Zapoznaj się z HumanLINK – Badaniem Sieci Społecznych:
HumanLINK – Badanie Sieci Społecznych Instytutu Humanites bada poziom więzi międzyludzkich i zjawisko samotności.
Badanie pośrednio dotyka rosnącego globalnie zjawiska samotności, które jest wskazywane jako jedno z największych negatywnych skutków społecznych nowych technologii, a szczególnie AI.
Według raportu World Economic Forum rosnąca skala samotności przekłada się na ogólny stan zdrowia fizycznego (szerego chorób cywilizacyjnych) i psychicznego ludzi, ich otwartości do uczenia się, współpracy, aktywnego życia zawodowego i prywatnego.
Samotność to trend, który Instytut Humanites obserwuje już od blisko 15 lat. Rozpad więzi i rosnąca samotność były dla nas impulsem do stworzenia w 2012 roku akcji “HumanBE – 2 godziny dla rodziny / dla człowieka”, do której dołączyli pracodawcy z ponad 50 krajów na świecie.
▶ HumanLINK – unikalna metodologia:
▶ HumanLINK – pomiar więzi na poziomie indywidualnym danej osoby i firmowym:
▶ HumanLINK jest badaniem całkowicie anonimowym:
▶ HumanLINK dostarcza informacje zwrotne w formie trzech rodzajów raportów:
▶ Badanie wpisuje się w cele “S” – społeczne z ESG. W ramach Raportu zbiorczego dla Twojej firmy otrzymasz Indeksy, które będzie można wykorzystać do raportowania ESG.
▶ W nadchodzących latach kolejne spółki będą miały obowiązek raportowania działań w obszarze ESG.
▶ Środkowy komponent „S”, dotyczący wpływu społecznego bywa problematyczny do zaraportowania – badanie HumanLINK wychodzi naprzeciw oczekiwaniom biznesu i umożliwia raportowanie.
Relacje w rodzinie, poza rodziną i relacje pracownicze – to trzy obszary, które wpływają na jakość naszego życia i poziom sprawczości.
▶ Człowiek szczęśliwy = bardziej zaangażowany pracownik, lepszy rodzic, członek społeczności
▶ Współpraca – kluczowa kompetencja przyszłości
▶ Budowanie wysokiej jakości kapitału ludzkiego – podstawa innowacyjnej gospodarki
▶ Przeciwdziałanie kosztom społecznym i gospodarczym rosnącego zjawiska samotności
▶ Rozwój dobrostanu psychicznego i fizycznego ludzi – minimalizowanie skutków społecznych technologicznej transformacji (Patrz ogłoszona w listopadzie 2024 r. Strategia Cyfryzacji Polski)
▶ Oddziaływanie na dezinformację, rozwój teorii spiskowych, na którą bardziej narażone są osoby samotne
Wspólnotowość oprócz sprawczości to dwa główne wymiary opisujące istotę człowieka jako istoty społecznej. W szczególności potrzebujemy akceptacji, bezpieczeństwa, szacunku i zaufania w rodzinie, wśród znajomych i w pracy. Badanie pozwala pracodawcy ocenić jak pracownicy oceniają relacje w pracy – te z przełożonymi, innymi pracownikami, otoczeniem zewnętrznym. Pracownik otrzymuje świetne narzędzie do samooceny sieci swoich relacji rodzinnych, społecznych i zawodowych. Pracodawca, otrzymuje obraz swojej kultury korporacyjnej i poziomu w jakim ona wspiera budowanie więzi między ludźmi, czy też pogłębiania zjawiska alienacji społecznej.
▶ korzystasz z unikalnej metodologii,
▶ otrzymujesz raport, który wykorzystasz budując projekty z obszaru well-being, dobrostanu pracowniczego,
▶ dysponujesz ważnym wskaźnikiem do raportowania ESG w swojej firmie,
▶ co roku możesz powtarzać badanie i sprawdzać zachodzące zmiany, związane np. z fluktuacją pracowników, zmianami postaw, poszerzaniem sieci kontaktów.
Prof. dr hab. Barbara Fatyga – wybitna polska socjolożka, uznany na arenie międzynarodowej autorytet w obszarze badań, w szczególności młodego pokolenia, kierowniczka Katedry Metod Badania Kultury oraz pracowni Ośrodek Badań Młodzieży w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Na zaproszenie Instytutu, autorka podejścia teoretyczno-metodologicznego oraz projektu kwestionariusza do badania sieci społecznych.
Zofia Dzik – prezeska i fundatorka Instytutu Humanites – Człowiek i Technologia oraz Centrum Etyki Technologii, pomysłodawczyni i współautorka badania HumanLINK z perspektywy samotności i jej skutków społeczno-gospodarczych, autorka podejścia do agregacji wynikowej. Doświadczona C-level menadżerka, wykładowczyni, mentorka, autorka Modelu Spójnego Przywództwa™ oraz Modelu “Wioski” Rozwoju Ekosystemu Społecznego™, pionierka impact investmentu w Polsce, inicjatorka akcji HumanBE – 2 godziny dla rodziny / dla człowieka. Była członkini Rady Naukowej IDEAS ośrodka badawczo-rozwojowego w obszarze sztucznej inteligencji. W TOP 10 Rankingu Forbes Women – „Liderki Zrównoważonego Rozwoju 2022”.
Partnerzy wspierający