2024

EDYCJA 2024 HASŁO PRZEWODNIE XIII EDYCJI GLOBALNEGO RUCHU SPOŁECZNEGO #2h4family: „WIELKIE MARZENIA ŁĄCZĄ POKOLENIA.”

HASŁO PRZEWODNIE XIII EDYCJI GLOBALNEGO RUCHU SPOŁECZNEGO DWIE GODZINY DLA RODZINY

Najpierw jest marzenie, potem upada pierwsza kostka domina. Instytut Humanites organizator akcji, zrodził się z marzeń – o przełamaniu kryzysu więzi i wygraniu z epidemią samotności, o uczynieniu biznesu przyjaznym człowiekowi, rodzinie i środowisku, by człowiek w dobie rewolucji technologicznej nie przestawał myśleć, uczyć się i kochać! W maju 2024 r. odbyła się 13 edycja akcji „HumanBE – Dwie Godziny Dla Rodziny/dla Człowieka”, organizowanej przez Instytut Humanites – Człowiek i Technologia.

Co roku akcji towarzyszy inny motyw przewodni, wokół którego budowana jest narracja ukierunkowana na wagę bliskości w domu i w pracy. Hasło przewodnie XIII edycji brzmi: Wielkie marzenia łączą pokolenia!

Zdjęcie na środku

Kampania „HumanBE – Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka” powstała w roku 2012 w odpowiedzi na globalne wyzwania, którym przygląda się Instytut Humanites: zjawisko samotności, rozpad relacji, spadek poczucia sensu, to w świetle m.in. rozwoju AI, transformacji technologicznej i społecznej, oraz potrzeb rynku pracy, zaangażowanych zespołów.

  • Celem Akcji jest przypominanie o roli i wartości płynących z budowania relacji międzyludzkich, bliskości z drugim człowiekiem i pielęgnowania więzi rodzinnych.

WIELKIE MARZENIA ŁĄCZĄ POKOLENIA

Wszystko, co wielkiego stworzył człowiek, mieszkało najpierw w jego marzeniach. Gdyby nie one, to najpewniej nie byłoby piramid, elektryczności, silnika parowego, wojen i sztucznej inteligencji. Wielkie marzenia bywają i wspaniałe, i przerażające. Nie da się jednak ukryć, że są silnikiem rzeczywistości ludzkiej. Wielką mocą marzeń jest to, że łączą ludzi, pokolenia i światy.

Mahatma Ghandi powiedział słynne zdanie „Najpierw cię ignorują, później śmieją się z ciebie, później z tobą walczą, później wygrywasz”. Jak wiemy z historii, całkiem skutecznie propagował pacyfizm jako środek nacisku społecznego. Marzenie, aby dobrocią i miłością pokonywać zło tego świata brzmi utopijnie, a jednak jemu się udawało. Każda emancypantka i każdy rewolucjonista, każda wybitna badaczka i każdy wielki wynalazca, zawsze na początku mają marzenie: o sprawiedliwym świecie, o zrozumieniu jego działania, o przełamaniu ludzkich ograniczeń.

A jakie jest Wasze wspólne marzenie?

W wielu firmach i organizacjach odbywają się warsztaty, mające pomóc przełożonym i zespołowi określić misję i wizję danej instytucji. Robi się to zarówno dla określenia celu funkcjonowania przedsiębiorstwa i odnalezienia sensu w codziennej pracy, ale także żeby móc skutecznie opowiadać o organizacji i jej działaniach całemu światu.

Chociaż marzenia oraz misja i wizja to nie są tożsame pojęcia, to jednak składają się z tej samej esencji: tego, czego pragnie się dla siebie i dla świata. Jako jednostka, jako przedsiębiorstwo.

W ciągu ostatnich kilkunastu lat do tego powstałego w Polsce międzynarodowego ruchu na rzecz bliskości, zmiany kultury pracy i stylu życia dołączyło ponad 3000 firm z 59 krajów na całym świecie.

