Człowiek to istota wielowymiarowa. Ma sferę fizyczną, umysłową, duchową, emocjonalną. Wchodzi w szereg ról. Jest ojcem/matką, córką/synem, siostrą/bratem, babcią/dziadkiem, pracownicą, wyborcą, obywatelką, podatnikiem. Lekarzem, nauczycielką, księdzem, polityczką, sprzedawcą, biznesmenem, prezeską, członkiem zarządu… Na ludzką tożsamość składa się szereg czynników, a wśród nich jeden, szczególnie piękny. To pasje.
Z pasjami przez pokolenia, wszystko co łączy:
Mosty zamiast barier, dłuższy stół zamiast szczelniejszych granic – w Instytucie Humanites doceniamy wszystko to, co daje poczucie wspólnoty. W zeszłym roku uznaliśmy, że „Z pasjami przez pokolenia” to idealne motto dla akcji Dwie Godziny dla Rodziny | dla Człowieka, dlatego postanowiliśmy nagrodzić jego autorkę Aleksandrę Tokarzewską i obrać za motyw przewodni tegorocznej edycji. Myśleliśmy o tych wszystkich wspaniałych przyjaźniach nawiązanych dzięki wspólnym pasjom: zamiłowaniu do tej samej muzyki, książek, kolekcjonowaniu ulubionych przedmiotów, bieganiu z przyjaciółmi, spotkaniom na górskich wyprawach czy rowerowych maratonach, spacerom z naszymi pupilami, wspólnemu gotowaniu, zajęciom z tańca…
Zobaczcie, co o swoich pasjach opowiedzieli nam Ambasadorzy #2h4family#4human!
O rodzinnych pasjach opowiada Pani Stanisława Celińska, którą kojarzymy przede wszystkich z wybitnych ról filmowych, ale to muzyka jest jej odwieczną pasją. I to taką rodzinną, przez pokolenia. Sami i same zobaczcie, jak o tym opowiada: Rodzinna Pasja, pasja z dzieciństwa.
O pasji z dzieciństwa opowiada dr Tomasz Rożek, fizyk, dziennikarz naukowy i popularyzator nauki. Doradca Europejskiej Agencji Kosmicznej. Założyciel Fundacji Nauka. To Lubię.
Nie ulega wątpliwości, że realizacja pasji, to doskonały sposób na spędzenie dwóch dodatkowych godzin wolnego. A jeszcze lepiej, kiedy będziemy to robić razem z rodziną i/lub przyjaciółmi.
Wydrukuj formularz A, dołącz do niego 3 zdjęcia i rozmiary butów wszystkich zatrudnionych, zanieś do okienka C… STOP 😉 Dołączenie do akcji #2h4family jest, na całe szczęście, bardzo łatwe 😊
Dołącz:
I na tym KONIEC!
Reszta punktów programu jest nieobowiązkowa, choć bardzo zachęcamy!
Dołącz do nas i razem z nami twórz Wielką Społeczną Zmianę kultury pracy i stylu życia! By być razem, a nie obok siebie w domu i w pracy!
Czy wiesz, że w akcji #24family uczestniczą firmy z 59 krajów? To oznacza, że nasza kampania jest celebrowana w co trzecim państwie na świecie! W akcji biorą udział tysiące firm, czyli miliony pracowników i pracownic wraz z rodzinami.
Jak celebrować 15 maja 2023 r. Dwie Godziny dla Rodziny. Dwie Godziny dla Człowieka?
Jako tworzące społeczeństwo jednostki znajdujemy się coraz dalej od siebie nawzajem. Pandemia powiększyła dystans między ludźmi, upowszechnienie się pracy zdalnej sprawiło, że część z nas nie musi na co dzień spotykać kolegów i koleżanek z pracy. Jakiś czas temu naukowcy z University of Chicago przeprowadzili badanie, z którego wynika, że ludzie, którzy mają wysokie subiektywne poczucie samotności, siadają i stają nieco dalej od swojej rodziny i przyjaciół, niż osoby, które nie czują się samotne.
Jeśli tak dalej pójdzie, będzie nam do siebie coraz dalej. Warto podjąć kroki zaradcze – spróbujmy zbliżyć się do naszych, nomen omen, najbliższych. W tym miejscu chcemy Was zainspirować do tego, jak to zrobić w czasie akcji „Dwie Godziny dla Rodziny/Człowieka” i nie tylko!
