W konkursie na motyw przewodni VIII edycji zwyciężyło hasło pana Ariela Jabłońskiego:
Pod hasłem „podróżowanie” kryje się wiele znaczeń. Rozumiane dosłownie odnosi się do zwykłego przemieszczania się. Może być też traktowane jako chęć poznawania świata, co stało się bodźcem do rozwoju komunikacji. Ta z kolei, widziana w perspektywie relacji międzyludzkich, jest najlepszym kluczem do bliskości i zbudowania głębokich relacji z najbliższymi.
„Prawdziwa podróż odkrywcza nie polega na szukaniu nowych lądów, lecz na nowym spojrzeniu” – Marcel Proust
Podróże dają wiele okazji, by ujrzeć swoich bliskich w nowym świetle i lepiej ich rozumieć. Tym samym idealnie wpisuje się w założenia VIII kampanii Dwie Godziny dla Rodziny.
15 maja – Międzynarodowy Dzień Rodzin – to doskonała okazja, aby na chwilę zatrzymać się i zastanowić, kiedy po raz ostatni dowiedzieliście się czegoś nowego o swoich bliskich. Taka idea przyświeca akcji Dwie Godziny dla Rodziny. Głęboko wierzymy w to, że ciekawość, uważność i dobre rozmowy są tym, co tworzy prawdziwe, autentyczne więzi. Zachęcamy więc Was, abyście wsparli w tym Waszych pracowników i podarowali im symboliczne dwie godziny, które oni przeznaczą na magiczny czas z najbliższymi. W tym roku motyw przewodni to MAŁE I DUŻE RODZINNE PODRÓŻE. Podróże dają wiele okazji, by ujrzeć swoich bliskich w nowym świetle i lepiej ich rozumieć.
WARUNKI UDZIAŁU
Uczestnictwo w Akcji jest nieodpłatne. Aby wziąć udział należy:
jest nam niezmiernie miło zaprosić wszystkich pracodawców do ósmej edycji akcji społecznej „Dwie Godziny dla Rodziny”.
Akcji, która od początku istnienia wpisała się w kalendarz cyklicznych wydarzeń niemal sześciuset na całym świecie, tworząc tym samym globalny ruch społeczny na rzecz pogłębiana relacji z najbliższymi.
Cieszymy się, że liczba pracodawców aktywnie włączających się do akcji „Dwie Godziny dla Rodziny” systematycznie rośnie.
W ubiegłorocznej edycji zaufało nam kilkaset polskich i międzynarodowych firm, dużych grup kapitałowych oraz instytucji publicznych. Do akcji włączyły się m.in.:
Alior Bank, Allianz, Aviva, ATM, ATOS, AXA, Bosch, Grupa EFL, ENEL-MED, Grupa Erbud, Electrolux, GFK Polonia, Great Place to Work, ING Życie, K2, MetLife, Microsoft, Grupa PKN ORLEN, Oracle, Pentacomp, PKO PTE, Bank PKO BP, PwC, Questa, Siemens, Grupa Tauron, Tchibo, Wedel, Wirtualna Polska, EY i wiele, wiele innych.
Utwierdza nas to w przekonaniu, że biznes jest kluczową siłą zmiany społecznej. Z naszych obserwacji wynika, że co roku coraz więcej przedsiębiorców dojrzewa do tego, że dotychczasowy model przywództwa opartego na sile nie sprawdza się w gospodarce cyfrowej. Obecnie największą motywacją dla ludzi na rynku pracy jest możliwość samorealizacji oraz poczucie sensu wykonywanych zadań.
Jak pokazują badania , troska pracodawców o sferę rodzinną i równowagę życiową pracowników ma bezpośredni wpływ na realizację celów ekonomicznych firmy. Stwarzając warunki do rozwoju nie tylko zawodowego, ale także w sferze prywatnej, pracodawca zyskuje zaangażowanie zespołu ludzi, dla których praca jest wartością, nie przymusem.
Wiele firm poszukuje sposobów, aby zapewnić pracownikom warunki pracy zgodnie z filozofią work-life-balance włączając się różnego typu działania doraźne i nadal poszukuje rozwiązań systemowych. Widzą, w tym sens ponieważ mają świadomość, że pracownicy poza finansowymi benefitami wybierają na rynku pracy organizację, która podziela te same wartości i angażuje się w działania społeczne.
Akcja „Dwie Godziny dla Rodziny” jest cyklicznym i systemowym rozwiązaniem dla pracodawców mającym na celu tworzenie przestrzeni dla pracowników do budowania i utrwalania rodzinnych więzi. W wymiarze globalnym Akcja Dwie Godziny dla Rodziny przeciwdziała kryzysowi więzi, ma działanie profilaktyczne, jeśli chodzi o zdrowie mentalne i emocjonalne pracowników. Realizowana przez pracodawców na całym świecie jest symbolem integracji życia zawodowego i prywatnego w myśl hasła: „Mamy jedno życie w wielu rolach”. Badania przeprowadzane na wszystkich kontynentach świata pokazują, że silne i głębokie relacje z rodziną i przyjaciółmi są warunkiem szczęścia, rozwoju i dobrostanu pracowników.
Aktualnie przedsiębiorcy są świadomi, jak trudno ich pracownikom znaleźć przestrzeń na bliskość w sferze życia pozazawodowego. Włączając się w akcję dają swoim pracownikom taką przestrzeń w trakcie finału akcji, czyli 15 maja – w Międzynarodowy Dzień Rodzin, umożliwiając spędzenie podarowanych tego dnia dodatkowo dwóch godzin z najbliższymi. W tym roku hasłem przewodnim akcji są
Wierzymy, że uczynią Państwo ten krok włączając się aktywnie w akcję „Dwie Godziny dla Rodziny”.