Zdjęcie: Konferencja „Walka o talenty i dobrostan pracowników w dobie AI” z Galą rozdania nagród w Konkursie na celebrację akcji HumanBE, 03 październik 2023 r. Zdjęcie na środku

Wierzymy, że dzięki zmianie społecznej, którą inspirujemy, poprzez Pracodawców jesteśmy w stanie walczyć ze zjawiskiem samotności, które według wielu badań prowadzi do pogorszenia jakości życia, wielu chorób (w tym depresji) i niestety często do przedwczesnej śmierci*.

Wierzymy, że z dobrych relacji międzyludzkich, czyli takich w których jesteśmy akceptowani i kochani, płynie wiele szczęścia i poczucia sensu.

Wielka Społeczna Zmiana kultury pracy i stylu życia. Jak dołączyć do akcji #2h4family?

Zdjęcie na środku

Jak dołączyć do akcji #2h4family? To bardzo proste!

Dołącz:

 

  • PO PIERWSZE – Powiadom Zarząd, działy: HR, CSR, ESG i do 15 maja zarejestruj swoją firmę, wypełniając ten formularz.

 

  • PO DRUGIE – 15 maja zachęć Pracownice i Pracowników, żeby spędziły/spędzili te „symboliczne dwie godziny” wspólnie ze swoją rodziną. Zainspiruj ich: wykorzystaj gotowe materiały z naszej strony, znajdziesz je tu.

 

a dodatkowo:

 

  • PO TRZECIE – daj Pracownikom dwie godziny wolnego, aby mogli spędzić czas z rodziną. To nie jest obowiązkowe, ale ponad 90% firm biorących udział w akcji tak robi. Sugerujemy, żeby zrobić to w okolicach 15 maja w Międzynarodowy Dzień Rodzin. Natomiast wybór należy do Ciebie, równie dobre daty to 1 czerwca, 1 września i inne. Możesz też ustalić z każdą osobą oddzielnie, kiedy odbierze swoje #2h4family.

 

I na tym KONIEC!

Reszta punktów programu jest nieobowiązkowa, choć bardzo zachęcamy!

 

  • PO PIĄTE – zachęć Twój Zespół do udziału w naszych konkursach z nagrodami. Informacje na ich temat opublikujemy już wkrótce!

 

  • PO SZÓSTE – zdaj nam relację z tego, jak Twoja Firma celebrowała 2h4family. Nagradzamy najciekawsze realizacje! Zobacz ubiegłorocznych laureatów konkursu na realizację akcji Dwie Godziny dla Rodziny | dla Człowieka: tu.

 

  • PO SIÓDME – zachęć partnerów, kontrahentów zagraniczne oddziały firmy, aby dołączyli do kampanii. W ten sposób staniesz się Ambasadorem #2h4family!

Zdjęcie po lewej stronie

Dołącz do nas i razem z nami twórz Wielką Społeczną Zmianę kultury pracy i stylu życia! By być razem, a nie obok siebie w domu i w pracy!

Czy wiesz, że w akcji #24family uczestniczą firmy z 59 krajów? To oznacza, że nasza kampania jest celebrowana w co trzecim państwie na świecie! W akcji biorą udział tysiące firm, czyli miliony pracowników i pracownic wraz z rodzinami.

 

2h4family to także coroczne spotkania z biznesem. Wokół akcji „Dwie Godziny dla Rodziny | dla Człowieka” skupieni są pracodawcy – liderzy i pionierzy Wielkiej Społecznej Zmiany kultury pracy i stylu życia. Zobaczcie, jak w gronie biznesu świętowaliśmy sukcesy #2h4family #2h4human.

Materiały informacyjne:

Spotkanie z biznesem w roku 2022

Spotkanie z biznesem w roku 2023.

 

Stoimy dzisiaj w obliczu wielkich wyzwań: katastrofy klimatycznej, nierówności społeczno-ekonomicznych, wojen. Postęp technologiczny, będący efektem pracy wielu marzycieli i marzycielek, może być odpowiedzią na wiele wspomnianych wcześniej wyzwań. Jednak jak dostosować technologię, żeby nam służyła? Czego technologia nie jest w stanie zastąpić?

