Inspiracje
Co mamy przygotować? Gdzie szukać pomysłów do akcji #HumanBE #2h4family?
Poniżej prezentujemy inspiracje, pomysły i odsyłamy do materiałów pomocniczych. A także proponujemy konkursy, które organizujemy co roku dla Was i Waszych Pracowników.
Tegoroczne motto: „Smaki przez pokolenia”
Najlepiej zastanówcie się wspólnie, z czym kojarzy Wam się słowo “smak”. Smaki dzieciństwa, smakować życie, “Kwestia smaku” Zbigniewa Herberta? Zróbcie burzę mózgów, mając na względzie charakter Zespołów w Waszej Firmie, a z pewnością stworzycie coś kreatywnego. Pomyślcie, jak zaangażować rodziny i bliskie osoby Wasze Załogi. Możecie też skorzystać z naszych pomysłów:
- zorganizujcie dla pracowników i pracownic i ich najbliższych warsztaty kulinarne. Niech motywem przewodnim będzie “smak”. Reszta zależy od Waszego zespołu: może “smaki dzieciństwa” albo “smak Prowansji”?
- przygotujcie grę terenową dla pracowników i pracownic z rodzinami. Rozróżnienie gruszki i jabłka po smaku może być jednym z wielu smakowitych wyzwań,
- zbyt skomplikowane? Konkurs fotograficzny na najlepsze zdjęcie z motywem “smaku” powinien być “łatwiejszy w obsłudze” 😉
- PODPOWIEDŹ. Kiedyś już mieliśmy zbliżone tematycznie motto. Zainspiruj się relacjami Pracodawców 6 edycji akcji i informacjami na temat 6 edycji akcji.
I pamiętajcie – THE SKY (i budżet) IS THE LIMIT!
Co inni powiedzieli o smaku? Kilka inspirujących cytatów:
do Waszych aktywności: SoMe, mailingi, do konkursów i innych działań:
- “[w smaku] są włókna duszy i chrząstki sumienia” – Zbigniew Herbert, “Potęga smaku”
- „Jedzenie jest symbolem miłości, gdy słowa są niewystarczające.” — Alan D. Wolfelt
- “Dowiadujesz się bardzo wiele o człowieku, gdy dzielisz z nim posiłek” – Anthony Bourdain
- „Jedzenie łączy ludzi na wielu różnych poziomach. To pożywienie duszy i ciała; to prawdziwa miłość.” – Giada De Laurentiis
- „Doświadczenie nie jest tym, co ci się przydarza, ale tym, co robisz wobec tego, co ci się przydarza” – Aldous Huxley
- „Rodzinna kolacja: świetny sposób na nawiązanie więzi z dziećmi, posiłek po posiłku” – Laurie David
- „Tradycja niedzielnej uczty osiąga więcej niż tylko nas karmi. Ona nas odżywia.” – Szef kuchni John Besh
- „Dorastając, nauczyłem się ważnych życiowych lekcji przy stole.” – Szef kuchni John Besh
- „Jeśli dom jest ciałem, stół jest sercem, bijącym centrum.” – Shauna Niequist
- „Dziwne, jak dobra kolacja i ucztowanie godzą wszystkich.” – Samuel Pepys
- „Gotuję i naprawdę wierzę w rodzinne obiady, myślę, że to dobry moment, aby zjednoczyć rodzinę.” – Gwyneth Paltrow
- „Pozwól rzeczom smakować tym, czym są.” — Alice Waters
- “Jeśli chcesz poznać naprawdę dobrego przyjaciela, pójdź do jego domu i zjedz z nim kolację… ludzie, którzy oddadzą Tobie swoje jedzenie oddadzą Tobie również swoje serce: – Cesar Chavez
- „Ludzie są różni. To nie sprawy, przedmioty, smaki, zupy ich dzielą, lecz przekonania. To przekonania ich łączą, budują wspólnotę lub barykadę.” — Maciej Bennewicz
- “Wszystko, co w życiu zrozumiałem, zrozumiałem tylko dlatego, że kocham” Lew Tołstoj
- „Jeśli jestem zwolennikiem czegokolwiek, to tego, żeby się ruszać. Tak daleko, jak to możliwe, tak dużo, jak to możliwe. Przez ocean lub po prostu przez rzekę. Wejdź w czyjeś buty lub przynajmniej zjedz jego jedzenie. To plus dla wszystkich.” – Anthony Bourdain
- „Jedzenie to nie tylko jedzenie energii. To doświadczenie.” – Guy Fieri
- „Podróżowanie to nowe doświadczenie, które może wyrwać Cię z codziennej rutyny i stworzyć wspomnienia z ukochanymi osobami.” – Brian Chesky
- „Aby poznać człowieka, trzeba zostać jego towarzyszem podróży” – przysłowie tureckie
- „Ponieważ wieczorny posiłek był wspólnym doświadczeniem w praktycznie wszystkich społeczeństwach przez bardzo długi czas, fakt, że w naszym kraju wyraźnie zmniejszył się w ciągu jednego pokolenia, jest niezwykłym dowodem na to, jak szybko zmieniały się nasze więzi społeczne – Robert D. Putnam