Zachęcamy do podzielenia się naszym zaproszeniem z Waszymi partnerami biznesowymi i tym samym zainspirujecie ich do działania.
Podzielcie się tą informacją z Waszymi partnerami biznesowymi. Zainspirujcie innych do działania.
Łącząc wyrazy szacunku pozdrawiam serdecznie,
Zofia Dzik
Prezes Zarządu Instytutu Humanites
Instytut Humanites od siedmiu lat inspiruje Polaków do świętowania Międzynarodowego Dnia Rodzin poprzez udział w Akcji Dwie Godziny dla Rodziny. Ideą jej jest zatrzymanie się i refleksja nad relacjami rodzinnymi, spędzenie czasu na ciekawej rozmowie, która odsłoni nowe, nieznane oblicze naszych najbliższych.
Motywem przewodnim VIII edycji Akcji jest:
Autorem tego hasła i laureatem naszego konkursu jest Pan Ariel Jabłoński.
Również w tym roku Akcji towarzyszyć będzie konkurs na hasło, które będzie mottem kolejnej IX edycji w 2020 roku.
Zgłoszenia konkursowe przyjmować będziemy od 10 do 31 maja 2019 r.
Zapraszamy do zabawy.
Organizatorzy konkursu:
Założenia konkursu:
Codzienna komunikacja często opiera się na wymianie bieżących wydarzeń, często nie uwzględnia ona nazwania najgłębszych uczuć i pragnień. Brakuje nam czasu, żeby wspólnie wspominać i marzyć, a często nie tylko czasu ale i kontekstu do rozmowy, zwłaszcza, jak czujemy, że oddalamy się od siebie. Kiedy np. spytać dorastające dziecko o marzenia, gdy ono żyje już w innym świecie? Jak to zrobić, żeby zechciało odpowiedzieć?
ASK ME jest okazją, aby w niebanalny i wesoły sposób dotknąć tych właśnie tematów, bo … przecież gra jest tylko grą, ale czy rzeczywiście tylko?
Wiemy, że Wasz udział w Akcji Dwie Godziny dla Rodziny jest wyrazem szerokiego patrzenia na pracowników oraz doceniania ich roli społecznej i rodzinnej a nie tylko zawodowej. Z okazji Międzynarodowego Dnia Rodzin możecie podarować im nie tylko 2 godziny, ale również tę grę, by ich inspirować i wspierać w budowaniu relacji z najbliższymi.
Zapraszamy wszystkich pracodawców do zakupu gry ASK ME dla swoich pracowników na preferencyjnych warunkach – 14,90 zł netto.
Do każdej talii kart dołączaliśmy, od naszego partnera firmy Storck, słodką niespodziankę – pudełko Toffifee 🙂
Możliwa jest indywidualizacji pudełka kart – z dodaniem logotypu firmy. Szczegółowe informacje i zamówienia: Izabela Nienałtowska, 501 450 889, izabela.nienaltowska@humanites.pl
Więcej o grze ASK ME
Gra zawiera dwa rodzaje kart: pytania i zadania.
Pytania sprawiają, że odkrywamy na nowo, otwieramy się, zbliżamy się do siebie. Pytania inspirują, stymulują, pobudzają. W tej grze to ciekawość dyktuje warunki. Co inspiruje mojego męża? Co czuje moja żona? Jaki jest mój syn? Jak wygląda świat oczami mojej córki? O czym marzy mama? Czego pragnie dziadek? Za czym tęskni babcia? Co wspomina tata?
Zadania to zaproszenie do wspólnej zabawy, gdzie doświadczamy współpracy i radości, budujemy relacje rodzinne, dzielimy się doświadczeniem i kolekcjonujemy wspólne przeżycia.
ASK ME to gra, która dotyczy relacji w rodzinie, a także personalnie każdego gracza. To gra, która otwiera emocjonalnie i koncentruje się na tym, co dobre i piękne. Czas, który spędzimy na odkrywaniu, jak różnorodną i ciekawą rodziną jesteśmy, zaprocentuje nam wzmocnieniem więzi i poczuciem większej przynależności.
Czas jest jednym z najcenniejszych zasobów, stale go nam brakuje, gdzieś się spieszymy, a najważniejsze sprawy często odkładamy na później, które nigdy nie nadchodzi. Mamy wiele ról, obowiązków, zainteresowań i innych zobowiązań. Co wybrać? Nie ma patentu na zwiększenie ilości czasu dla rodziny, ale możemy zadbać o jego jakość.
Dokonując wyboru, jak spędzamy czas z najbliższymi, pamiętajmy o tym, że te chwile staną się częścią czyichś wspomnień.
DLA KOGO?
Czterolatków, nastolatków, rodziców, dziadków, kuzynów, cioć i wujków. Po prostu dla całej rodziny.
PO CO?
Aby tworzyć atmosferę bliskości, pogłębiać komunikację i relację z rodziną, odnaleźć wspólne zainteresowania, rozmawiać o marzeniach, potrzebach, wspomnieniach. A wszystko to po to, abyśmy czuli się kochani.
DODATKOWE KORZYŚCI
Kupując karty ASK Me wspierasz ideę Akcji Dwie Godziny dla Rodziny. Przychody uzyskane ze sprzedaży wspierają działalność Fundacji Humanites (humanites.pl)