Z pasjami przez pokolenia!
Pasje mogą być różne – od zdobywania szczytów ośmiotysięczników po kolekcjonowanie kubków z kotkami. Jeśli włączysz w nie swoich najbliższych lub sam_a włączysz się w ich zamiłowania, odkryjecie zupełnie nowy wymiar bycia ze sobą. Bądźcie ze sobą chociaż w Międzynarodowy Dzień Rodzin, 15 maja. A najlepiej – bywajcie ze sobą regularnie. Sami zobaczycie, jakie to wspaniałe dla jakości życia.
Sięgnijcie po sztukę, odwiedźcie muzeum! Zobaczcie razem film!
Różne są definicje działalności artystycznej, ale większość osób raczej zgodzi się ze stwierdzeniem, że obcując ze sztuką, poznajemy świat przez pryzmat wrażliwości artystki lub artysty. Czemu nie robić tego z osobami, które są nam najbliższe?
Wybierzcie się do kina lub teatru, zwiedźcie muzeum, posłuchajcie razem muzyki. Nie gorszym wyborem będzie choćby serial na Netfliksie. Najważniejsze, abyście doświadczyli go RAZEM. Wymieńcie się później swoimi doświadczeniami. Może Twój Tata utożsami się z którąś z serialowych postaci, Mama nie słyszała nigdy lepszego wykonania mazurków Chopina, a Babcia odkryje, że jest fanką malarstwa Tamary Łempickiej? Sprawdźcie! Jeśli brakuje Wam pomysłów, skorzystajcie z naszych “polecajek”: tutaj.
O pasje zapytaliśmy tegorocznych Ambasadorów i Ambasadorki akcji, Panią Stanisławę Celińską, którą kojarzymy przede wszystkich z wybitnych ról filmowych i teatralnych oraz doktora Tomasza Rożka, fizyka, dziennikarza naukowego i popularyzatora nauki. Doradcy Europejskiej Agencji Kosmicznej. Założyciela Fundacji Nauka. To Lubię.
Co było wspólną pasją w domu rodzinnym pani Stanisławy Celińskiej?
Czym pasjonował się dr Tomasz Rożek jako dziecko? Czy od zawsze uwielbiał fizykę?
Co robiła pani Stanisława Celińska jako dziecko, kiedy wschodziło słońce?
Czasem to nie rodzinna pasja, ale rodzinna cecha sprawia, że odkrywamy, co nas w życiu kręci i podnieca. Zobaczcie co to było w przypadku rodziny Tomasza Rożka!
Zobaczcie, co w ubiegłym roku, nasi goście i gościnie, mówili na temat pielęgnowania więzi, dbania o relacje i drugiego człowieka: filmy z ambasadorami
Jak zacząć dobrą rozmowę?
Porozmawiajcie o Waszych marzeniach i pasjach:
Zobaczcie o co poprosiłby Złotą Rybkę Ambasador #2h4family – dr Tomasz Rożek:
Nic tak nie łączy jak wspomnienia! Powspominajcie razem: w co najbardziej lubiliście się bawić z rodzicami, dziadkami, kiedy byliście mali? Jaki był niezapomniany przysmak z dzieciństwa – co to było? A dla Twoich rodziców / dziadków?
O zbawiennym wpływie śmiechu na zdrowie i psychikę wiele już powiedziano, dlatego wykorzystajcie wspólne chwile właśnie na śmiech. Opowiedzcie sobie jaki był najlepszy psikus, który komuś zrobiliście? Zapytaj członków rodziny o najdziwniejszą rzecz, jaką w życiu zjedli, albo o najzabawniejszy blamaż, który stał się ich udziałem. Porozmawiajcie o tym, co niezawodnie sprawia, że się uśmiechacie?
Polecamy wspólne gry:
DIXIT – ta piękna i prosta gra karciana została stworzona przez Jeana Louisa Roubira, francuskiego lekarza pracującego z młodzieżą przeżywającą trudności w środowisku szkolnym. Okazało się, że dysponując pięknymi kartami z baśniowymi obrazkami i wymyślając do nich skojarzenia, są w stanie lepiej poznać się nawzajem i nauczyć komunikacji bez przemocy. Co siedzi w nieświadomości Twoich Rodziców, Przyjaciółek, Kolegów z pracy? Zagraj z nimi i dowiedz się.
