Rzeczpospolita o naszej kampanii: Kryzys pandemii przywrócił w firmach rządy kija i marchewki

 

Aż 93 proc. ankietowanych pracowników w Polsce odczuwa presję, aby przedkładać pracę nad życie prywatne.

„Pandemia bardzo zwiększyła niepewność i zmienność w biznesie. Przy ogromnej presji na wyniki, gdy firmy i menedżerowie działają w coraz krótszej perspektywie rośnie pokusa, by wrócić do starych nawyków. W tym do kontrolującego, autorytarnego stylu zarządzania, z motywacją za pomocą „kija i marchewki”, metody popularnej w pierwszych dekadach transformacji. (…) Tunelowy rozwój menedżerów jest nastawiony na efektywność zarządczą, na liczby, wskaźniki i KPI. Skutkuje to mechanicznym podejściem do ludzi traktowanych jako mięśnie i mózgi. Sprzyjało temu przejście na zdalną pracę; w tych warunkach jest jeszcze trudniej budować kulturę bliskości, zaufania, co już wcześniej było dużym wyzwaniem.” – Zofia Dzik, Impact inwestor, Prezes Instytut Humanites – Człowiek i Technologia komentuje raport „ Well-Working. Odpowiedzialność Rodzinna Biznesu” na łamach rp.pl

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem Anity Błaszczak w Rzeczpospolita.pl – „Kryzys pandemii przywrócił w firmach rządy kija i marchewki” – oraz wynikami ogólnopolskiego badania Odpowiedzialności Rodzinnej Biznesu Well-working 2022.

ORGANIZATORZY BADANIA:
Instytut Humanites, IESE Business School University of Navarra

PARTNERZY BADANIA:
KGHM Polska Miedź S.A., PFR TFI, Pracuj.pl

KONTAKT:
Zofia Rogala – Project Manager Instytutu Humanites.
e-mail: zofia.rogala@humanites.pl