Wielka Społeczna Zmiana kultury pracy i stylu życia. Jak dołączyć do akcji #2h4family?

Głównym warunkiem dołączenia do programu #Human BE – #2h4family jest rejestracja firmy poprzez: formularz. Drugi warunek to zainspirowanie pracowników i współpracowników do zadbania o więzi z bliskimi w domu i w pracy, ze szczególnym zwróceniem uwagi na międzypokoleniowe więzi.

Spędzenie symbolicznych dwóch godzin z rodziną/bliskimi ma promować kontakty międzyludzkie, stanowić może początek procesu pracy nad bliskością, tworzenia przestrzeni dla bliskości. Celem akcji jest pogłębianie międzypokoleniowych więzi rodzinnych i zacieśnianie relacji międzyludzkich w środowisku pracy. W obliczu narastającej samotności oraz dynamicznego rozwoju technologii, pracy zdalnej/hybrydowej, które często zamiast zbliżać ludzi, prowadzą do ich izolacji i alienacji, eksponujemy wagę autentycznych więzi z innymi ludźmi. Dwie godziny z tytułu akcji mają wymiar symboliczny – mogą być impulsem do pogłębienia naszych relacji z bliskimi oraz do lepszego poznania i zrozumienia naszych współpracowników. 

 

 

 

Zdjęcie na środku

Jak dołączyć do akcji #2h4family? To bardzo proste!

Dołącz:

 

  • Krok 1. Powiadom Zarząd, działy: HR, CSR, ESG i do 15 maja zarejestruj swoją firmę, wypełniając ten formularz.

 

  • Krok 2. Zachęć pracowników i współpracowników, by w dniu 15 maja (lub w okolicy tego dnia) spędzili symboliczne dwie godziny wspólnie ze swoją rodziną i poznali lepiej swoich współpracowników. Zainspiruj ich: wykorzystaj gotowe materiały z naszej strony. Wierzymy, że te dwie godziny dadzą początek nowym doświadczeniom, nowym, międzyludzkim połączeniom, które będą mogły być dalej pielęgnowane, rozwijane, a dodatkowo:

 

  • Krok 3. Daj pracownikom możliwość dwóch godzin wolnego, aby mogli spędzić czas z rodziną. To nie jest obowiązkowe, ale ponad 95% firm biorących udział w akcji tak robi. Sugerujemy, żeby zrobić to w okolicach 15 maja, w Międzynarodowy Dzień Rodzin. Natomiast wybór należy do Ciebie, równie dobre daty to 1 czerwca, 1 września i inne. Możesz też ustalić z każdą osobą oddzielnie, kiedy odbierze swoje #2h4family. W naszej akcji są organizacje pracujące w trybie ciągłym, usługowe i produkcyjne, które zatrudniają wiele tysięcy ludzi. Chętnie podpowiemy, jak to robią inni.

 

 

  • Ze względu na rozwój akcji i dołączenie do niej organizacji liczących nawet po kilkadziesiąt tysięcy ludzi, świętowanie HumanBE – Dwie Godziny dla Rodziny/dla Człowieka wyszło daleko poza datę 15 maja (Międzynarodowy Dzień Rodzin), wokół której budowaliśmy pierwotnie komunikację. Coraz więcej firm rozciąga naszą Akcję na kilka miesięcy (często maj i czerwiec – gdzie po drodze mamy Dzień Matki, Dziecka czy Dzień Ojca), a nawet planuje na jej bazie całoroczne aktywności dla swoich pracowników i ich rodzin, w ujęciu międzypokoleniowym. Bowiem nasza akcja nie jest kierowana tylko do rodzin z dziećmi, ale też do osób, które nie założyły własnej rodziny, ale przecież mają swoich rodziców, dziadków, dalszych krewnych, bliskich przyjaciół w rodzinie i w pracy. 