TABU – to również gra skojarzeń. Dostajesz hasło, które musisz przedstawić reszcie drużyny (np. „kot”) i zestaw słów, których nie możesz przy tym użyć (np. „zwierzę”, „pies”, „mleko”, „miauczeć”, „mysz”). Jeśli drużyna zgadnie, a Ty nie pomylisz się i nie złamiesz żadnego tabu, zyskujecie punkty. Niewykluczone, że w trakcie rozgrywki usłyszysz gromki śmiech najbardziej ponurego członka Twojej Rodziny 😊
To nasze propozycje, ale jeśli tylko są dobre chęci, wystarczy, że wygrzebiesz ze strychu starą planszę do chińczyka, albo wyjmiesz karty i rozegracie dobrze znanego tysiąca lub makao. Udanej zabawy!
ASK ME – stworzona przez Instytut Humanites gra zawiera karty z zestawami pytań, dzięki którym poznasz lepiej swoją rodzinę czy grupę znajomych osób. Myślisz, że wiesz o nich wszystko? A czy wiesz, jaka postać z kreskówki jest najbardziej inspirująca dla Twojej Mamy, co dla Twojego Taty oznacza bycie szczęśliwym i spełnionym człowiekiem, jaka życiowa porażka wyszła Twojej Babci na dobre? Sięgnij po karty ASK ME i odkryj tajemnice ludzi, co do których sądzisz, że świetnie ich znasz!
Odkryjcie w sobie homo ludens! Holenderski filozof Johan Huizinga orzekł, że jedną z cech, które wyróżniają człowieka spośród innych zwierząt, jest potrzeba i zdolność do bezinteresownej zabawy. Nazwał tę obserwację koncepcją homo ludens, czyli, tłumacząc z łaciny – człowieka bawiącego się. Zachęcamy Was do wspólnych gier i zabaw i polecamy takie, które wyjątkowo dobrze działają na więzi!
Wyjdźcie na świeże powietrze, poruszajcie się razem:
Wspólny spacer po pobliskim lesie jest równie dobry, jak regularny jogging z ulubionymi osobami. Macie psa? Może raz w tygodniu weźmiecie go na spacer wszyscy razem – będzie zachwycony. Wspólną rozrywką może być też wizyta w aquaparku, na ściance wspinaczkowej albo w kręglarni. To dobre dla zdrowia i dobre dla więzi!
Twój Zespół już wie, że w tym roku będzie celebrował #2h4family. Zarejestrowaliście się przy pomocy naszego formularza i zaczynacie myśleć, jakie aktywności chcecie zrealizować w ramach akcji. Szukacie podpowiedzi? Dobrze trafiliście – oto one!
Jak to robią inni? Czy Humanites zapewnia materiały, którymi można się posiłkować? Jakie dodatkowe atrakcje czekają na zespoły, które dołączyły do programu?
Tegoroczne motto: „Z pasjami przez pokolenia”
daje szerokie pole do popisu dla kreatywnych umysłów. Zachęcamy, aby Wasz Zespół wymyślił swój indywidualny sposób udziału w akcji, na przykład:
THE SKY IS THE LIMIT, czyli inni robią to TAK:
Przykłady realizacji akcji przez małe i duże firmy z różnych sektorów znajdziesz TUTAJ.
Najczęściej wybieraną aktywnością są konkursy dla pracownic i pracowników. Przeważnie wychodzą od motta towarzyszącego akcji w danym roku. Oto przykłady:
Nagrodami były firmowe gadżety, a jeśli budżet pozwalał – upominki, które skłaniały do wspólnych rodzinnych aktywności – bilety do aquaparku, kina czy parku rozrywki.
Doskonałą nagrodą będą też tworzone przez Instytut Humanites karty ASK ME!
TO na pewno Wam się przyda:
Wchodząc w akcję “Dwie Godziny dla Rodziny / dla Człowieka”, nie musicie wymyślać koła na nowo. Poniżej znajdziecie materiały, które z pewnością Wam się przydadzą, kiedy będziecie tworzyć swoją własną wersję naszej wspólnej przygody.
