Inspiracje

Co mamy przygotować? Gdzie szukać pomysłów do akcji #HumanBE #2h4family? 

Poniżej prezentujemy inspiracje, pomysły i odsyłamy do materiałów pomocniczych. A także proponujemy konkursy, które organizujemy co roku dla Was i Waszych Pracowników.

Tegoroczne motto: „Smaki przez pokolenia”

Najlepiej zastanówcie się wspólnie, z czym kojarzy Wam się słowo “smak”. Smaki dzieciństwa, smakować życie, “Kwestia smaku” Zbigniewa Herberta? Zróbcie burzę mózgów, mając na względzie charakter Zespołów w Waszej Firmie, a z pewnością stworzycie coś kreatywnego. Pomyślcie, jak zaangażować rodziny i bliskie osoby Wasze Załogi. Możecie też skorzystać z naszych pomysłów:

  • zorganizujcie dla pracowników i pracownic i ich najbliższych warsztaty kulinarne. Niech motywem przewodnim będzie “smak”. Reszta zależy od Waszego zespołu: może “smaki dzieciństwa” albo “smak Prowansji”?
  • przygotujcie grę terenową dla pracowników i pracownic z rodzinami. Rozróżnienie gruszki i jabłka po smaku może być jednym z wielu smakowitych wyzwań,
  • zbyt skomplikowane? Konkurs fotograficzny na najlepsze zdjęcie z motywem “smaku” powinien być “łatwiejszy w obsłudze” 😉
  • PODPOWIEDŹ. Kiedyś już mieliśmy zbliżone tematycznie motto. Zainspiruj się relacjami Pracodawców 6 edycji akcji i informacjami na temat 6 edycji akcji.

 

I pamiętajcie – THE SKY (i budżet) IS THE LIMIT!

Nie wiecie jakie aktywności zaplanować na ten rok?

Zebraliśmy dla Was  PRAKTYKI i POMYSŁY INNYCH FIRM!

  • zobaczcie co inni pracodawcy (małe, średnie i duże firmy) organizowali w ramach akcji HumanBE w poprzednich latach: pobierz prezentację

Co inni powiedzieli o smaku? Kilka inspirujących cytatów:

do Waszych aktywności: SoMe, mailingi, do  konkursów i innych działań:

  1. “[w smaku] są włókna duszy i chrząstki sumienia” – Zbigniew Herbert, “Potęga smaku” 
  2. „Jedzenie jest symbolem miłości, gdy słowa są niewystarczające.” — Alan D. Wolfelt
  3. “Dowiadujesz się bardzo wiele o człowieku, gdy dzielisz z nim posiłek” – Anthony Bourdain
  4. „Jedzenie łączy ludzi na wielu różnych poziomach. To pożywienie duszy i ciała; to prawdziwa miłość.” – Giada De Laurentiis
  5. „Doświadczenie nie jest tym, co ci się przydarza, ale tym, co robisz wobec tego, co ci się przydarza” – Aldous Huxley
  6.  „Rodzinna kolacja: świetny sposób na nawiązanie więzi z dziećmi, posiłek po posiłku” – Laurie David
  7. „Tradycja niedzielnej uczty osiąga więcej niż tylko nas karmi. Ona nas odżywia.” – Szef kuchni John Besh
  8. „Dorastając, nauczyłem się ważnych życiowych lekcji przy stole.” – Szef kuchni John Besh
  9. „Jeśli dom jest ciałem, stół jest sercem, bijącym centrum.” – Shauna Niequist
  10. „Dziwne, jak dobra kolacja i ucztowanie godzą wszystkich.” – Samuel Pepys
  11. „Gotuję i naprawdę wierzę w rodzinne obiady, myślę, że to dobry moment, aby zjednoczyć rodzinę.” – Gwyneth Paltrow
  12. „Pozwól rzeczom smakować tym, czym są.” — Alice Waters
  13. “Jeśli chcesz poznać naprawdę dobrego przyjaciela, pójdź do jego domu i zjedz z nim kolację… ludzie, którzy oddadzą Tobie swoje jedzenie oddadzą Tobie również swoje serce: – Cesar Chavez
  14. „Ludzie są różni. To nie sprawy, przedmioty, smaki, zupy ich dzielą, lecz przekonania. To przekonania ich łączą, budują wspólnotę lub barykadę.” —  Maciej Bennewicz
  15. “Wszystko, co w życiu zrozumiałem, zrozumiałem tylko dlatego, że kocham” Lew Tołstoj
  16. „Jeśli jestem zwolennikiem czegokolwiek, to tego, żeby się ruszać. Tak daleko, jak to możliwe, tak dużo, jak to możliwe. Przez ocean lub po prostu przez rzekę. Wejdź w czyjeś buty lub przynajmniej zjedz jego jedzenie. To plus dla wszystkich.” – Anthony Bourdain
  17. „Jedzenie to nie tylko jedzenie energii. To doświadczenie.” – Guy Fieri
  18. „Podróżowanie to nowe doświadczenie, które może wyrwać Cię z codziennej rutyny i stworzyć wspomnienia z ukochanymi osobami.” – Brian Chesky
  19. „Aby poznać człowieka, trzeba zostać jego towarzyszem podróży” – przysłowie tureckie
  20. „Ponieważ wieczorny posiłek był wspólnym doświadczeniem w praktycznie wszystkich społeczeństwach przez bardzo długi czas, fakt, że w naszym kraju wyraźnie zmniejszył się w ciągu jednego pokolenia, jest niezwykłym dowodem na to, jak szybko zmieniały się nasze więzi społeczne – Robert D. Putnam 
  21. „Upadek rodzinnego posiłku jest tylko jednym z wielu złowieszczych wskaźników. Wśród rodzin z dziećmi w wieku od 8 do 17 lat, w ciągu zaledwie 20 lat nastąpił spadek o około 20-30% w ułamku ludzi, którzy spędzają wakacje razem jako rodzina, oglądają razem telewizję, uczestniczą w nabożeństwach religijnych i „po prostu siedzą i rozmawiają”- Robert D. Putnam 