Coraz częściej słyszymy o nowych zastosowaniach dla sztucznej inteligencji. Logistyka, produkcja, transport, copywriting, marketing to tylko wybrane branże w której ta technologia ma coraz częstsze zastosowanie. Czy są jednak obszary, w których człowiek jest niezastąpiony?

Najważniejszym z nich wydają się  relacje. To one, pomimo wielu narzędzi ułatwiających komunikację stanowią obszar, w którym centrum jesteśmy my. Relacje zawsze będą zależały w przeważającej mierze od nas, od naszych pragnień, zaangażowania, doświadczeń.

Drugim aspektem, który z naszej perspektywy też jest niezwykle ważny jest to, co na poziomie firmy czy organizacji nazywamy misją i wizją, a na poziomie jednostki – marzeniami. Słowem kluczem jest tutaj pragnienie, czyli głęboka chęć czegoś, zarówno dla siebie jak i dla innych. Pragnienie to wewnętrzna moc, która popycha nas do realizacji naszych marzeń.

Te dwa aspekty człowieczeństwa: relacje i marzenia spotkały się w 2024 roku w ramach 13. edycji akcji #2h4family. 

Zdjęcie na środku

Wielkie marzenia łączą pokolenia!

Szczera rozmowa o marzeniach może być świetnym punktem wyjścia do zbudowania i pogłębienia relacji. Poniżej podsuwamy Wam kilka inspiracji jak podejść do tego tematu z Waszymi najbliższymi.

  • Spytajcie swoich bliskich, jakie w tym momencie mają największe, choć drobne, marzenie. Zjeść szarlotkę taką, jak robi Babcia? Pospacerować po górach? Obejrzeć wschód słońca?  Później wspólnie zrealizujecie Wasze małe marzenia!
  • O czym marzyliście jako dzieci? O czym marzą Wasze dzieci lub najbliższe osoby? Porozmawiajcie o swoich marzeniach i o tym, jak wpływają na nie czasy, w których żyjecie.
  • Narysujcie wspólnie z najbliższymi mapę Świata Waszych Marzeń. Czego nie może na niej zabraknąć?
  • Dowiedzcie się, po kryjomu, jakie są marzenia najbliższych Wam osób. Jeśli któreś jesteście w stanie zrealizować, zróbcie im niespodziankę!

Wszyscy marzymy. Niektórzy o empatycznym i sprawiedliwym świecie, inni o wielkiej porcji lodów. Wiele naszych marzeń dzielimy z innymi osobami. Jeśli okaże się, że Ty i Twoi najbliżsi macie podobne marzenia, ich realizacja może być wspaniałą okazją do wspólnego spędzenia czasu. Spróbujcie wspólnie pomarzyć 15 maja w Międzynarodowy Dzień Rodzin. A najlepiej – dzielcie się ze sobą marzeniami regularnie. Sami zobaczycie, jakie to wspaniałe dla jakości życia.

Jak zacząć dobrą rozmowę? 

Porozmawiajcie o Waszych marzeniach i pasjach:

  • Z jaką super-mocą chciałbyś się jutro obudzić?
  • Czy macie Waszą wspólną rodzinną pasję? Czy ona jest w Waszej rodzinie od pokoleń?
  • Czy znasz pasję dziadka z dzieciństwa?
  • Co kolekcjonowała babcia, gdy była w podstawówce? A może Ty z pasją zbierasz jakieś przedmioty?
  • Co, według Ciebie, oznacza zwrot “zarażać pasją”? Znasz osoby, które zarażają pasją (w szkole, w pracy)? A może sam/sama potrafisz zarazić? Opowiedz, co jest potrzebne, aby zarażać ludzi pasją.
  • Radosne przyjęcie na wiele osób, czy cicha rozmowa do rana z bliską Ci osobą? Uzasadnij swój wybór.
  • O co poprosisz Złotą Rybkę? A Twoja mama? Zapytaj bliskie osoby o pasje i marzenia!