KARTY ASK ME
Co roku wypuszczamy nową edycję kart, które sprawdzą się doskonale jako narzędzie do pogłębiania relacji międzyludzkich. Można nimi grać w obrębie rodziny lub innych bliskich sobie osób, także w czasie zajęć integracyjnych w pracy. Zawierają zestawy pytań, luźno inspirowanych tegorocznym motywem akcji, dzięki którym gracze i graczki będą mogły lepiej poznać swoje doświadczenia, marzenia i plany. Najlepiej zbierzcie je wszystkie! Lub wybierzcie te, które najbardziej Was przekonują – z motywem z najnowszej akcji? Wątkiem filmowym? Podróżniczym? Karty to cegiełki, którymi możecie wesprzeć coroczną organizację naszej akcji. Cena netto: 31,71 zł (z VAT: 39,00 zł)/szt, zobacz w sklepie.
GRAFIKI – do pobrania, gotowe materiały dla HR i marketingowe:
Każdego roku przygotowujemy je pod kątem aktualnego motta. Udostępniamy plakat A4, grafikę do wykorzystania w social mediach i bannery różnych rozmiarów. Grafiki – pobierzcie stąd. Polecamy wysłać mail/ list z informacją o akcji znajdziecie tu, wiadomość do zatrudnionych osób z zaproszeniem do akcji pobierzcie stąd. Jeśli szukacie inspiracji przygotowaliśmy szkic listu, tu go znajdziecie. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby Wasz Zespół sam przygotował taki list lub żeby napisał_a go osobiście sama Prezes_ka.
KONKURSY INSTYTUTU HUMANITES
Co roku przygotowujemy konkurs dla Waszych pracownic i pracowników. Wygrać w nim można cenne nagrody. Wspólnie z osobami uczestniczącymi szukamy motta przyszłorocznej akcji. Zachęćcie zatrudnione osoby do wzięcia w nim udziału i śledźcie nasz profil na Facebooku i Instagramie – już w maju ogłosimy kolejną edycję. W poprzedniej edycji można było wygrać rower KROSS, luksusowy rodzinny pobyt w Hotelu Bukovina, Słodycze Storck… i wiele innych!
W zeszłym roku zorganizowaliśmy także dodatkowy konkurs. Pytaliśmy Was o to, co jest najważniejsze w relacjach. Nagrodę główną – wysokiej klasy telefon – ufundował Orange. W tym roku powtórzymy tę akcję!
Mamy też coś specjalnie dla Waszego Zespołu!
Możecie oczywiście przystąpić do programu z ostrożnością. Rozumiemy to i szanujemy! Zachęcamy jednak, żeby zrobić to z przytupem. Co roku nagradzamy ekipę, która włożyła najwięcej serca w akcję! Więcej informacji tu: „Konkurs na realizację akcji”.
Spodobało Wam się?
Możecie polecić nas dalej. Zachęćcie znajomych z innych przedsiębiorstw do dołączenia do #2h4family. Przedstawcie Waszym osobom decydenckim możliwość zostania naszym Partnerem.
ZOSTAŃ PARTNEREM AKCJI! Bądź Pionierem społecznej zmiany kultury pracy i stylu życia – WARIANTY WSPÓŁPRACY
prosimy o kontakt mailowy: katarzyna.lorenz(at)humanites.pl
ZOSTAŃ AMBASADOREM AKCJI – OFERTA WSPÓŁPRACY: GLOBAL SOCIAL MOVEMENT
Potrzebujecie twardych danych, żeby przekonać decydentów w Waszej Firmie, że warto przyjrzeć się dobrostanowi psychicznemu zatrudnionych osób? Oto one:
Chcecie wiedzieć więcej?
Pobierzcie skrócony raport Well-Working 2022.
Pobierzcie pełny raport Well-Working 2022.
Kontakt: katarzyna.lorenz(at)humanites.pl
Co roku są inne, ale te z poprzednich lat też można zakupić. Tworzą je także Wasi Pracownicy i Pracownice – podczas każdej edycji #2h4family organizujemy konkurs na motyw przewodni przyszłorocznej akcji. Zawartość kolejnej talii inspirowana jest właśnie tym motywem.
