Tylko 20% pracowników widzi w swoim szefie wzór do naśladowania.
Z kolei aż 78% osób pracujących w toksycznych środowiskach pracy rozważa zmianę pracy. 93% respondentów odczuwa presję, aby przedkładać życie zawodowe nad prywatne. Takie wnioski płyną z raportu “Well Working. Odpowiedzialność Rodzinna Biznesu 2022”, którego celem jest diagnoza kultury dobrostanu pracy w Polsce.
Widzimy zmianę mentalności pracodawców z zatrudnienia “pracownika” na zatrudnienie “człowieka” z całą jego wielowymiarowością. To konieczność. Rynek pracy doświadczał w ostatnich miesiącach fali wielkiej rezygnacji, na co teraz nałożą się ekonomiczne i społeczne skutki wojny na Ukrainie.
– powiedziała Zofia Dzik, Impact inwestor, Prezes Instytutu Humanites – Człowiek i Technologia
W raporcie ciekawych zestawień i podsumowań jest więcej, zapraszam do lektury Executive Summary: humanites.pl/baza-wiedzy
O badaniu:
Ogólnopolskie badanie Well-Working to część międzynarodowego projektu badawczego (IFREI – Family Responsible Employer Index). Instytut Humanites zrealizował to badanie po raz drugi we współpracy z Międzynarodowym Centrum Pracy i Rodziny IESE Business School z Nawarry. Ankieta skierowana była do respondentów w kilkudziesięciu krajach. Mierzymy za jej pomocą jak kultura pracy i tworzony dzięki niej poziom dobrostanu wpływają na zaangażowanie pracowników oraz na ich ogólną jakość ich życia: relacje rodzinne i przyjacielskie, zdrowie, sen i wewnętrzną motywację. Warunki pracy przekładają się także na poziom kreatywności i zdolność uczenia się.
Inicjatorem badania CFR (Corporate Family Responsibility) w Polsce jest Instytut Humanites, który od ponad dekady wspiera budowanie wysokiej kultury zarządzania, gdzie biznes realizuje swoje cele, a ludzie odnajdują poczucie sensu.
Instytut Humanites przygotował pierwszy raport CFR w 2019 roku, rozpoczynając w ten sposób dyskusję na temat Odpowiedzialności Rodzinnej Biznesu na polskim rynku pracy. W 2022 roku postanowiliśmy powtórzyć to badanie, także aby sprawdzić, jak polscy pracodawcy poradzili sobie z tworzeniem dobrego środowiska pracy (Well-Working) w dobie pandemii.
Ankieta była anonimowa.
Każda osoba, która wzięła udział w badaniu na końcu ankiety dostała swój indywidualny raport na tle wyników międzynarodowych.
Partnerzy badania:
KGHM (partner strategiczny), Polski Fundusz Rozwoju, Pracuj.pl
Więcej informacji o badaniu na stronie: www.humanites.pl/odpowiedzialnosc-rodzinna-biznesu