Zdjęcie na środku

Inspiracje

Co mamy przygotować? Gdzie szukać pomysłów do akcji #HumanBE #2h4family? 

Poniżej prezentujemy inspiracje, pomysły i odsyłamy do materiałów pomocniczych. A także proponujemy konkursy, które organizujemy co roku dla Was i Waszych Pracowników.

Motto 2024 to: „Wielkie marzenia łączą pokolenia”

Chyba nie ma przyjemniejszej materii do kreatywnej animacji niż ludzkie marzenia! Z pewnością Wasz Zespół na sam dźwięk tego słowa ma tysiąc pomysłów na wspólne aktywności. Jeśli jednak przyda się Wam dodatkowa inspiracja, aby pobudzić zbiorową wyobraźnię, podrzucamy garść pomysłów:

  •  Wybierzcie jakąś placówkę opiekuńczą w Waszej okolicy. Wybierzcie się tam z wizytą i dowiedzcie się, o czym marzą podopieczni. Następnie spróbujcie zrealizować ich marzenie!
  • Zorganizujcie konkurs związany z marzeniami zatrudnionych osób <3
  • Przygotujcie rodzinną grę terenową wokół tego motywu.
  • Zorganizujcie warsztaty gotowania pod hasłem „Spełnij swoje marzenia kulinarne”.

I pamiętajcie – The Sky is The Limit!

 

Nie wiecie jakie aktywności zaplanować na ten rok?

Zebraliśmy dla Was  PRAKTYKI i POMYSŁY INNYCH FIRM!

  • zobaczcie co inni pracodawcy (małe, średnie i duże firmy) organizowali w ramach akcji HumanBE w poprzednich latach: pobierz prezentację

 

Cytaty o marzeniach znanych, mądrych, sławnych osób
do Waszych aktywności: SoMe, mailingi, do  konkursów i innych działań:

  1. Marzenia zawsze zwyciężają rzeczywistość, gdy im na to pozwolić – Stanisław Lem
  2. Uszczęśliwianie innych jest marzeniem ludzi szczęśliwych – Phil Bosmans
  3. „Marzenia są motorem napędzającym nasze życie, są bodźcem, który pomaga dorastać, próbować, upadać, mylić się, próbować jeszcze raz, przegrywać, ale i tak być szczęśliwym. Nie istnieje osoba bez marzeń, małych lub dużych, tak jak nie istnieje marzenie, którego nie można spełnić. Wszyscy jesteśmy zdolni do wielkich rzeczy, jeśli w siebie wierzymy.” – Lodovica Comello
  4. „ – Czego potrzeba by spełnić swe marzenia? Pieniędzy? Szczęścia? – Odwagi, moja kochana. Przede wszystkim odwagi.” – Katarzyna Michalak
  5. „Czasem nie jest najważniejsze to, aby spełniać marzenia, ale to, aby uparcie o nie walczyć.” – Sylwia Błach
  6. „Działanie z serca jest największym motorem do spełniania marzeń. – Dora Rosłońska
  7. „Nic nie tworzy przyszłości tak jak marzenia.” – Wiktor Hugo
  8. „Marzenia są koniecznym dopełnieniem rzeczywistości, pomagają nie tylko ją znosić, ale też ulepszać. Bez marzeń nie ma postępu. Marzyć to wyznaczać sobie cele. To pokonać bezruch, odrzucać status quo.” – Angele Lieby
  9. „Jedyne co nas ogranicza przy spełnianiu marzeń to nasza własna wyobraźnia. Sukces jest efektem ciężkiej pracy, cierpliwości, pokory i wiary, że wszystko w życiu jest możliwe.” – Martyna Wojciechowska
  10. „Rzeczywistość jest z tej samej przędzy co i marzenia.” – Władysław Stanisław Reymont
  11. „Nigdy nie jesteś za stary, aby ustanowić sobie nowy cel albo mieć nowe marzenia”– C.S. Lewis