- „Upadek rodzinnego posiłku jest tylko jednym z wielu złowieszczych wskaźników. Wśród rodzin z dziećmi w wieku od 8 do 17 lat, w ciągu zaledwie 20 lat nastąpił spadek o około 20-30% w ułamku ludzi, którzy spędzają wakacje razem jako rodzina, oglądają razem telewizję, uczestniczą w nabożeństwach religijnych i „po prostu siedzą i rozmawiają”- Robert D. Putnam
KARTY ASK ME
Co roku wypuszczamy nową edycję kart, które sprawdzą się doskonale jako narzędzie do pogłębiania relacji międzyludzkich. Można nimi grać w obrębie rodziny lub innych bliskich sobie osób, także w czasie zajęć integracyjnych w pracy. Zawierają zestawy pytań, luźno inspirowanych tegorocznym motywem akcji, dzięki którym gracze i graczki będą mogły lepiej poznać swoje doświadczenia, marzenia i plany. Najlepiej zbierzcie je wszystkie! Lub wybierzcie te, które najbardziej Was przekonują – z motywem z najnowszej akcji? Wątkiem filmowym? Podróżniczym? Karty to cegiełki, którymi możecie wesprzeć coroczną organizację naszej akcji. Cena netto: 31,71 zł (z VAT: 39,00 zł)/szt, zobacz w sklepie różne edycje naszych kart.
Inspiracje z wcześniejszych edycji
Najczęściej wybieraną przez firmy aktywnością w ramach akcji Dwie Godziny dla Rodziny / dla Człowieka są konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Przykładowo:
- podczas edycji, której motto brzmiało “Nasi pupile i wspólne chwile”, firma zorganizowała konkurs dla dzieci pracownic i pracowników na pracę plastyczną przedstawiającą zwierzęcego pupila,
- podczas edycji, której motto brzmiało “Pokoleniowy klub filmowy”, inna firma zorganizowała dla dzieci konkurs plastyczny na wizerunek ulubionego bohatera filmowego oraz zachęcano do rodzinnej rywalizacji na potrawy inspirowane ulubionymi filmami!
- Podczas edycji pod hasłem: „Małe i duże rodzinne podróże” – Nagradzani byli Ci, którzy zaprojektowali własne pocztówki z ulubionych miejsc w Polsce.
- Nagrodami w konkursach były firmowe gadżety, a jeśli budżet pozwalał – upominki, które skłaniały do wspólnych rodzinnych aktywności – bilety do aquaparku, kina czy parku rozrywki. Dobrym upominkiem są nasze karty ASK ME.
KONKURSY INSTYTUTU HUMANITES
Co roku przygotowujemy konkurs dla Waszych pracownic i pracowników. Wygrać w nim można cenne nagrody. Wspólnie z osobami uczestniczącymi szukamy motta przyszłorocznej akcji. Zachęćcie zatrudnione osoby do wzięcia w nim udziału i śledźcie nasz profil na Facebooku i Instagramie – już w maju ogłosimy kolejną edycję. W poprzednich edycjach można było wygrać wysokiej klasy smartfon, rowery, luksusowy rodzinny pobyt w Hotelu Bukovina, Słodycze Storck… i wiele innych nagród!
Mamy też coś specjalnie dla Waszego Zespołu!
Możecie oczywiście przystąpić do programu z ostrożnością. Rozumiemy to i szanujemy! Zachęcamy jednak, żeby zrobić to z przytupem. Co roku nagradzamy ekipę, która włożyła najwięcej serca w akcję! Więcej informacji z ubiegłego roku znajdziecie tu: „Gala rozdannia nagród konkursu na realizację akcji 2023”. A nowy konkurs ogłosimy w maju 2025 r.
Spodobało Wam się?
Możecie polecić nas dalej. Zachęćcie znajomych z innych przedsiębiorstw do dołączenia do #2h4family, roześlij List do Pracodawców. Przedstawcie Waszym osobom decydenckim możliwość zostania naszym Partnerem: warianty współpracy.
Zostań Ambasadorem #2h4family #2h4human – oferta współpracy i informacje jak dołączyć w języku angielskim
Prosimy o kontakt mailowy: katarzyna.lorenz(at)humanites.pl
Potrzebujecie twardych danych, żeby przekonać decydentów w Waszej Firmie, że warto przyjrzeć się dobrostanowi psychicznemu zatrudnionych osób? Oto one:
- 54 proc. pracowników i pracownic rozważa zmianę pracy w niedalekiej przyszłości.
- Tylko 20 proc. pracowników i pracownic uważa, że ich przełożony to wzór do naśladowania.
- W czasie pandemii, prawdopodobnie na skutek wymuszonych jej pojawieniem się propracowniczych zmian, negatywna ocena dobrostanu w środowisku pracy spadła z 63 proc. do 36 proc.