 

Kolejne ważne kroki, do których zachęcamy:

 

  • Krok 5. Zachęć swoich współpracowników oraz Twój Zespół do udziału w naszych konkursach z nagrodami – w tym na Motto Kampanii na kolejny rok. Informacje na ich temat opublikujemy już wkrótce!

 

 

 

 

  • Krok 9. Zobacz i wykorzystaj nasze karty ASK ME, jako inspirację do zbliżania ludzi w domu i w pracy. 

 

Zdjęcie po lewej stronie

Dołącz do nas i razem z nami twórz Wielką Społeczną Zmianę kultury pracy i stylu życia! By być razem, a nie obok siebie w domu i w pracy!

 

Czy wiesz, że w akcji #2h4family uczestniczą firmy z 59 krajów? To oznacza, że nasza kampania jest celebrowana w co trzecim państwie na świecie! W akcji biorą udział tysiące firm, czyli miliony pracowników i współpracowników wraz z rodzinami.

2h4family to także coroczne spotkania z biznesem. Wokół akcji „Dwie Godziny dla Rodziny | dla Człowieka” skupieni są pracodawcy – liderzy i pionierzy Wielkiej Społecznej Zmiany kultury pracy i stylu życia. Zobaczcie, jak w gronie biznesu świętowaliśmy sukcesy #2h4family #2h4human.

 

Materiały informacyjne:

Spotkanie z biznesem w roku 2022

Spotkanie z biznesem w roku 2023.

Spotkanie z biznesem w rok 2024.

Jest mnóstwo powodów, dla których warto, żeby firma dołączyła do akcji. Oto kilka najważniejszych:

 

  • STOP samotności. Głównym celem akcji #HumanBE jest przeciwdziałanie epidemii samotności, która swoje piętno odciska na społeczeństwach, rodzinach, jednostkach i biznesach. Udział w #2h4family może być pierwszą cegiełką, którą przedsiębiorstwo dołoży do budowy zrównoważonego, proludzkiego i prorodzinnego środowiska pracy.

 

  • W ostatnich latach za pomocą rozporządzeń i dyrektyw Unia Europejska podkreśla, że wobec osób prowadzących działalność gospodarczą, w których rękach leżą losy pracowników, społeczeństw i środowiska naturalnego, ma bardzo konkretne oczekiwania. Chodzi o wartość dodaną generowaną przez firmę w trzech obszarach: środowisko (E jak environmental), społeczeństwo (S jak social) i ład korporacyjny (G jak Governance). W skrócie: ESG. Udział firmy w #HumanBE to odpowiedź na komponent “S”, który wpływa na pozafinansową ocenę przedsiębiorstwa.

 

  • START efektywności. Ten argument niezbyt lubimy, ale jest on faktem potwierdzonym w licznych badaniach. Pracownicy i współpracownicy, którzy czują, że są dla swojej firmy czymś więcej, niż tylko trybikami w maszynach, pracują lepiej, efektywniej i wiążą się z pracodawcą na dłużej. Właśnie o to Ci chodzi? Dołącz do nas!
Panel ekspercki

Panel ekspercki

Zofia Dzik i Ewa Ewart

Zofia Dzik i Ewa Ewart

Kasia Lorenz i Zofia Dzik

Rozmowa Zofii Dzik z Ewą Ewart

Laureaci konkursu na realizację akcji HumanBE - Dwie Godziny dla Rodziny

Laureaci konkursu na realizację akcji HumanBE – Dwie Godziny dla Rodziny

Laureaci konkursu Firma Przyjazna Rodzinie / Firma Przyjazna Człowiekowi

Rozdanie nagród „Firma Przyjazna Rodzinie / Człowieowi”   

Prezentacja raportu "Wellbeing. Dobre prakatyki pracodawców 2024

Prezentacja raportu #Wellbeing. Dobre praktyki pracodawców

Przedstawicielki Polskiej Spółki Gazownictwa z Zofią Dzik

Ambasadorzy akcji – firmy, które zaangażowały oddziały zagraniczne firm