KARTY ASK ME 

Co roku wypuszczamy nową edycję kart, które sprawdzą się doskonale jako narzędzie do pogłębiania relacji międzyludzkich. Można nimi grać w obrębie rodziny lub innych bliskich sobie osób, także w czasie zajęć integracyjnych w pracy. Zawierają zestawy pytań, luźno inspirowanych tegorocznym motywem akcji, dzięki którym gracze i graczki będą mogły lepiej poznać swoje doświadczenia, marzenia i plany. Najlepiej zbierzcie je wszystkie! Lub wybierzcie te, które najbardziej Was przekonują – z motywem z najnowszej akcji? Wątkiem filmowym? Podróżniczym? Karty to cegiełki, którymi możecie wesprzeć coroczną organizację naszej akcji. Cena netto: 31,71 zł (z VAT: 39,00 zł)/szt, zobacz w sklepie różne edycje naszych kart.

 

Inspiracje z wcześniejszych edycji

Najczęściej wybieraną przez firmy aktywnością w ramach akcji Dwie Godziny dla Rodziny / dla Człowieka są konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Przykładowo:

  • podczas edycji, której motto brzmiało “Nasi pupile i wspólne chwile”, firma zorganizowała konkurs dla dzieci pracownic i pracowników na pracę plastyczną przedstawiającą zwierzęcego pupila,
  • podczas edycji, której motto brzmiało “Pokoleniowy klub filmowy”, inna firma zorganizowała dla dzieci konkurs plastyczny na wizerunek ulubionego bohatera filmowego oraz zachęcano do rodzinnej rywalizacji na potrawy inspirowane ulubionymi filmami!
  • Podczas edycji pod hasłem: „Małe i duże rodzinne podróże”? – Nagradzani byli Ci, którzy zaprojektowali własne pocztówki z ulubionych miejsc w Polsce.
  • Nagrodami w konkursach były firmowe gadżety, a jeśli budżet pozwalał – upominki, które skłaniały do wspólnych rodzinnych aktywności – bilety do aquaparku, kina czy parku rozrywki. Dobrym upominkiem są nasze karty ASK ME.

 

Mamy też coś specjalnie dla Waszego Zespołu!

Możecie oczywiście przystąpić do programu z ostrożnością. Rozumiemy to i szanujemy! Zachęcamy jednak, żeby zrobić to z przytupem. Co roku nagradzamy ekipę, która włożyła najwięcej serca w akcję! Więcej informacji z ubiegłego roku znajdziecie tu: „Gala rozdannia nagród konkursu na realizację akcji 2023”. A nowy konkurs ogłosimy w maju 2024 r.

 

ASK ME, czyli o mocy dobrych pytań

Każdego roku przygotowujemy dla Was nową, inspirowaną mottem przewodnim akcji  talię kart ASK ME. Gra polega na zadawaniu sobie nawzajem przygotowanych przez nas pytań, które zachęcają do rozmowy i ułatwiają budowanie więzi. Karty ASK ME to niezwykła gra w której wygrywają wszyscy.

UWAGA, UWAGA – nowa edycja kart jest już w przedsprzedaży! KUPUJĘ W PRZEDSPRZEDAŻY!

Zdjęcie na środku

Karty ASK ME zawierają nietuzinkowe pytania, których być może nigdy nie zadaliście Waszej Rodzinie i Przyjaciołom. Tymczasem odpowiedzi mogą Was bardzo zaskoczyć, usłyszycie wiele rodzinnych historii, których do tej pory nie znaliście. To narzędzie międzypokoleniowej integracji w domu i w pracy!

  • Jakie masz wspomnienia ze swojej pierwszej w życiu prywatki?
  • Jaka jest Twoja ulubiona piosenka? A piosenka Twojej babci?
  • Jak miało na imię pierwsze zwierzątko, którym się opiekowałaś?

To tylko przykładowe pytania uczące ciekawości, współpracy, słuchania. Więcej znajdziecie w taliach ASK ME, które są nie tylko wspaniałym sposobem wspólnego spędzania czasu, ale też idealnym prezentem dla Waszych Pracownic i Pracowników.

Dlaczego warto podarować karty ASK Me?

