkowy, wartościowy czas z najbliższymi, w tym roku pod hasłem:
GRY I ZABAWY POKOLENIOWE
Z tej okazji stworzyliśmy rodzinną grę ASK ME, która otwiera emocjonalnie, sprzyja poznawaniu siebie nawzajem i umacnia wzajemne więzi. ASK ME dedykowane jest dla rodzin, to gra bez punktów, rywalizacji i przegranych. To zabawa, która uczy ciekawości, współpracy, słuchania, opowiadania, kształtuje postawy empatyczne i sprzyja integracji międzypokoleniowej.
Proponujemy Państwu zakup gry ASK ME, która może być prezentem dla Waszych pracowników. Wszystkie szczegóły znajdziecie na stronie 2godzinydlarodziny.pl.
Podczas tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego w Davos poruszono kwestię roli zabawy w rozwoju dzieci, która – jak pokazują Badania – wyposaża je w umiejętności niezbędne do kierowania swoim życiem, takie jak inteligencja emocjonalna, kreatywność i zdolność rozwiązywania problemów. Zwróćmy uwagę, że dzieci uczą się i naśladują nas – dorosłych. Dlatego warto zadać sobie pytanie: Ile zabawy i radości jest w naszym życiu?
W obliczu tempa życia, ścisłych harmonogramów, presji osiągnięć zapominamy o tym co najważniejsze – o szczęściu, radości i miłości. To smutne, ale wielu rodziców i wychowawców zapomniało o doniosłej roli zabawy. Badania pokazują, że w ciągu ostatnich 30 lat, czas który dzieci spędzały na zabawie, drastycznie się skrócił. W niektórych krajach, dwoje na troje dzieci skarży się, że ich rodzice organizują im zbyt dużo aktywności pozaszkolnych[1], a 49% rodziców czuje, że trudno im znaleźć czas na zabawę z dzieckiem.
Zmiany dotykają rynek pracy. Przed pracodawcami stoi ogromne wyzwanie: przyciągania i utrzymania najlepszych pracowników. Pojęcie sukcesu zawodowego ulega redefinicji. 56% badanych pracowników określiło sukces zawodowy jako: „możliwość utrzymania równowagi między życiem zawodowym i prywatnym”[2]. Konsekwentnie 52% badanych pracowników odrzuciło ofertę pracy ze względu na obawy, że zaburzy to ich work – life balans[3].
Pracownicy wybierają współpracę z organizacjami, które podzielają ich wartości i mają określony cel społeczny. 83% procent konsumentów zmieniłoby markę, gdyby inna, oferująca podobną jakość, wspierała godną pochwały inicjatywę[4]. Ten trend dotyczy również pracowników – cel społeczny staje się decydującym czynnikiem dla biznesu. Nowe pokolenia wchodzące na rynek pracy wykazują dużą orientację w sprawach społecznych i wyraźne priorytety. Chcą dobrze zarabiać, ale także aby ich praca miała sens i znaczenie.
By być firmą, która odnosi sukcesy finansowe w parze z sukcesami w kwestiach zaangażowania społecznego, Pracodawcy muszą odejść od przypadkowych, spontanicznych inicjatyw dobroczynnych na rzecz strategicznego podejścia do tworzenia systemowych zmian społecznych.
7 lat temu Fundacja Humanites podjęła się szukania systemowych rozwiązań, aby wspierać transformację społeczną w Polsce. Swoje działania skoncentrowała na czterech kluczowych obszarach, które mają istotny wpływ na kształtowanie wzorców i wartości młodych ludzi. Te obszary to:
Akcja Społeczna Dwie Godziny dla Rodziny angażuje wszystkie te obszary w realizacji jednego, wspólnego celu. Wierzymy, że odbudowa i wzmocnienie międzypokoleniowych więzi rodzinnych i społecznych stanowi fundament rozwoju tożsamości młodego pokolenia. Współcześnie rodzina, jej środowisko i funkcjonowanie ulegają ciągłym przemianom. Zmiany te wynikają z przeobrażeń społecznych, gospodarczych, obyczajowych i wielu innych czynników. Z jednej strony następuje erozja tradycyjnych wzorców rodzinnych i relacji jej członków, z drugiej zaś pojawia się pytanie, jakimi wartościami i jakimi modelami rodziny je zastąpimy?
