Wymagania:
Teren do gry na świeżym powietrzu, park, boisko, plac zabaw
Czas:
Do zgromadzenia 13 punktów przez zwycięzcę
Uczestnicy:
Od 2 do 6
Akcesoria:
6 stalowych kul + drewniana świnka + miarka
Zasady gry:
Wybierz dowolnie i zaznacz miejsce pierwszego rzutu (okręg ok. 40 cm) — wszyscy uczestnicy wykonują swoje rzuty z tego samego miejsca.
Osoba rozpoczynająca rozgrywkę wyrzuca świnkę na odległość 6 do 10 m od zaznaczonego miejsca — zachowując 1 m odstępu od przeszkód typu : obrzeże terenu gry, drzewo, ściana. Następnie ta sama osoba rzuca lub toczy swoją kulą tak aby ta zatrzymała się jak najbliżej świnki. Uwaga: podczas rzutu obie nogi gracza muszą mieć kontakt z podłożem.
Przeciwnik (lub pierwsza osoba z przeciwnego zespołu) rzuca następnie swoją kulę z wyznaczonego miejsca tak aby znalazła się ona bliżej świnki niż kula osoby rozpoczynającej rozgrywkę. Można umieścić swoją kulę bezpośrednio bliżej świnki lub wybić kulę przeciwnika. Można też przesunąć świnkę ale to świńskie zagranie 😉
Kolejne rzuty wykonuje osoba lub zespół, którego kula jest dalej od świnki. Rzuty takie wykonuje aż do momentu umieszczenia swojej kuli w bliższej pozycji do celu lub do skończenia zapasu wolnych kul do rzutu.
Gdy przeciwnik umieści swoją kulę bliżej świnki do gry wraca pierwsza osoba lub zespół.
Rozgrywka toczy się do wyrzucenia wszystkich kul osób lub zespołów przy zachowaniu zasady przemienności rzutów po umieszczeniu swojej kuli bliżej świnki.
Rozgrywkę wygrywa osoba lub zespół, która umieściła swoją kulę lub kule bliżej świnki.
Za rozgrywkę otrzymuje się tyle punktów ile swoich kul umieściliśmy bliżej świnki. W związku z tym wygrywając jedną rozgrywkę TRIPLET można zdobyć od 1 do 6 punktów, DUBLET od 1 do 6 punktów lub SINGIEL od 1 do 3 punktów.
Osoba lub zespół, który wygrał rozgrywkę rozpoczyna kolejną partię z miejsca ostatniego położenia świnki stosując się do wszystkich poprzednio opisanych zasad.
Cały mecz wygrywa osoba lub zespół, który jako pierwszy zgromadzi sumę 13 punktów.