  • bo to świetny sposób żeby podziękować pracownikom Twojej firmy za ich zaangażowanie i pracę,
  • bo to prezent, z którego skorzysta cała rodzina Twojego pracownika/ pracowniczki,
  • bo gra ułatwia integrację i powoduje uśmiech na twarzy,
  • bo karty to doskonały pomysł na spotkanie lub wyjazd integracyjny w firmie 
  • to ciekawy prezentów dla Twoich partnerów i klientów.

Ile sztuk potrzebuję?
Zachęcamy, by zamawiać karty po kilka – kilkanaście sztuk dla firmy, by dać je w prezencie swoim pracownikom. Niektóre firmy kupują karty dla wszystkich zatrudnionych osób.

 

Wersje językowe
Karty występują w edycji angielskiej. Podaruj je swoim obcojęzycznym pracownikom, zaproponuj grę w zagranicznym oddziale swojej firmy lub wykorzystaj je do komunikacji w języku angielskim lub nauki angielskiego z rodziną.

Kup karty ASK ME -> KARTY ASK ME

 

Obejrzyj film jak grać:

 

Twoja firma i nasz program – razem przeciwdziałamy zjawisku samotności!

  • Czy wiesz, że w raporcie „The Global Risks Report 2019” – World Economic Forum samotność została wskazana jako jedno z największych zagrożeń dla ludzi i świata, obok katastrofy klimatycznej?
  • Dla „współczesnego człowieka, w jego wymiarze emocjonalnym i duchowym, kluczowe są obecnie dwa zjawiska: kryzys relacji i poczucie samotności oraz zagrożenie zdrowia psychicznego” – napisała Zofia Dzik, prezes i fundatorka Instytutu Humanites, pomysłodawczyni akcji #2h4family #2h4human na łamach Portalu ThinkTank.
  • Poprzez program „Dwie Godziny dla Rodziny/ Człowieka” i udział w dyskursie na temat więzi, inspirowanie Twoich ludzi do dbania o relacje, dobrych rozmów z bliskimi – możesz przeciwdziałać temu zjawisku w Twojej firmie i w jej otoczeniu społecznym.

 

Wchodząc do #2h4family, macie dostęp do gotowych grafik i tekstów do komunikacji z pracownikami i na zewnątrz firmy: dla mediów i kontrahentów firmy. Trzymamy kciuki za Wasze tegoroczne obchody kampanii #HumanBE Dwie Godziny dla Rodziny, dla Człowieka! 🙂

Informacja Prasowa:

Wielkie Marzenia. Człowiek. Praca i AI, czyli 13. edycja akcji „HumanBE – Dwie Godziny Dla Rodziny/dla Człowieka”, organizowanej przez Instytut Humanites – Człowiek i Technologia. pobierz plik

Gotowe teksty do komunikacji!

Treści listów, które  przydadzą Wam się w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej:

Gotowe grafiki:

Zebraliśmy dla Was NAGRADZANE PRAKTYKI INNYCH FIRM
Dowiedz się jak małe, średnie i duże firmy celebrują #2h4family, pomysły, wydarzenia, aktywności – POBIERZ PREZENTACJĘ i dobre_praktyki_final_2023.pptx zainspiruj się!

 

Spodobała Wam się nasza akcja?
Dołączcie do grona naszych Ambasadorów i Partnerów – zapraszamy!

  • Zostań Partnerem akcji 2h4Family, oferta współpracy: pobierz plik
  • Zostań Ambasadorem akcji – 2h4Family,  Global Social Movement: pobierz plik

W razie pytań, zapraszamy serdecznie do kontaktu!

Koordynatorka akcji:
Katarzyna Lorenz
katarzyna.lorenz(at)humanites.pl
+48 505 017 957


#2h4family to sprawdzony od 11 lat pomysł Humanites, na zbliżanie ludzi w pracy i w rodzinach, budujący wysoką kulturę pracy i zaangażowania. To propagowanie kultury dobrostanu, w której biznes realizuje swoje cele, a ludzie odnajdują sens!

