Konferencja podsumowująca XIV edycję Akcji HumanBE – Dwie Godziny dla Rodziny/dla Człowieka za nami! Dziękujemy! 💚

🔋 Samotność to nowe ryzyko gospodarcze obniżające innowacyjność.

Zjawisko samotności przestaje być wyłącznie problemem społecznym, a staje się jednym z kluczowych ryzyk gospodarczych. Ogranicza kreatywność, współpracę i zdolność firm do wdrażania innowacji. 90% pilotaży AI kończy się niepowodzeniem, także ze względu na czynnik ludzki. 60% młodych Polaków doświadcza samotności, a co piąty zatrudniony nie ma w pracy ani jednej bliskiej relacji.
Badanie „Alone and Lonely. The Economic Cost of Solitude for Regions in Europe” pokazuje, że wysoki odsetek osób odczuwających samotność i mających nisko poziom kontaktów społecznych jest negatywnie skorelowany ze wzrostem PKB regionów.
Potwierdzają to także tegoroczne badania Gartnera, które zaliczają samotność w pracy do dziewięciu kluczowych wyzwań HR i klasyfikuje ją jako ryzyko biznesowe, a nie tylko ”wyzwanie kultury dobrostanu”, którym należy zarządzać równie poważnie jak innymi ryzykami korporacyjnymi – jak utrata talentów czy cyberbezpieczeństwo.
Według raportu „Samotność zawodowa: gdy bliskim w pracy staje się AI” (Symetria / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2025) aż 82 procent pracowników umysłowych w Polsce doświadcza poczucia izolacji. Najsilniej skutki tego zjawiska odczuwają osoby poniżej 35. roku życia – grupa kluczowa dla sektora startupów i technologii (Raport Polish Startups 2024). Dla inwestorów i funduszy VC to wyraźny sygnał, że dobrostan i kapitał społeczny powinny być uwzględniane jako element oceny ryzyka i przewagi konkurencyjnej.
O tym wszystkim mówiliśmy w trakcie Konferencji podsumowującej XIV edycję Akcji Instytutu Humanites – HumanBE – Dwie Godziny dla Rodziny/dla Człowieka w znakomitym gronie ekspertów w zakresie ekonomii oraz praktyków biznesowych i społecznych:
Główne przesłanie, które wybrzmiewało to fakt, że:

➡️ Musimy wspólnie, systemowo zadbać o więzi społeczne. Tylko zdrowy i szczęśliwy człowiek, otoczony innymi ludźmi, będzie miał siłę i motywację do stawiania czoła wyzwaniom, uczenia się i budowania innowacyjnej gospodarki.

Relacje to „smar innowacji” jak to określił w trakcie dyskusji Prezes Marek Serafin.

Te słowa głęboko zapadły nam w serca. Jesteśmy pokrzepieni tym, że:
•            Do naszej akcji przyłączyło się już ponad 3500 firm z całego świata!
•            W Polsce z akcją #HumanBE zetknął się już co 4. pracownik!

To daje realną nadzieję na odbudowanie więzi i szansę na rozwój innowacji.
Dziękujemy, że byliście z nami! Razem możemy zmieniać kulturę pracy i budować wysokiej jakości kapitał ludzki! 🤝 By być bliżej siebie, w domu i w pracy!

Dziękujemy za wsparcie naszym partnerom tegorocznej edycji Akcji@:
ORLEN S.A., WARS S.A. – podróże pełne smaku, Bibby Financial Services Poland, Fundacja Liderek Biznesu, Great Place To Work® Polska, Koksownia Częstochowa Nowa Sp. z o.o. – GRUPA ZARMEN, LIBRUS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. NINE’s Restaurant & Sports Bar, Stowarzyszenie LiderShe, REPUTACJA, Katalog Marzeń Orangee, hashtag#MaMaisonRestaurant, Park Rozrywki #KochamSkakać – Radom, Park Rozrywki #KochamSkakać – Warszawa, Dawid Siepielski.
Medialnie wspierają nas Grupa Wirtualna Polska i @TVP3 Warszawa. Patronat polskiej prezydencji w Radzie UE.
Patronat mediowy nad konferencją objęła Rzeczpospolita oraz portal @rp.pl.
Dziękujemy także Liceum Artes Liberales (Jarek Szulski, Marcin Szala, oraz obecny dziś z nami Andrzej Molski) za gościnność.

#HumanBE #2h4family #Samotność #WięziSpołeczne #AI hashtag#Dobrostan #WitoldOrłowski #MichelMoran #ZofiaDzik #InnowacyjnaGospodarka #Innowacja #Technologia #Człowiek #CzłowiekiTechnologia #HumanAndTechnology #EtykaTechnologii