KARTY ASK ME 

Co roku wypuszczamy nową edycję kart, które sprawdzą się doskonale jako narzędzie do pogłębiania relacji międzyludzkich. Można nimi grać w obrębie rodziny lub innych bliskich sobie osób, także w czasie zajęć integracyjnych w pracy. Zawierają zestawy pytań, luźno inspirowanych tegorocznym motywem akcji, dzięki którym gracze i graczki będą mogły lepiej poznać swoje doświadczenia, marzenia i plany. Najlepiej zbierzcie je wszystkie! Lub wybierzcie te, które najbardziej Was przekonują – z motywem z najnowszej akcji? Wątkiem filmowym? Podróżniczym? Karty to cegiełki, którymi możecie wesprzeć coroczną organizację naszej akcji. Cena netto: 31,71 zł (z VAT: 39,00 zł)/szt, zobacz w sklepie różne edycje naszych kart.

Inspiracje z wcześniejszych edycji

Najczęściej wybieraną przez firmy aktywnością w ramach akcji Dwie Godziny dla Rodziny / dla Człowieka są konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Przykładowo:

  • podczas edycji, której motto brzmiało “Nasi pupile i wspólne chwile”, firma zorganizowała konkurs dla dzieci pracownic i pracowników na pracę plastyczną przedstawiającą zwierzęcego pupila,
  • podczas edycji, której motto brzmiało “Pokoleniowy klub filmowy”, inna firma zorganizowała dla dzieci konkurs plastyczny na wizerunek ulubionego bohatera filmowego oraz zachęcano do rodzinnej rywalizacji na potrawy inspirowane ulubionymi filmami!
  • Podczas edycji pod hasłem: „Małe i duże rodzinne podróże” – Nagradzani byli Ci, którzy zaprojektowali własne pocztówki z ulubionych miejsc w Polsce.
  • Nagrodami w konkursach były firmowe gadżety, a jeśli budżet pozwalał – upominki, które skłaniały do wspólnych rodzinnych aktywności – bilety do aquaparku, kina czy parku rozrywki. Dobrym upominkiem są nasze karty ASK ME.

 

Zdjęcie po lewej stronie

KONKURSY INSTYTUTU HUMANITES

Co roku przygotowujemy konkurs dla Waszych pracownic i pracowników. Wygrać w nim można cenne nagrody. Wspólnie z osobami uczestniczącymi szukamy motta przyszłorocznej akcji. Zachęćcie zatrudnione osoby do wzięcia w nim udziału i śledźcie nasz profil na Facebooku i Instagramie – już w maju ogłosimy kolejną edycję. W poprzednich edycjach można było wygrać wysokiej klasy smartfon, rowery, luksusowy rodzinny pobyt w Hotelu Bukovina, Słodycze Storck… i wiele innych nagród!

 

Mamy też coś specjalnie dla Waszego Zespołu!

Możecie oczywiście przystąpić do programu z ostrożnością. Rozumiemy to i szanujemy! Zachęcamy jednak, żeby zrobić to z przytupem. Co roku nagradzamy ekipę, która włożyła najwięcej serca w akcję! Więcej informacji z ubiegłego roku znajdziecie tu: „Gala rozdannia nagród konkursu na realizację akcji 2023”. A nowy konkurs ogłosimy w maju 2025 r.

Spodobało Wam się?

Możecie polecić nas dalej. Zachęćcie znajomych z innych przedsiębiorstw do dołączenia do #2h4family, roześlij List do Pracodawców. Przedstawcie Waszym osobom decydenckim możliwość zostania naszym Partnerem: warianty współpracy.

Zostań Ambasadorem #2h4family #2h4human – oferta współpracy i informacje jak dołączyć w języku angielskim

Prosimy o kontakt mailowy: katarzyna.lorenz(at)humanites.pl

Potrzebujecie twardych danych, żeby przekonać decydentów w Waszej Firmie, że warto przyjrzeć się dobrostanowi psychicznemu zatrudnionych osób? Oto one:

  • 54 proc. pracowników i pracownic rozważa zmianę pracy w niedalekiej przyszłości.
  • Tylko 20 proc. pracowników i pracownic uważa, że ich przełożony to wzór do naśladowania.
  • W czasie pandemii, prawdopodobnie na skutek wymuszonych jej pojawieniem się propracowniczych zmian, negatywna ocena dobrostanu w środowisku pracy spadła z 63 proc. do 36 proc.
Zdjęcie po lewej stronie

Chcecie wiedzieć więcej?

Pobierzcie skrócony raport Well-Working 2022.
Pobierzcie pełny raport Well-Working 2022.

 

Kontakt: katarzyna.lorenz(at)humanites.pl