15 maja – Międzynarodowy Dzień Rodzin – to doskonała okazja, aby na chwilę zatrzymać się i zastanowić, kiedy po raz ostatni dowiedzieliście się czegoś nowego o swoich bliskich. Taka idea przyświeca globalnemu ruchowi społecznemu Dwie Godziny dla Rodziny. Głęboko wierzymy w to, że ciekawość, uważność i dobre rozmowy są tym, co tworzy prawdziwe, autentyczne więzi. Zachęcamy więc Was, abyście wsparli w tym Waszych pracowników i podarowali im symboliczne dwie godziny, które oni przeznaczą na magiczny czas z najbliższymi.

Oto jak się włączyć w naszą akcję:

  • Zarejestrujcie firmę, do 15 maja: Formularz rejestracji
  • Skrócenie dnia pracy o symboliczne „Dwie Godziny”. Zastanówcie się nad podarowaniem tych dwóch godzin 15 maja lub w innym korespondującym z tą datą terminie. To nie jest obowiązkowe, choć 90% pracodawców skraca ten dzień. Wiele firm przekłada celebrowanie przysłowiowych 2 godzin na inne „rodzinne” dni, są to to na przykład: 1 września albo 1 czerwca. Często też inny „elastyczny” termin wynika ze specyfiki działania organizacji.
  • Namówcie Wasz Zespół do spędzenia tego czasu z bliskimi i to najlepiej międzypokoleniowo! Głównym celem #2h4family jest zainspirowanie Państwa i Państwa pracowników, aby ten dzień zadedykować dobrej rozmowie, wspomnieniom, poznawaniu się czy wspólnym poszukiwaniu tożsamości swojej Rodziny. Ten czas służy wzmacnianiu międzypokoleniowych więzi w rodzinach, w środowisku pracy, w naszym najbliższym społecznym otoczeniu.
  • Skorzystajcie z gotowych inspiracji, pomysłów i materiałów w zakładkach: Do pobrania, Jak celebrować.
  • Prześlijcie nam informację o sposobie realizacji kampanii w Waszej firmie: zdjęcia, przykłady pomysłów i aktywności, którymi Państwo wzbogaciliście świętowanie.

W ten sposób Wy, jako Pracodawca, Dział HR wspieracie pracowników w łączeniu ról zawodowych i prywatnych: budując kulturę, w której zatrudniamy człowieka, widząc go niego holistycznie, a nie tylko jako pracownika.

Dodatkowe elementy akcji #2h4Family to:

  • Udział w konkursach: dla Pracodawców i Pracowników – będą ogłaszane na stronie i na naszych kanałach w mediach społecznych: FB 2h4family, FB undacjahumanites
  • Zakup kart ASKME – to rodzinna lub zespołowa zabawa, w której doświadczamy współpracy i radości. Budujemy relacje i dzielimy się doświadczeniem. Pytania sprawiają, że odkrywamy na nowo, otwieramy się, zbliżamy się do siebie. Karty inspirują do ciekawych rozmów.
    Karty są „cegiełkami” na kolejną edycję akcji

Jesteśmy dumni, że na przestrzeni ostatnich lat nasze działania wsparło wiele znakomitych osobowości. W naszą akcję zaangażowali się między innymi: Andrzej Seweryn, Roma Gąsiorowska, i Kamil Stoch, Stanisław Sojka, Profesor Jerzy Bralczyk czy niezwykła DJ Wika. Ze wzruszeniem wspominamy także wsparcie, którego nam udzielił kilka lat temu Pan Zbigniew Wodecki.

Akcja Dwie Godziny dla Rodziny jest bardzo ceniona przez pracowników! pojawia się w top 10 benefitów wskazywanych w ogólnopolskich badaniach satysfakcji pracowników. Kampania nie tylko wzmacnia rodziny i zespoły w firmach, ma także pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne i emocjonalne ludzi, a w efekcie działa na całe społeczeństwo.

W ostatnich latach #2h4family zmienia się w Globalny Ruch Społeczny na Rzecz Bliskości! Uczestniczy w niej już ponad milion pracowników, 1100 firm z 18 krajów.