NOWOŚĆ! Najnowsza edycja kart jest już dostępna w naszym sklepie: KUP TERAZ ASK ME #2023
Karty ASK ME zawierają nietuzinkowe pytania, których być może nigdy nie zadaliście Waszej Rodzinie i Przyjaciołom. Tymczasem odpowiedzi mogą Was bardzo zaskoczyć. To narzędzie międzypokoleniowej integracji w domu i w pracy!
To tylko przykładowe pytania uczące ciekawości, współpracy, słuchania. Więcej znajdziecie w taliach ASK ME, które są nie tylko wspaniałym sposobem wspólnego spędzania czasu, ale też idealnym prezentem dla Waszych Pracownic i Pracowników.
Ile sztuk potrzebuję?
Zachęcamy, by zamawiać karty po kilka – kilkanaście sztuk dla firmy, by dać je w prezencie swoim pracownikom. Niektóre firmy kupują karty dla wszystkich zatrudnionych osób.
Wersje językowe
Karty występują w edycji angielskiej. Podaruj je swoim obcojęzycznym pracownikom, zaproponuj grę w zagranicznym oddziale swojej firmy lub wykorzystaj je do komunikacji w języku angielskim lub nauki angielskiego z rodziną.
Obejrzyj film jak grać:
Zamów karty ASK ME
Informacje Prasowe #2023
Grafiki, bannery i plakat:
POMYSŁY i PODPOWIEDZI Jak małe, średnie i duże firmy celebrują #2h4family:
przykłady realizacji z naszego konkursu: pomysły, wydarzenia, aktywności: POBIERZ PREZENTACJĘ i zainspiruj się!
Pamiętajcie, że:
Spodobała Wam się nasza akcja?
Dołączcie do grona naszych Ambasadorów i Partnerów – zapraszamy!
W razie pytań, zapraszamy serdecznie do kontaktu!
Koordynatorka akcji:
Katarzyna Lorenz
katarzyna.lorenz(at)humanites.pl
+48 505 017 957
#2h4family to sprawdzony od 12 lat pomysł Humanites, na zbliżanie ludzi w pracy i w rodzinach, budujący wysoką kulturę pracy i zaangażowania. To propagowanie kultury dobrostanu, w której biznes realizuje swoje cele, a ludzie odnajdują sens!
15 maja – Międzynarodowy Dzień Rodzin – to doskonała okazja, aby na chwilę zatrzymać się i zastanowić, kiedy po raz ostatni dowiedzieliście się czegoś nowego o swoich bliskich. Taka idea przyświeca globalnemu ruchowi społecznemu Dwie Godziny dla Rodziny. Głęboko wierzymy w to, że ciekawość, uważność i dobre rozmowy są tym, co tworzy prawdziwe, autentyczne więzi. Zachęcamy więc Was, abyście wsparli w tym Waszych pracowników i podarowali im symboliczne dwie godziny, które oni przeznaczą na magiczny czas z najbliższymi.
Oto jak się włączyć w naszą akcję:
W ten sposób Wy, jako Pracodawca, Dział HR wspieracie pracowników w łączeniu ról zawodowych i prywatnych: budując kulturę, w której zatrudniamy człowieka, widząc go niego holistycznie, a nie tylko jako pracownika.
Dodatkowe elementy akcji #2h4Family to:
Jesteśmy dumni, że na przestrzeni ostatnich lat nasze działania wsparło wiele znakomitych osobowości. W naszą akcję zaangażowali się między innymi: Andrzej Seweryn, Roma Gąsiorowska, i Kamil Stoch, Stanisław Sojka, Profesor Jerzy Bralczyk czy niezwykła DJ Wika. Ze wzruszeniem wspominamy także wsparcie, którego nam udzielił kilka lat temu Pan Zbigniew Wodecki.
Akcja Dwie Godziny dla Rodziny jest bardzo ceniona przez pracowników! pojawia się w top 10 benefitów wskazywanych w ogólnopolskich badaniach satysfakcji pracowników. Kampania nie tylko wzmacnia rodziny i zespoły w firmach, ma także pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne i emocjonalne ludzi, a w efekcie działa na całe społeczeństwo.
W ostatnich latach #2h4family zmienia się w Globalny Ruch Społeczny na Rzecz Bliskości! Uczestniczy w niej już ponad milion pracowników, 1100 firm z 18 krajów.