Wierzymy w to, że biznes jest kluczową siłą zmiany społecznej, dlatego akcja Dwie Godziny dla Rodziny skierowana jest do Pracodawców, a za ich pośrednictwem do ich pracowników wraz z rodzinami. Zasięg Kampanii z roku na rok rośnie. W ubiegłorocznej edycji wzięło udział kilkaset polskich i międzynarodowych firm, dużych grup kapitałowych oraz instytucji publicznych, a także uczelnie wyższe i samorządy. Wśród nich były między innymi takie firmy, jak: Alior Bank, Allianz, Aviva, ATM, ATOS, AXA, Bosch, Grupa EFL, ENEL-MED, Grupa Erbud, Electrolux, GFK Polonia, Great Place to Work, ING Ż̇ycie, K2, MetLife, Microsoft, Grupa PKN ORLEN, Oracle, Pentacomp, PKO PTE, Bank PKO BP, PwC, Questa, Siemens, Grupa Tauron, Tchibo, Wedel, Wirtualna Polska, EY i wiele, wiele innych.
Ważnych celów społecznych nie można osiągnąć bez współpracy. Dlatego serdecznie zapraszamy Pracodawców w Polsce i na całym świecie do wzięcia udziału w Akcji Dwie Godziny dla Rodziny. Mamy ogromną nadzieję, że nasze wspólne działania staną się globalnym ruchem na rzecz pogłębiania relacji z najbliższymi.
Więcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy znajdziecie Państwo na stronie 2godzinydlarodziny.pl. Podzielcie się tą informacją z Waszymi partnerami biznesowymi. Zainspirujcie innych do działania.
Łącząc wyrazy szacunku pozdrawiam serdecznie,
Zofia Dzik
Prezes Zarządu Fundacji Humanites
Tel. 504 144 784, zofia.dzik@humanites.pl
[1] Edelman Intelligence DIG Sky 2.0 Core Growth 2017 Research
[2] Defining Success Global Research Results Accenture 2017
[3] tamże
[4] Era Człowieka 2.0. Trendy Rynku pracy w przyszłym działaniu 2016
Fundacja Humanites od siedmiu lat inspiruje Polaków do świętowania Międzynarodowego Dnia Rodzin poprzez udział w Akcji Dwie Godziny dla Rodziny. Ideą jej jest zatrzymanie się i refleksja nad relacjami rodzinnymi, spędzenie czasu na ciekawej rozmowie, która odsłoni nowe, nieznane oblicze naszych najbliższych.
Motywem przewodnim VII edycji Akcji jest:
Autorką tego hasła i laureatką naszego konkursu jest Pani Natalia Noculak.
Również w tym roku Akcji towarzyszyć będzie konkurs na hasło, które będzie mottem kolejnej VIII edycji w 2019 roku.
Zgłoszenia konkursowe przyjmować będziemy od 9 do 25 maja 2018 r.
Zapraszamy do zabawy.
Organizatorzy konkursu:
Założenia konkursu:
Codzienna komunikacja często opiera się na wymianie bieżących wydarzeń, często nie uwzględnia ona nazwania najgłębszych uczuć i pragnień. Brakuje nam czasu, żeby wspólnie wspominać i marzyć, a często nie tylko czasu ale i kontekstu do rozmowy, zwłaszcza, jak czujemy, że oddalamy się od siebie. Kiedy np. spytać dorastające dziecko o marzenia, gdy ono żyje już w innym świecie? Jak to zrobić, żeby zechciało odpowiedzieć?
ASK ME jest okazją, aby w niebanalny i wesoły sposób dotknąć tych właśnie tematów, bo … przecież gra jest tylko grą, ale czy rzeczywiście tylko?
Wiemy, że Wasz udział w Akcji Dwie Godziny dla Rodziny jest wyrazem szerokiego patrzenia na pracowników oraz doceniania ich roli społecznej i rodzinnej a nie tylko zawodowej. Z okazji Międzynarodowego Dnia Rodzin możecie podarować im nie tylko 2 godziny, ale również tę grę, by ich inspirować i wspierać w budowaniu relacji z najbliższymi.
Zapraszamy wszystkich pracodawców do zakupu gry ASK ME dla swoich pracowników na preferencyjnych warunkach – 14,90 zł netto.
Do każdej talii kart dołączaliśmy, od naszego partnera firmy Storck, słodką niespodziankę – pudełko Toffifee 🙂
Możliwa jest indywidualizacji pudełka kart – z dodaniem logotypu firmy. Szczegółowe informacje i zamówienia: Izabela Nienałtowska, 501 450 889, izabela.nienaltowska@humanites.pl
Więcej o grze ASK ME
Gra zawiera dwa rodzaje kart: pytania i zadania.
Pytania sprawiają, że odkrywamy na nowo, otwieramy się, zbliżamy się do siebie. Pytania inspirują, stymulują, pobudzają. W tej grze to ciekawość dyktuje warunki. Co inspiruje mojego męża? Co czuje moja żona? Jaki jest mój syn? Jak wygląda świat oczami mojej córki? O czym marzy mama? Czego pragnie dziadek? Za czym tęskni babcia? Co wspomina tata?
Zadania to zaproszenie do wspólnej zabawy, gdzie doświadczamy współpracy i radości, budujemy relacje rodzinne, dzielimy się doświadczeniem i kolekcjonujemy wspólne przeżycia.
ASK ME to gra, która dotyczy relacji w rodzinie, a także personalnie każdego gracza. To gra, która otwiera emocjonalnie i koncentruje się na tym, co dobre i piękne. Czas, który spędzimy na odkrywaniu, jak różnorodną i ciekawą rodziną jesteśmy, zaprocentuje nam wzmocnieniem więzi i poczuciem większej przynależności.
Czas jest jednym z najcenniejszych zasobów, stale go nam brakuje, gdzieś się spieszymy, a najważniejsze sprawy często odkładamy na później, które nigdy nie nadchodzi. Mamy wiele ról, obowiązków, zainteresowań i innych zobowiązań. Co wybrać? Nie ma patentu na zwiększenie ilości czasu dla rodziny, ale możemy zadbać o jego jakość.
Dokonując wyboru, jak spędzamy czas z najbliższymi, pamiętajmy o tym, że te chwile staną się częścią czyichś wspomnień.
DLA KOGO?
Czterolatków, nastolatków, rodziców, dziadków, kuzynów, cioć i wujków. Po prostu dla całej rodziny.
PO CO?
Aby tworzyć atmosferę bliskości, pogłębiać komunikację i relację z rodziną, odnaleźć wspólne zainteresowania, rozmawiać o marzeniach, potrzebach, wspomnieniach. A wszystko to po to, abyśmy czuli się kochani.
DODATKOWE KORZYŚCI
Kupując karty ASK Me wspierasz ideę Akcji Dwie Godziny dla Rodziny. Przychody uzyskane ze sprzedaży wspierają działalność Fundacji Humanites (humanites.pl)
Do VII edycji Akcji Dwie Godziny dla Rodziny dodaliśmy nowy element, który na stałe wejdzie do harmonogramu Akcji – Konkurs na najciekawsze przeprowadzenie Akcji w firmie. Dla nas organizatorów Akcji informacje i prezentacje tego jak firmy realizują Akcję jest nie tylko przyjemnością, ale ważną informacją o tym, co robimy i jak wpływamy na firmy i ludzi.
Oto lista nagrodzonych firm VII Edycji:
Zespół Fundacji Humanites docenił poszczególne firmy za:
– firmę ZWAE, która weszła do Akcji w „wysokiego C”, za stworzenie własnej Gry „Odkryj z nami Pomorze” oraz za zainspirowanie się Ideą Akcji i wprowadzenie letniego czasu pracy, pozwalającego na lepsze zaplanowanie czasu z rodziną – BRAWO!!!
– firmę Veolia, za wejście do Akcji za sprawą inicjatywy pracownika zgłoszonej w portalu inicjatyw pracowniczych ?
– firmę Tauron Ciepło za ciekawą i profesjonalną komunikację z pracownikami i zachęcenie pracowników do podzielenia się osobistymi, rodzinnymi przeżyciami.
GRATULUJEMY!
Oto nagrodzone prezentacje:
Załączniki:
Chcemy zaprosić Was w sentymentalną podróż do czasów Waszej młodości i przypomnieć takie podwórkowe hity jak: gra w klasy, skakanie w gumę, podchody, dwa ognie, kapsle, komórki, ziemniaka i wiele, wiele innych.
Pamiętacie te czasy, kiedy na podwórku spędzaliśmy cały dzień, a z okien co chwila było słychać nawoływania rodziców: „Do domu, na obiad!”
Zapraszamy również Was do współtworzenia cyklu: GRY I ZABAWY POKOLENIOWE. Przysyłajcie opisy gier, wspomnienia zabaw i swoje podwórkowe historie na nasz adres: 2h4family@humanites.pl, a my będziemy je tutaj publikować.